Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorvidt en turbo kan eller bør overhales er jo alt etter hvor mye skade den har. ?

Men i utgnagspunktet kan du si at dette ikke er noe å gjøre selv pga balansering, som bør gjøres. Må ikke gjøres, men du kan da ende med at den kvelder ganske fort.

Men en slik turbo er jo ikke akkurat verdens dyreste, videre har du jo vanlig t3 flens, så det finnes mange andre du kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså..kjørt jo bilen hjem, Den lader men tok av rør til turbo og der er mye slakk sideveis. For mye til at eg tør kjøre mer med bilen.

Men er det altså standard t3 flens på manifoilden på denne bilen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har fått av svar fra Egil Stenshagens tyske tekniker på samme spørsmål, er at det er ganske mye som er ulikt mhp ledningsnett og styring og komponenter som mangler på E39en mot E6X. Motor passer rent fysisk rett ned, men der stopper også alt som ligner på plugg and play. Ville ha gått for en 530D/ 330d motor og tuning. Det er også vanskelig med facelift motor i preface E39 av samme grunn, hvistnok?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 2003 730D 218hk

Hvordan er det og blokkere egr på denne? vil det vises i display no feil? eller kun i bmw diagnose apparat? som du nevnte tidligere i tråden..

samt, fått tilbud om no tuning greier til denne som skal ende på rundt 300hk og ukjent antal nm..

Har du no bra tuning til denne og eventuelt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmweee: husker desverre ikke

shyggen: sjekk om du har lambda sensor på din bil (eller gi meg 7 siste i vin så skal jeg sjekke for deg). Om du har det må bilen programmeres for å unngå lys i dash. Dersom du ikke har det vil du kun få den ubetydelige koden jeg nevnte på første side.

300hk uten å gjøre noe med eksosen ville aldri jeg gjort, du vil få skyhøy eksostemp ved slik tuning, selv når jeg utbedrer eksosen tar jeg ikke ut mer enn ca 285-290. Skal man over dette må turbo og evt dyser byttes for å holde ting innenfor fornuftige sikkerhetsmarginer (min mening). Sender deg en pm.

320dt ed 33: pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du mener m41b17 er en drit motor. men elsker m51b25. trodde disse delte 60% av de samme delene jeg? har handlet meg en 318tds. og trodde disse var veldig slitesterke motorer? men 90 hk er lite og Vurderer chip, men veit ikke om jeg vill hvis det er en elendig motor? hvis man bytter rådelager, da er det vel ikke no problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja motoren er i utgangspunktet "identiske" og det er nettopp dette som er problemet! Man kan ikke bare late som at en rekke 4 vil løse problemene rundt balanse av seg selv. R6 er naturlig avbalansert, og sliter således ikke med det samme.

Den er på ingen måte "bare drit", men stort sett alle andre alternativer (av bmw diesel) er å betrakte som bedre. Så skal det og sies, at selv om jeg har vært borti et par snodige havari på disse, så gå det jo ufattelige mange uten problemer. Og du vil nok få mange fine stunder med denne.

Dersom du ønsker å chippe så går nok det også fint, men bytt gjerne rådelager ja. Er ikke sikkert det er nødvendig. Men du får ikke meg til å si at denne motoren tåler tuning bra, har sett noen ekesmpler av det motsatte så da vil ikke jeg ha slike uttalelser på meg, selv om, det nok går fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja motoren er i utgangspunktet "identiske" og det er nettopp dette som er problemet! Man kan ikke bare late som at en rekke 4 vil løse problemene rundt balanse av seg selv. R6 er naturlig avbalansert, og sliter således ikke med det samme.

Den er på ingen måte "bare drit", men stort sett alle andre alternativer (av bmw diesel) er å betrakte som bedre. Så skal det og sies, at selv om jeg har vært borti et par snodige havari på disse, så gå det jo ufattelige mange uten problemer. Og du vil nok få mange fine stunder med denne.

Dersom du ønsker å chippe så går nok det også fint, men bytt gjerne rådelager ja. Er ikke sikkert det er nødvendig. Men du får ikke meg til å si at denne motoren tåler tuning bra, har sett noen ekesmpler av det motsatte så da vil ikke jeg ha slike uttalelser på meg, selv om, det nok går fint ;)

Takk for svar :) satser p[ at denne motoren holder for meg en liten stund i alle fall da :) hvilke feil er det du veit om med den? er det bare problemet med råde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...