Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke skiftet map sensor nei, men har hatt den ute for rens. Har sjekket på INPA at den leser omtrent (såvidt jeg kunne se) samme verdi som analog måler.

Har sjekket for rifter i trykkrør/slanger ja, men skal ta ut cooler og trykkteste den. Samtidig skal den renses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tatt en ordentlig diagnose, for da ville du ha funnet problemet. Å lese feilminnet har ingeting med å "ta diagnose" å gjøre.

 

Har ikke vi diskutert denne før?

 

Er du sikker på at software er original?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest av med BMW scanner av en kyndig kar. Han fant iallefall ikke noen feil, annet enn feilkode på EGR, da denne er blendet. 

Ja denne har vært oppe før, men da med hybrid turbo. Nå er den standard, og problemet finnes fortsatt, men mye mindre voldsomt. 

Det er original sw på første filmen, men oppgradert sw på film nr 2. 

Med oppgradert sw får jeg ikke feilmelding på EGR. 

 

Har vært hos autoelektro og spurt etter live logging og feilsøking, men de rynker bare på nesa, det virket ikke som de hadde så god greie på det, og har snakket med flere som har lagt igjen store summer der for resultatløs feilsøking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fila du har på pcen ei åpen fil? Iåstilfelle send den så kan jeg ta en titt (pris kan vi ta på pm). Det spørs litt hvor nøyaktig den måleren din er, men den later til å lade litt mye ja, og det er grunnen til at jeg maser litt om programvaren. For om alt fungerer som det skal, og softare er original, og du fortsatt lader mye så er det enten styring av vnt, eller feiljustert vnt. Om dette er ok, så peker det på programvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufter en liten idé som streifet meg: Hva med å feste en Gopro eller mobil og film aktuator mens trykket jager? Hvis du ser staget "jobber" tilsvarende så må vel feil ligge på vnt reguleringsventil, vakuum eller software, og hvis ikke på trykksiden eller manometeret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt trykk manometer på vakumet til aktuator, og den oppfører seg som forventet i forhold til ladetrykk ja. 

TRF: Jeg tror den viser litt for mye ja, er en billig sak fra biltema. 

Sender deg en mail med fila. Aner ikke om det er en åpen fil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut noen feilkoder på min 2004 530d her om dagen. Fikk opp 4298 Oxygen sensor, og 4185 Exhaust-gas temperature sensor before cat. conv. signal. Noen som vet hva typiske symptomer som kan komme av dette? Jeg har lagt merke til at den blåser ganske svart ved godt pådrag, men sliter litt med lugging av og til. Vet at luggingen også kan være girkassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...