Otis Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Det kan jo være defekt gløderelè, som gjør at den ikke gløder i det hele tatt. Evt kanskje dårlige ventiltetninger som gir deg blårøyk? Og slå av og på mener jeg ikke hjelper, da ECU passer på å huske når den ble glødet sist, mener jeg. Så den sjekker bare når den glødet sist og vil ikke gløde mer. Går motoren dårlig eller helt fint, tenker da på etter oppstart.
ArneR Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 (endret) Aha, den ryker ikke blått nei, så jeg har ikke tro på ventiltetninger. Får prøve å måle på glødepluggene mens noen skrur på tenninga da, men om det var modulen burde det jo være umulig å få startet bilen i kulda? Den går litt ruskete med det samme ja, så går den seg til og slutter å ryke. Endret August 24, 2015 av ArneR
HMW Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Begynn med en diagnose. Vanskelig å synse uten fakta.
x25Touring Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 (endret) Har tatt en liten test på dysene mine. Noen meninger? Er dette for stor forskjell? 2004 530d Endret August 26, 2015 av x25Touring
adne95 Skrevet September 1, 2015 Skrevet September 1, 2015 (endret) Min tur til å stille ett dumt spm, har en kamerat som fikk runaway diesel på sin e39 520d (ikke bytta veivhusventilasjon), gikk seg nesten helt tom for olje før de fikk stoppa, så regner med at motoren er ferdig, ulyd fra turbo, blåste toppdekselpakning og simringene i vannpumpa(?!)... Det er ikke noen forskjell på m47d20 så lenge det er 136hk utgaven? Og kan han bruke motor fra e46? Hørte at bunnpanna er forskjellig, men noe annet? Endret September 1, 2015 av Ådne95
TRF Skrevet September 2, 2015 Forfatter Skrevet September 2, 2015 bunnpanne, vannpumpe, og to forskjellige dieselpumper. Den som kommer fra 320d automat er samme som 520d.
adne95 Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 bunnpanne, vannpumpe, og to forskjellige dieselpumper. Den som kommer fra 320d automat er samme som 520d. okay, tusen takk for svar
TRF Skrevet September 2, 2015 Forfatter Skrevet September 2, 2015 *med forbehold om at det er slik jeg husker det fra når jeg gjorde lignende bytte selv
Mattae Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 Fikk en veldig billig e46 320d 136hk i inbytte når jeg solgte 330d. Ser det er satt inn katalysator delete downpipe(katt nr 2 er fortsatt på plass, men den er jo lett å fjerne) noe effekt å hente her enkelt med tuning? Syns den drar noe ujevnt, noen enkle ting å sjekke eller bare ta diagnose? Blir uansett nye filtere( sikker ikke byttet på en stund) + ei flaske og 2 med omega "innsprøytningsrens"
TRF Skrevet September 3, 2015 Forfatter Skrevet September 3, 2015 Sjekk vakumslanger til turbo. Deretter lese av MAF. Kan kun prate for TRF produkter, men TRF Steg 2 vil gi ca 170hk. Blir langt og fint register, go bilen er ikke til å kjenne igjen (disse motorene er gankse så triste originalt). Diiesel og Mattae reagerte på dette 2
Mattae Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Gjorde seg med nye vakum slanger ja Godt det kan være enkel fix innimellom. Fant ut det var satt inn EGR delete rør også eller hva man vil kalle det
TRF Skrevet September 5, 2015 Forfatter Skrevet September 5, 2015 Endelig!! TRF Performance ventilfjærer til m47/57 på veg inn på lager Drop in uten noen modifikasjoner. Løp og kjøp Deler av første parti er allerde forhåndsbestilt av ivrige kunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå