Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Lite strøm kan føre til automat kluss ja (og kluss med det meste). Men rart om dette skulle være noe problem når den lader. Har det vært bytta batteri uten å gå inn med tester for registere dette?

Har forsket litt meir på dette nå, TRF. Har som du veit lenge hatt problemer med at girkassa tuller seg. Har nå på egenhand funnet ut hva det er, etter å ha brukt over 15 tusen kroner på "reperasjoner" av original BMW verksted, som meinte dei hadde funnet feilen (olje på girkassa skiftet, + div annet småtteri)

Bilen min bruker strøm når den står parkert. Batteriet er nytt (110ah) og det er registrert i bilen, og lader. Har ladet det 100%, men etter ca 2 netter parkert, så er det nede på ca 30%, viser det på laderen. Det fører til at girkassa tuller seg (girer treigere, girer rart, girer til feil gir osv. Oppfører seg rett og slett rart). Om eg lader batteriet 100%, så girer den heilt perfekt i ca 2 dager, men så må eg sette på laderen igjen, og lade den over natta.

Idèer til HVA som kan trekke strøm? :?::( Det er vel som å finne ei nål i høystakken, men ... Har prøvd å tatt ut DVD-plata for å se om det kanskje var den som surrer og går når bilen står parkert, men var ikkje den. All lys sløkker seg i coupen, men skal koble ut lyset i bagsjerommet for å teste om kanskje det står på selv om luka er lukket. Alt i bilen er forøvrig 100% originalt, ikkje ettermontert stereo eller noe annet.

Det er snakk om min 04 e60 530D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite strøm kan føre til automat kluss ja (og kluss med det meste). Men rart om dette skulle være noe problem når den lader. Har det vært bytta batteri uten å gå inn med tester for registere dette?

Har forsket litt meir på dette nå, TRF. Har som du veit lenge hatt problemer med at girkassa tuller seg. Har nå på egenhand funnet ut hva det er, etter å ha brukt over 15 tusen kroner på "reperasjoner" av original BMW verksted, som meinte dei hadde funnet feilen (olje på girkassa skiftet, + div annet småtteri)

Bilen min bruker strøm når den står parkert. Batteriet er nytt (110ah) og det er registrert i bilen, og lader. Har ladet det 100%, men etter ca 2 netter parkert, så er det nede på ca 30%, viser det på laderen. Det fører til at girkassa tuller seg (girer treigere, girer rart, girer til feil gir osv. Oppfører seg rett og slett rart). Om eg lader batteriet 100%, så girer den heilt perfekt i ca 2 dager, men så må eg sette på laderen igjen, og lade den over natta.

Idèer til HVA som kan trekke strøm? :?::( Det er vel som å finne ei nål i høystakken, men ... Har prøvd å tatt ut DVD-plata for å se om det kanskje var den som surrer og går når bilen står parkert, men var ikkje den. All lys sløkker seg i coupen, men skal koble ut lyset i bagsjerommet for å teste om kanskje det står på selv om luka er lukket. Alt i bilen er forøvrig 100% originalt, ikkje ettermontert stereo eller noe annet.

Det er snakk om min 04 e60 530D.

her må du sjekk ladder den ca 14v på 2000rpm med

alt av elektrisk i bilen står på varme seter og lys og diverse.

her må du også sjekk amper på samma måte bare amper tang rundt ledningen fra dynamoen

at den grei å trekk den amperen som det står på dynamoen

strøm tyv

Da dreger du fram ampermetre ditt.

koble av minusen på batteriet og setter ampermetre i mellom minus på batteriet og minuskabelen. etter 15min med lukket dører alt er av slått så skal amper var under 0.08amper vist den er 0.08amper eller meir så trekker noe strøm i din bil. da begynner du å dreg ut 1 og 1 sikring til å ser at amperen detter ned. når den detter ned så er det noe på denne kursen som trekker strøm. da er det å mål på vær av komponentene hvem som trekker strøm

vist du har under 0.08amper så er det mest sannsynelig defekt batteri,dynamo eller ikke lakt inn på bilen sin system at batteriet er nytt. vist ikke det er lakt inn så trur bilen at batteriet er fult når det ikke er fult.

her var det en liten tips som man kan finn ut litt selv på egen hånd.

ikke bruk amper tang på å mål strøm tyv pga for lite værdi til å sjekk nøyaktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 aroid.

kan være vanskelig å få på mulitmeter med amperemeter på minus uten at du mister forbindelsen når du tar av minus pol fra batteriet for å måle. Går mye bedre om man har "ordentlig"utstyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje da har jeg samma problemet igjen hvor tbilen min virker kjempe lat, ingen virkelig treKk kraft. Ligger jeg i svak oppoverbakke 3/4 gir på 80 90 er den nesten umulig å få den mer ifart. Bilen er sånn gradvis viser ingen feilmld på diagnose heller:( varierer litt noen ganger nÅr jeg svinger mister jeg mer kraft så tilbake "dårlig trekkraft" igjen men litt bedre enn når jeg svinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite strøm kan føre til automat kluss ja (og kluss med det meste). Men rart om dette skulle være noe problem når den lader. Har det vært bytta batteri uten å gå inn med tester for registere dette?

Har forsket litt meir på dette nå, TRF. Har som du veit lenge hatt problemer med at girkassa tuller seg. Har nå på egenhand funnet ut hva det er, etter å ha brukt over 15 tusen kroner på "reperasjoner" av original BMW verksted, som meinte dei hadde funnet feilen (olje på girkassa skiftet, + div annet småtteri)

Bilen min bruker strøm når den står parkert. Batteriet er nytt (110ah) og det er registrert i bilen, og lader. Har ladet det 100%, men etter ca 2 netter parkert, så er det nede på ca 30%, viser det på laderen. Det fører til at girkassa tuller seg (girer treigere, girer rart, girer til feil gir osv. Oppfører seg rett og slett rart). Om eg lader batteriet 100%, så girer den heilt perfekt i ca 2 dager, men så må eg sette på laderen igjen, og lade den over natta.

Idèer til HVA som kan trekke strøm? :?::( Det er vel som å finne ei nål i høystakken, men ... Har prøvd å tatt ut DVD-plata for å se om det kanskje var den som surrer og går når bilen står parkert, men var ikkje den. All lys sløkker seg i coupen, men skal koble ut lyset i bagsjerommet for å teste om kanskje det står på selv om luka er lukket. Alt i bilen er forøvrig 100% originalt, ikkje ettermontert stereo eller noe annet.

Det er snakk om min 04 e60 530D.

her må du sjekk ladder den ca 14v på 2000rpm med

alt av elektrisk i bilen står på varme seter og lys og diverse.

her må du også sjekk amper på samma måte bare amper tang rundt ledningen fra dynamoen

at den grei å trekk den amperen som det står på dynamoen

strøm tyv

Da dreger du fram ampermetre ditt.

koble av minusen på batteriet og setter ampermetre i mellom minus på batteriet og minuskabelen. etter 15min med lukket dører alt er av slått så skal amper var under 0.08amper vist den er 0.08amper eller meir så trekker noe strøm i din bil. da begynner du å dreg ut 1 og 1 sikring til å ser at amperen detter ned. når den detter ned så er det noe på denne kursen som trekker strøm. da er det å mål på vær av komponentene hvem som trekker strøm

vist du har under 0.08amper så er det mest sannsynelig defekt batteri,dynamo eller ikke lakt inn på bilen sin system at batteriet er nytt. vist ikke det er lakt inn så trur bilen at batteriet er fult når det ikke er fult.

her var det en liten tips som man kan finn ut litt selv på egen hånd.

ikke bruk amper tang på å mål strøm tyv pga for lite værdi til å sjekk nøyaktig

Takker. Skal prøve det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier disse sidene.. men jeg har noen spørsmål uansett. Bror min har en e39 525tds 97 eller 98 mod som han har hat ut dyser og pumpe og overhalt dette på oppegård elektro diesel. skulle jo tro det blei bra da, men etter dette får han opp en masse rare feil melinger. får opp feil på EGR og diesel pumpe som går på "start of injection deveation" Mener det var feil kode 01, 06 10 (DDE 2.2 ECU) vi har selfølgelig brukt måle ur, god teknisk data og tester for å sjekke at alt ble riktig etter instalasjonen.. er det noen gode tips på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOI deviation er altså feil innsp tidspunkt, altså feil justert tenning (vridning på pumpa). Kan naturligvis være elektriske ting som slår ut, men det er det feilkoden betyr.

badsha, må nesten feilsøke på din bil, ser for meg at det kan bli litt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått meg en e34 524td

Denne fusker ved pådrag fra 3 gir og oppover, men går bra visst man gir sakte gass. Fullt pådrag stopper den og rykker til igjen oppover turtallet. Det er byttet dieselfilter nylig.

Har du noen ide hva dette kan vere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier disse sidene.. men jeg har noen spørsmål uansett. Bror min har en e39 525tds 97 eller 98 mod som han har hat ut dyser og pumpe og overhalt dette på oppegård elektro diesel. skulle jo tro det blei bra da, men etter dette får han opp en masse rare feil melinger. får opp feil på EGR og diesel pumpe som går på "start of injection deveation" Mener det var feil kode 01, 06 10 (DDE 2.2 ECU) vi har selfølgelig brukt måle ur, god teknisk data og tester for å sjekke at alt ble riktig etter instalasjonen.. er det noen gode tips på dette??

feilkode på LMM og glødesystem + feiltenning.

jeg har lakt merke til på fleste som har elektrisk styring på pumpe må man inn med data for å grunnjuster tenning mest muligrett.

er bilen tung starta no eller veldig lett starta?

Hvor mye la du måle uret på tenning?

Kommer alle feilkodene tilbake når dem ble slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwee/vegardk, for mye diesel er nesten "umulig". Grunnen står på første side. Og for å gjøre det enda klarere, diesel kan gå ekstremt varierende AFR uten problemer. Ikke som bensin som begynner å tulle rimelig kjapt. Så der er nok heller for lite, luft eller lignende.

karsten; når det gjelder rene koder er det nok fint å prate med folk som er vant å bruke "universal" lesere. jeg bruker alltid dis (evt modic) og legger følgelig sjeldent merke til hvilke "koder" der er. fint at aroid kan hjelpe her. Jeg er dog uenig i å finjustere via dis, dette har vist seg å ikke alltid bli helt som ønskelig på noen biler. Har ikke noe godt svar på hvorfor. Men absolutt verdt et forsøk. (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...