sandalius Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Tror ikke den 118d jeg prøvde var tunet, i så fall er ikke eier klar over det. Kan jo tenkes at BMW har gjort noen endringer da den er 2006 modell og min er 2005. Men uansett hvor hardt jeg trør pedalen klarer jeg ikke å få en så kjapp respons på lave turtall som den 118d hadde? Bilen min har vært sånn så lenge jeg har hatt den (altså før tuning osv-) PS: har intet negativt å si om din tuning TRF, den går som ei kule fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Sandalius, det skal ikke være noe enorm forskjell nei. er 118d tunet? mange som endrer kraftig på hvor mye Nm som blir forespurt i forhold til pedalstilling. På den måten føles den kvikkere, men er det ikke. Tar jeg veldig feil, hvis jeg har en snikende mistanke om at dette er noe Bluefin gjør med sine maps? Jeg føler ikke det er noe forskjell på halv gass og full gass. Alt skjer liksom i begynnelsen, og så skjer det ikke noe mer hvis jeg trokker pedalen helt i bunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 aottesen: Det er jeg bombesikker på at spesielt VAG gjør med sine biler. Har knapt kjørt en VAG diesel som har noe annet enn en "bryter" til gasspedal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erdal Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 erdal - og andre som er interessert. Gløding på biler uten tradisjonell nøkkel.Du kan gløde ved å trykke inn startknappen uten at du holder bremsen inne. Nyttig når det er kaldt. Da kan den gløde noen sekunder om det er kaldt nok. Glødesymbolet tennes i kombiinstrumentet. Slik er det på min F10 Ah, topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Hei igjen Jeg vurderer å montere motorvarmer på min m57n 2003mod. Defa viser at varmeren monteres på høyre side. Klarer man å fjerne frostplugg/montere varmeren uten å fjerne turbo? Er pluggen vanlig konisk? Er det andre viktige ting å være klar over? ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Hei igjenJeg vurderer å montere motorvarmer på min m57n 2003mod. Defa viser at varmeren monteres på høyre side. Klarer man å fjerne frostplugg/montere varmeren uten å fjerne turbo? Er pluggen vanlig konisk? Er det andre viktige ting å være klar over? ojo ' Hvis den plasseres i forkant motor klarer du det, men er Jæ...ig trangt der... Er du sikker på at den skal plasseres i en frostplugg?? De nye nå i dag pleier å være blokkvarmere,, alså bare skru fast et element utenpå blokka ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 evovrs, du har helt rett. Defa opplyser at deres varmer er en kontaktvarmer #411870. Denne monteres mot bunnpannen høyre side. Egentlig er det en oljevarmer og må ikke forveksles med en kjøleveskevarmer(vet ikke hvilken forskjell brukeren vil merke). ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 da trengs det ikke noe demontering, kun plate under motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 hei, jeg har en bmw e46 320d 2001 mod som jeg sliter litt med, motoren blir varm men kommer ikke varmluft fra varmeapp. har byttet termostat både på motor og egr, noen som vet hva annet det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 evovrs, du har helt rett. Defa opplyser at deres varmer er en kontaktvarmer #411870. Denne monteres mot bunnpannen høyre side. Egentlig er det en oljevarmer og må ikke forveksles med en kjøleveskevarmer(vet ikke hvilken forskjell brukeren vil merke). ojo Jeg monterte en sånn "bunnpannevarmer" for 2år siden. Har montert webasto etter det for å si det sånn. Man hører at motoren liker kontaktvarmeren godt, men den varmer ikke opp kjølevannet særlig merkbart. Webasto/Eber koster jo skjorta.. Klarte heldigvis å få fingrene i en til en god pris. Brukte 10-12t på å montere. Tok meg god tid da.. Storfornøyd med investeringen. 7500 med T91 fjernkontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 hei, jeg har en bmw e46 320d 2001 mod som jeg sliter litt med, motoren blir varm men kommer ikke varmluft fra varmeapp. har byttet termostat både på motor og egr, noen som vet hva annet det kan være? Ta av vannventilen og demonter den. Ser garantert ikke bra ut inni der.. Den er solenoid drevet og mange av de har en gummiring på ventilsetet som morkner og eser opp, skitt samler seg rundt i tillegg og den går tett. Det greieste er selvfølgelig å kjøpe en ny, men de koster litt. Greit å sjekke om det er strøm på stikket før man går i gang.. Varme på fullt, 12v i stikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 hei, jeg har en bmw e46 320d 2001 mod som jeg sliter litt med, motoren blir varm men kommer ikke varmluft fra varmeapp. har byttet termostat både på motor og egr, noen som vet hva annet det kan være? Ta av vannventilen og demonter den. Ser garantert ikke bra ut inni der.. Den er solenoid drevet og mange av de har en gummiring på ventilsetet som morkner og eser opp, skitt samler seg rundt i tillegg og den går tett. Det greieste er selvfølgelig å kjøpe en ny, men de koster litt. Greit å sjekke om det er strøm på stikket før man går i gang.. Varme på fullt, 12v i stikket hvor sitter denne vannventilen? takk for svar :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 er vannventilen som sitter på venstre side foran som det går to slanger inn til? hadde vært fint om noen kunne gitt meg en strektegning over dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 evovrs, du har helt rett. Defa opplyser at deres varmer er en kontaktvarmer #411870. Denne monteres mot bunnpannen høyre side. Egentlig er det en oljevarmer og må ikke forveksles med en kjøleveskevarmer(vet ikke hvilken forskjell brukeren vil merke). ojo Jeg monterte en sånn "bunnpannevarmer" for 2år siden. Har montert webasto etter det for å si det sånn. Man hører at motoren liker kontaktvarmeren godt, men den varmer ikke opp kjølevannet særlig merkbart. Webasto/Eber koster jo skjorta.. Klarte heldigvis å få fingrene i en til en god pris. Brukte 10-12t på å montere. Tok meg god tid da.. Storfornøyd med investeringen. 7500 med T91 fjernkontroll Takker for meldingen. Ja, selgeren sa det samme som deg. Motoren vil starte lettere, men varmen fra varmeapp. er stort sett uforandret sammenlignet med om man ikke har varmer. Nå er det jo en saftig pris på komplett Defa Comfort pakke, ca 6000,-. Har ikke bestemt meg enda. ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Men han andre snakket om Webasto, det er det som er tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå