Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jo være defekt gløderelè, som gjør at den ikke gløder i det hele tatt.

Evt kanskje dårlige ventiltetninger som gir deg blårøyk?

 

Og slå av og på mener jeg ikke hjelper, da ECU passer på å huske når den ble glødet sist, mener jeg. Så den sjekker bare når den glødet sist og vil ikke gløde mer.

Går motoren dårlig eller helt fint, tenker da på etter oppstart.

Skrevet (endret)

Aha, den ryker ikke blått nei, så jeg har ikke tro på ventiltetninger.

Får prøve å måle på glødepluggene mens noen skrur på tenninga da, men om det var modulen burde det jo være umulig å få startet bilen i kulda?

Den går litt ruskete med det samme ja, så går den seg til og slutter å ryke.

Endret av ArneR
Skrevet (endret)

Har tatt en liten test på dysene mine. Noen meninger? Er dette for stor forskjell? 2004 530d

post-38931-0-74501500-1440522374_thumb.j

Endret av x25Touring
Skrevet (endret)

Min tur til å stille ett dumt spm, har en kamerat som fikk runaway diesel på sin e39 520d (ikke bytta veivhusventilasjon), gikk seg nesten helt tom for olje før de fikk stoppa, så regner med at motoren er ferdig, ulyd fra turbo, blåste toppdekselpakning og simringene i vannpumpa(?!)... Det er ikke noen forskjell på m47d20 så lenge det er 136hk utgaven? Og kan han bruke motor fra e46? Hørte at bunnpanna er forskjellig, men noe annet?

Endret av Ådne95
Skrevet

bunnpanne, vannpumpe, og to forskjellige dieselpumper. Den som kommer fra 320d automat er samme som 520d.

Skrevet

bunnpanne, vannpumpe, og to forskjellige dieselpumper. Den som kommer fra 320d automat er samme som 520d.

okay, tusen takk for svar  :beer:

Skrevet

Fikk en veldig billig e46 320d 136hk i inbytte når jeg solgte 330d.

Ser det er satt inn katalysator delete downpipe(katt nr 2 er fortsatt på plass, men den er jo lett å fjerne) noe effekt å hente her enkelt med tuning?

Syns den drar noe ujevnt, noen enkle ting å sjekke eller bare ta diagnose?

Blir uansett nye filtere( sikker ikke byttet på en stund) + ei flaske og 2 med omega "innsprøytningsrens"

Skrevet

Sjekk vakumslanger til turbo. Deretter lese av MAF.

 

Kan kun prate for TRF produkter, men TRF Steg 2 vil gi ca 170hk. Blir langt og fint register, go bilen er ikke til å kjenne igjen (disse motorene er gankse så triste originalt).

Skrevet

Gjorde seg med nye vakum slanger ja :) Godt det kan være enkel fix innimellom.

 

Fant ut det var satt inn EGR delete rør også  eller hva man vil kalle det :)

Skrevet

Endelig!!

 

TRF Performance ventilfjærer til m47/57  på veg inn på lager :D

 

Drop in uten noen modifikasjoner. Løp og kjøp ;) Deler av første parti er allerde forhåndsbestilt av ivrige kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...