Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet om en metode for å bytte den vacumslangen som går ut til det venstre motorfeste uten å løsne motor eller motorfeste? Jeg har bytta alt av vacumslanger men mangler den siste lille biten fra T-stykke til venstre motorfeste. Klarer ikke å se noen måte å komme til der den går innpå motorfeste. Motorfestene ble skifta på verksted for et par år siden men tror dere de hadde spandert nye vacumslanger? Å neida. Gamle råtne slanger fulle i tectyl ble brukt på ny.  Dette er da en 530Dat e39. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta nettopp motorfeste på min, der var kutt i slangen til venstre feste 3 plasser.. Så ikke mye tett der. Du kan dra ut slangen under, enkleste er vel og ta av motorplata under, men du må også løsne dekselet som sitter rundt innfestningen til bakre stag. Da klarer du akkurat og få henda opp i mellom, ganske knotete men det er mulig. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av begge dekslene under motor/gir men når jeg ligger og kryper under der klarer jeg ikke å få hånda opp til motorfeste. Hvor er innfestningen til bakre stag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk da får jeg prøve litt mer  ](*,)   Kjenner jeg begynner å bli møkklei hele slangen så jeg burde vel egentlig gitt meg for idag å prøvd igjen imorgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da lærte vi noe nytt idag også, jeg har heller aldri visst hvorfor det er vacum på motorfestene :-) 

 

Bra tips der Alpejohn, klarte ved hjelp av ei nebbtang å få bytta slangen på venstre motorfeste etter at jeg fjerna dekselet som lå rundt belgen på tannstanga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters! Må bytte de slangene jeg også, var ganske dårlig.

Men når man skal kjøpe slange, ser for eksempel på bmwfans at delenummeret varierer litt, men får man en vis lengde når man kjøper for eksempel på gs? Eller får man en slange tilpasset for et spesifikt formål?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra Koed og der er 1 stk lik 1 meter.  De som er 1.8mm er uten den "tøybeskyttelsen"   Det er et system men de passer overens alle veier.  Eneste det er sikkert lurt å bruke slike med beskyttelse på varme steder.

 

Vakuumslange  rød  3.3*1,8  11747797050     Til motorfester.  Svart med rød stripe, uten tøybeskyttelse
Vakuumslange svart 3,5x2,0  11747797129    Svart med tøybeskyttelse, ligger under innsug og over motor og går til vacumreservoir ved turbo
Vakuumslange svart 3,5x1,8  11727545323    Svart med blå stripe, uten tøybeskyttelse. Går fra accurator til Turbo (+EGR?)
Vakuumslange blå 3,5x2,0      11657796879     Helt blå med tøybeskyttelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har rabatt på tess gjennom jobb så får høre der, de har sikkert slanger som tåler litt varme også. :) Men man kan vel bruke samme innvendig dim på slangen over alt? Eller er der forskjellig inv. Dim. Rundt om?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan bruke 1 sort alle veier. Hvis du ser på de jeg listet opp så er de enten 3.3mm eller 3.5mm og 1.8mm eller 2.0mm, mao marginale forskjeller som ikke betyr noenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...