Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

ja men vet ikke lengere hvilken verksted jeg skal bruke.  bilen har vert koblet på data under kjøring uten og vise noen feil.

det at luftmengdemåleren ryker under bytte av diesel filter kan være grunn at når de skulle kjøre bilen inn på verksted så trykka den gutten som jobber der gassen så hart at han holdt på og kjøre av veien og det kom en heil sky av røyk bak bilen. men kan ikke være sikker på at det er der filen ligger.

 

har vert på bmw i kr.sand 2 ganger uten at de fant noen feil. de sa at de har gått gjenom alle slangene og alt var ok.

har også desuten byttet  turbo regulatoren i sommer siden en ventil røyk og bilen gikk dårlig da også. etter og bytta den så gikk bilen bra. men ikke like bra som før. men de kan jeg leve med . men denne feilen er umulig og takle. jeg la også me

 

som sakt. når kontakten er i til måleren så trekker bilen utrulig dårlig . veldig dårlig turtall. og ved motbakke i 2 -3 gir så tar det evigheter og komme opp i 50 km/t. etter jeg kommer litt opp i fart  60-80 Km/t så går bilen noe greit. men jeg kan trykke gassen heilt inn uten at bilen drar. heilt dau liksom. og om jeg girer opp til 4 gir. så bistter jeg turtal og bilen mistter fart. detter ned på 40-50 km/T  OG tat en evighet og komme opp i fart.

 

når jeg tar ut kontakten til måleren så går bilen noe bedre. men nesten ingen akselasjon. jeg får den greit opp i fart med det tar litt tid. men etter 100 Km/T så vil den ikke mere står fast liksom. jeg la også merke at bilen trekker veldig lite luft inn til luftfilteret, når jeg tar nånden foran så kjenner jeg så vidt at den suger luft inn. så vet ikke om det har noen sammenheng til luftmengdemåleren. la også merke til når jeg butta måleren og tok av de rørene så kommer det masse hvit røyk ut av de rørene når bilen sviver eller kjøres. spurte på bmw om det er normalt og de sa ja. men det virker ikke normalt for meg. for virker som bilen går på eksos. og i dag hørte jeg at det kommer en del ulyder når bilen står på tommgang. prøvde og finne ut hvor i fra lyden kommer fra. og det høres ut som turbo området. en slaks kakke lyd. men når jeg kobler til måleren blir lyden noe mindre eller firsvinner til tider,

 

bilen etter min mening oppføre seg som den blir kvelt. evt ikke nokk diesel eller luft. og som nevt så lekker dysene de 2 i midten. men vet ikke om det har noe sammenheng. og i så fall så deastisk. bilen har 150 hk. og med kontakten i føles det som den har 50 hk. og uten kontakt 80-90 hk. akselasjonen med kontakt i er så godt som på 0. og uten så tar det kasnje 20 sek før jeg kommer opp i 100.

 

du nevnte at jeg kansje må programere luftmengdemåleren flere ganger hvorfor.

kan noe sont oppstå dersom hjernen har blitt slettet. for han første mekanikeren som prøvde og programere måleren programerte bilen heilt på nytt uten og klare og programmere måleren inn. og etter dette når jeg skulle prøve bilen var den heilt dau gikk max 20 km/t. har prøvd og navne dette for han men det nekter han for ha gjort.

går det og programere bilen på nytt og hvor mye koster noe sont evt. for når bilen går i nødprogramm sp kjører den bedre som sakt. men når den går i vanlig programm så viker det som bilen ikke kjønner hva som skjer. har spørt litt rundt om noen kan programmere heilen bilen på nytt men ingen tørr siden systeme kan kresje og bilen ikke blir kjørende lengere sa de.  merker også tikke lyder under kjøring og unnder gass pådrag øker tikke lyder har derfor mistanke om dyser men er ikke sikker for har aldrig oplevd problemer med dyser før so vet ikke hvordan bilen er hvist de er ødlakt.

 

plizz hjelp vet ikke hva jeg skal gjøre mere blir gal. har brukt masse penger på og kjøpe bilen og den har vert på verksted nestten hver dag siden jeg kjøpte den. har liksom ikke penger til og holde på med dette. og nytter ikke og selge den i denne tilstanden.

 

takker for alle innspil og forslag. og bare forsett og komme med ider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja då har eg funne utav problemet på bilen min. Skal ikke henge ut noen verksted her , men mange verksted som ikke vet hva det snakker om. Timingen på registeret var ca 1cm feil , også kunne du svive på veiven ca 1cm begge veier før kammen beggynte og ta. Så da er det barre og bestille deler.

post-80755-0-63314700-1411506458_thumb.j

post-80755-0-13297000-1411506462_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det filteret ditt der er ikke helt heldig plassert.. :P hehe.. Mister sikkert 15 hk på det. :P

Hvilke deler må du ha da? (Nyskjerrig.) :)

taper kansje 2hk... Jeg har det barre der for lyden sin del , ganske tøff lyd egentligt i 325 tds... Tatt vekk katalysator også effekt anlegg til slutt , også det filteret . Du hører spoolup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har en dieselpumpe til M51D25 dieselpumpe ?   HELST en som er byttet element innvendig 

 

 

jeg skal ta av diesel pumpen på min , er det store jobben ? 

 

skal sette den inn igjen senere når den er trimmet ..

Jeg ville skaffa mekanisk pumpe er mye mye mye lettere! Eneste du trenger er en mekanisk gasspedal :) Er litt arbeid spesielt når den skal inn igjen , du må jo justere osv . Husk vertfall og ha riktig verktøy :) Blir mye mer arbeid vist du mister registeret ned i bånn panna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmeken , F-tune performance sier nå at det passer rett på så ... Trf sier at det er ingen i norge som kan programmere (som han vet). For og få pumpa til og passe så trenger du barre og sveise en braket fast på innsuget sånn at gass vaieren henger fast. Spørs også hvor ny motoren er da , noen motorer må du lage en flens som går rundt dieselpumpe fordi hullet er for stort til at dieselpumpa passer rett inn , men som sagt noen motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...