Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Otis skrev:

@Mathias Holtsdalen 

Det er ikke samme delenummer på dysene, men det kan hende de virker.
Ref: http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320d-M47N/jan2003/browse/fuel_preparation_system/high_pressure_accumulator_injector_line/#7794334_8
Man MÅ kode inn nye dyser, ref: https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFQThwMUpfaTQxSTQ

@Daniel80 Dyser må kodes, selv om de er like, ref svaret over.

@matsrh Det er korrekt, så lenge man ikke skifter mer enn 2 stk samtidig. Om man skifter mer enn 2 må man foreta pumpe justering med diagnose utstyr.

 

Tusen hjertelig takk. er 150hk'ern jeg har :)

ble byttet 2 stk.

Tusen takk for nyttige linker, ble litt klokere nå :)


Da ska dysene bli kodet iløpt av nærmeste tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 20. mars 2016 at 21.59, Mattae skrev:

Sliter litt med bilen er dau under 2000rpm.

ligger jeg på 1500rpm i 5/6 gir skjer det lite når jeg trør flatt. Syns vertfall den virket mye friskere på lavt turtall tidligere.

men tror der er liten lekk i intercooler(svetting) men hører ikke susing.

Så nå i kveld at slangen mellom turbo og ic så noe sliten ut. Må finne på noe lurt her da original slange kostet den nette sum av svimlende 2700,-... Helt latterlig.

Sjekket turboen for slark, kjentes ok ut. Slark er der, men ikke ekstremt.

Gjelder 120d m47tuN2 163hk

Ikke fått lest ut om det er feilkoder etter at jeg følte den ble dau.(pcn med inpa på er ødelagt)

tips?

 

image.jpeg

Er strengt tatt ikke noe sunt for motoren å få klampen i bånn i 6 gir på 1500 rpm. 

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan noen forklare meg hvorfor det ser slik som dette ut i eksos returen som skal inn på egr. Jeg har montert egr erstatter og før jeg gjorde det så var dette røret helt tørt. Nå er det nesten helt igjenguffet av drit. Greit nok, det slipper ikke inn i innsuget men det kommer sikkert til å ta knekken på eksos kjøleren. (Hvis jeg en gang må sette på igjen egr ved pkk) 

noen tiltak som kan gjøres? Utenom å programmere alt vekk i software.. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan noen forklare meg hvorfor det ser slik som dette ut i eksos returen som skal inn på egr. Jeg har montert egr erstatter og før jeg gjorde det så var dette røret helt tørt. Nå er det nesten helt igjenguffet av drit. Greit nok, det slipper ikke inn i innsuget men det kommer sikkert til å ta knekken på eksos kjøleren. (Hvis jeg en gang må sette på igjen egr ved pkk) 

noen tiltak som kan gjøres? Utenom å programmere alt vekk i software.. Dette er på en 530d 2003

Endret av gullsakar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. rart at du ikke nevner disse tingene når jeg kjøpte egr erstatteren av deg. Jeg mener ikke du skal ha ansvar for hva folk gjør med bilene sine men det hadde vel ikke skadet å informere om det syntes jeg da.. men ok siden jeg allerede har egr erstatteren så trenger jeg nå standard pakken for fjerning av termostat og kjøler? Stemmer det? samme som sist at du vil ha bestilling på mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilling per epost, som alltid.

Jeg gikk gjennom og sjekka din bestilling. En konkret bestilling på konkrete varer. Det er ingen problemer å bruke en EGR erstatter istedetfor en av våre "Pro" erstattere. Det er heller ingen problemer uten også å ta bort egr kjøler. osv.

Så om det er noen problemer med produtktet du har fått? Nei. Har vi andre produkter til din motor? Ja. Vi har turboer, dyser, pumper, sensorer etc etc. Vil du lese mer om EGR?

Jeg beklager dog om du føler du fikk mangellfull informasjon før du bestilte, men det er altså ingen problemer for deg å utvide med eks "egr termostat erstatt - standard".

-TRF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det var ikke meningen å klage på noe av det jeg har fått. Både flap erstattere og falsk ventil passet slik det skulle. Helt topp var det. Men jeg har utifra hva jeg har lest av din info og litt ellers om egr ikke forstått at man også burde gjøre noe mer enn å blende eksosen. Hvis termostat og kjøler omsider vil ta kvelden pga falsk ventil så er jo det en kjip bivirkning som kanskje burde informeres om..:) 

Og spørsmålet mitt var jo egentlig hvorfor kommer denne guffa nå inn denne veien? Det eksos røret på bildet var jo helt tørt når egr var montert. Jeg trodde at "guffen" som vi alle ikke liker inn i innsuget ble dannet av eksos+oljedamp fra  innsugsrøret.. 

Går oljedampen nå inn via egr grenrøret og inn til termostat.? 

Jeg spør mye men er sugen på å skjønne dette opplegget i sin helhet..:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått litt. EGR erstatteren din vil ikke påvirke hverken kjøler eller  termostat. Derimot så er termostaten (egr) svært ofte gåen, med de følger det har.

"guffa" som du ser (som i utgangspunktet kun er sot om motoren din er iorden ellers) ser du der nå fordi det ikke er noen flow der. Tidligere ble jo alt dette blåst inn i innsuget hvor det videre blandes med oljedamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.4.2016 at 21.36, TRF-Racing skrev:

Ja.

EGR termostaten er jo "alltid" gåen med de følgene det har.

 

Kanskje jeg misforstod men dette tolket jeg som at egr erstatter påvirket termostat..:) Men dette er vel hovedsaklig først og fremst kanskje et problem på iskalde vintre da..

Jeg syntes bare det var kommet så sykt mye guff på litt over en mnd med egr ventil fjernet..

Jeg tenkte bare hvis det er så mye nedover i rørene også at det ville ødelegge kjøleren, ikke termostat.. Men jeg får planlegge litt å bestille litt mere deler av deg.. Takk for responsen iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Haukefer skrev:

Har en kollega som vurderer tuning av sin e92 320d 163hk. Optituning mener han kan hente ut 250hk og 520nm... Synst dette høres i overkant mye ut på steg 1?? Andre firmaer henter ifra 210-220 ser det ut som.. 

det kan jeg si med en gang før TRF i det hele tatt har kommentert at er veldig mye uten å gjøre noe annet enn remap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...