Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

1) ja, det kan være tenning, og ja, det kan være tempføler.

Og jeg vet at du kan vri pumpa, jeg overhaler pumper så jeg er ikke i tvil om hvordan de fungerer. Pumpa sitter med to "ørere" med en 13 mm mutter i hver, en på hver side, en lett synlig, og en mellom pumpe og blokk. Løsne disse litt, da er det utskjæringer i ørene som gjør at du kan vri hele pumpa.

egr ventilen er den du prater om ja, den sitter med 4 10mm mot innsugsmanifolden. Jeg tror ikke denne har noe som helst med problemene dine å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig nyhet til dere med e39 520d, jeg renger med at steg 2 er klar til montering allerede om en måned!

Jeg kan nå begynne å ta bestilling til jobber på østlandet igjen, så alle dere som har tatt kontakt må gjerne ta kontakt igjen (inboxe for pmer blir full og da forsvinner forespørslene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare lage ein liten update på mine gir-problemer på bilen min (04 530D e60)

Har nå vert inne hos Sandven i Bergen, og de fant TO feil :

-Converteren er utslitt. - de hadde vert borti over 20 slike tilfeller helt siden de startet opp i Bergen, da både på 530D og x5, og spesielt på innstegsmodellene. Så de var 99% sikker på at den bør byttes.

-Luftmassemåleren er utslitt. - viser feil verdier, som de sa, og anbefales å byttes.

Pris?

14500 for converter + ny olje + arbeid = ?

3500 for luftmassemåler + arbeid = ?

= 34 000 Blanke norske kroner.

DET blir ein fin rekning å få i posten.. :)

De fant også ut "du mangler rele til bakrutevarmetrådene". Hæ? Og så?...har vel ingenting med girproblemene mine å gjøre. Og de har alltid virket, og de sjekket at de virket. "men vi ville bare si det..." Rare greier? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TRF.

Vi er 4 syk nå som har kjøpt BSR trim. 2 stk har E61 525dA, en har E90 325dA og han siste har en E61 530dA.

Problem 1.

To stk har opplevd at bilen stopper etter litt hard kjøring. Kjenner best til det ene tilfellet hvor eieren tok ut bilen på 3 gir. Feil melding er Engine failure. Bilene starter igjen etter at han har ventet litt. Må chinnes i gang etter det.

Problem nr. 2

På tredje giret opplever vi en liten durelyd på lavt turtall ved mye gasspådrag. Min durer rundt 1750-2500 rpm. Det virker som det kommer bakfra et sted. Høres nesten ut som eksos anlegg tar i chassie. Men jeg har sjekket på min, så det virker ikke som om det er det som er problemet.

Fant denne etter et søk, så det virker som om andre også opplever disse problemene.

viewtopic.php?f=1&t=113771

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielMK, ja mulig dem er inne på noe da;) Prisen var jo ikke så trivelig da..

Snappy, nå tar du meg inn på et tema jeg prøver å unngå, andres tuning.

Det første jeg vil si er at BSR er kjent for bra produkter og har et solid navn (og markedsførings apparat).

Det andre er at feilene dere opplever ikke trenger å skyldes tuningen. Problem 1 kan for eksempel være en dårlig kam sensor, problem 2 er dog litt mer diffust, og det er mange som sier "jeg har akkurat slike problemer" også er det ikke samme problemet i det hele tatt. På manuell gearede biler hender det at om bilen har vært mye herja med, eller kjørt lang så fjærene i DM svinghjulet er slakke, så kan man få kraftige vibrasjoner som går gjennom bilen, som en følge av hard trimming (og jeg regner ikke den vanlige trimmingen i norge som spesielt hard).

Når det er sagt, jeg opplever ikke slike problemer på bilene jeg har trimmet (med unntak av ihjelkjørt DM), og har heller ikke fått noen tilbakemedlinger på noe sånt. Men som nevnt i den andre tråden, jeg kontrollerer alltid injektorer FØR jeg trimmer til steg 2.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med BSR, og høre hva de har å si til saken. Forhåpentligvis ordner de opp på en måte som er tilfredstillende for begge parter. Jeg vet jo ikke hvor mye "during" du opplever, men noen motorer kan få en noe hardere gange etter tuning. (selv om dette er et ukjent problem for meg og mitt).

Den triste siden av saken er, at du er absolutt ikke den første som kommer til meg og spør om slike eller andre problemer etter tuning. Men vil nok en gang påpeke, prøv å være fair mot BSR, gi de en sjanse til å undersøke hva som er problemet.

Skulle det ikke ordne seg, ta kontakt så skal vi se om ikke jeg kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielMK, ja mulig dem er inne på noe da;) Prisen var jo ikke så trivelig da..

Håper det... er dritt lei nå [-X Og nå blir jo bilen som NY, og eg hadde planer om å selge den ...nei, bil er og blir ein utgiftspost av enorme dimensjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare lage ein liten update på mine gir-problemer på bilen min (04 530D e60)

Har nå vert inne hos Sandven i Bergen, og de fant TO feil :

-Converteren er utslitt. - de hadde vert borti over 20 slike tilfeller helt siden de startet opp i Bergen, da både på 530D og x5, og spesielt på innstegsmodellene. Så de var 99% sikker på at den bør byttes.

-Luftmassemåleren er utslitt. - viser feil verdier, som de sa, og anbefales å byttes.

Pris?

14500 for converter + ny olje + arbeid = ?

3500 for luftmassemåler + arbeid = ?

= 34 000 Blanke norske kroner.

DET blir ein fin rekning å få i posten.. :)

De fant også ut "du mangler rele til bakrutevarmetrådene". Hæ? Og så?...har vel ingenting med girproblemene mine å gjøre. Og de har alltid virket, og de sjekket at de virket. "men vi ville bare si det..." Rare greier? ^_^

leverer luftmengdemåler til deg for 1250 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legges til at bilene er kjørt fra 45k-70k.

Setter vi orginal software inn klarer vi ikke å provosere dette frem en gang. Tenker da på duringen.

Duringen kan sammenlignes med å kjøre på de stripene i veien som gir lyd/vibrasjon. Gir seg med en gang man slipper gassen, eller kommer over det gitte turtallet.

Merkelig at alle bilene fikk dette samme dag som bilene ble trimmet.

Takker så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en bmw 318 diesel 2003 modell.

Framme på venstre side, der gummislangen går inn i intercooleren drypper litt det olje.

Så jeg mistenker om det kan være lekkasje fra oljesmøringa til turboen.

Noen som har vært borti dette før?

Må jeg eventuelt skifte turboen?

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig. 2 årsaker, første er olje fra veivhusventilasjonen, andre er litt fra turbo, helt vanlig, og ok. Med midre du har blårøyk da.

edit: dersom det dreier seg om større megnder kan du gjerne sjekke slakk i turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...