Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk problemer med min 94mod 525tds idag, bilen bynte plutselig å fjuske på tomgang, går opp og ned på turtall og noen ganger stopper den når jeg slipper gassen :?

Noen som har peiling på hva det kan være?

Finner ikke ut hva det er!!! Hjelp!!

Fant problemet :D

Var en sliten dieselpumpe som var årsaken:)

Skrevet
har du logget bilen siden du sier at den slipper ladetrykket? og hva viste loggene?

forklar gjerne litt mer detaljert rundt symptomene.

Nei, har ikke det, men hører høy blåsing, slik det blir når du slipper gassen på en turbo bil. Altså "phyyyssst".

Den mister også all kraft en tur, og begynner å dra igjen. Gjelder alle gir.

Skrevet

Noen som vet hva dieselpumpen på en 2001 modell 320dM47N motor heter? Må mest trolig kjøpe ny og har funnet en i Tyskland til god pris som heter BOSCH 0445010009! Er dette riktig?

Skrevet

Heisann! (ny på forumet)

Har prøvd å søke litt i E61 tråden om mitt lille problem som kanskje er større enn jeg ser for meg...

Kjøpte for noen mnd siden en 2006 E61 520DAT M-Sport. Aner ikke hvilken motorkode den har.

Problem:

Når bilen har fått fred over natten og startes så jukser den de første 3-5 sekundene.

Virker ikke som om den får med seg alle sylindrene på en måte.

Kan løses ved å gi litt mer turtall en tomgang.

Som sagt, gjelder kun ved kald motor.

Tuning:

Hva anbefales til denne fantastiske bilen? Den fortjener noe mer fraspark synes jeg.

Helt greit til vanlig bruk, men litt tamm i forbikjøringer...

Skrevet
Noen som vet hva dieselpumpen på en 2001 modell 320dM47N motor heter? Må mest trolig kjøpe ny og har funnet en i Tyskland til god pris som heter BOSCH 0445010009! Er dette riktig?

Jeg kjøpte herifra for 10000,-

http://www.invenit.no/

Skrevet
Heisann! (ny på forumet)

Har prøvd å søke litt i E61 tråden om mitt lille problem som kanskje er større enn jeg ser for meg...

Kjøpte for noen mnd siden en 2006 E61 520DAT M-Sport. Aner ikke hvilken motorkode den har.

Problem:

Når bilen har fått fred over natten og startes så jukser den de første 3-5 sekundene.

Virker ikke som om den får med seg alle sylindrene på en måte.

Kan løses ved å gi litt mer turtall en tomgang.

Som sagt, gjelder kun ved kald motor.

Tuning:

Hva anbefales til denne fantastiske bilen? Den fortjener noe mer fraspark synes jeg.

Helt greit til vanlig bruk, men litt tamm i forbikjøringer...

Defekte glødeplugger kanskje. Men ta en diagnose, det hjelper.

BSR PPC evt TFR her på forumet.

Skrevet

Heisann! Jeg sliter veldig mye med min M51D25 for tiden :( Jeg har luftet, vasket radiator, koblet meg forbi klimaanlegget og styret å heiet for å finne ut om det er vannpumpe, toppakning eller hva det no enn er :(

Jeg har fyllt på vann og luftet litt og slik, så starter jeg opp motoren med halv full ekspansjonstank, med ENgang jeg starter opp motoren, flyter vannet over i ekspansjonstanken, før den rekker å få tempratur i det heletatt. Akkurat som om vannpumpa går feil vei elns? Er dette mulig? For forrige eier påstår at han byttet vannpumpe, men han virka ikke så flink... Andre tips til hva det kan være?

Mvh

Håkon

Skrevet

om vannpumpa skal gå feil vei så går motoren også feil vei :) så de er nåkk ikkje mulig nei

prøvd å ha lokke på å opne lufte skrua? tatt ut termostaten ?

Kva er grunnen til att du må lufte eigentleg ? skifta kjølevæske ?

Kann være toppakning ja

Skrevet
om vannpumpa skal gå feil vei så går motoren også feil vei :) så de er nåkk ikkje mulig nei

Kann være toppakning ja

Er vell toppakningen nå fant jeg ut. Forrige eier fikk plutselig problemet med at det ble trykk, gikk varm og koket :P Prøver å skifte toppakning jeg, men stor sjanse for topp er sprukket?

Skrevet

Kann være toppakning ja

Er vell toppakningen nå fant jeg ut. Forrige eier fikk plutselig problemet med at det ble trykk, gikk varm og koket :P Prøver å skifte toppakning jeg, men stor sjanse for topp er sprukket?

Mulig at tidligere eier skiftet vannpumpen fordi den hadde avknekt plastimpeller. Er mange som bruker mye tid på å finne ut av dette, dvs at motoren varmkjøres til den koker utallige ganger før pumpa sjekkes. Det kan føre til at toppakningen tar kvelden.

Skrevet

Hei. En kjempe fin tråd. Hva får du ut av 122hk 318d e91 motoren?

Skrevet
Hei. En kjempe fin tråd. Hva får du ut av 122hk 318d e91 motoren?

155 / 165 hk (med og uten katalysator/dpf), og ca 360 Nm.

Himmel og hav i forskjell på min 118d etter noen uker med "kjenne-på" kjøring.

Forbruket har dalt fra 0.67 til 0.63 også, og kjøringen har vel strengt tatt blitt mer aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...