aottesen Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 man kan ikke fjerne dpf uten å få feilkoder. Kat kan man fjerne Har konkludert med at det må være kat jeg har på min. Etter det jeg har forstått, har alle 1-serier med endestuss som peker nedover katalysator, mens alle med ovalt forkrommet rør har DPF. Dessuten ser det ut til at jeg har den "liggende" tønnen, og jeg klarer bare å skimte én sensor (antar det er lambda?), mens DPF har to? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 man kan ikke fjerne dpf uten å få feilkoder. Kat kan man fjerne Hei, jeg har sendt deg prisforespørsel på tuning, dpf fjerning etc både på epost og PM uten å få svar. Har du et tlf nummer det går ann å nå deg på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 hei magnus, jeg har vært bortreist i 2 uker, og det har kommet et lite berg av henvendelse som jeg sakte men sikkert prøver å komme igjennom, beklager forsinkelsen, håper å få svart de fleste til uka i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Kjempefin tråd! Bra jobb! Har et spørsmål. Vil du si at M51D25TU er en bedre motor sånn generelt, i forhold til M51D25? Har en E34 525tds selv, og har hørt om sprekte topper blant annet. Skulle toppen sprekke, vil det da ha noe for seg å få tak i en M51D25TU råmotor fra E38/E39/E36 å sette i? For så å bruke elektronikken og resten av systemene fra E34 motoren. Eller vil det være mer pain enn gain? Tenker bare litt høyt. Kunne vært spennende å bygd en "skuddsikker" M51 med litt power, som allikevel funker bra til daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2012 sprekte topper er ikke et problem på m51 (ryktet ble dog overlevert fra m21 som har skikkelig problemer med dette). Har vært ute for et par dårlige topper, men det er ofte fordi det har vært bytta topp/pakning en gang, deretter så har man montert "org" (som ikke er org) toppakning. BMW sine er MLS pakninger, mens ettermarkedspakningene ofte er "vanlige". m51d25tu har forskjeller på kjølekanalene i toppen, maf, og annen dieselpumpe, innsug osv. Dog er det ikke noe å bry seg om,m51d25 er skuddsikker i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Jeg har en mistanke om at driftstemperaturen i min -07 325d er noe lav i forhold til hva den burde være. Jeg har søkt endel rundt på nett og finner mye skrevet om både "hoved" termostat og EGR termostat. Min temperatur ligger på 78-80 grader på cruise på motorvei, men synker ned til 74-76 grader i nedoverbakker og litt roligere landeveis kjøring. (Dette ved ute-temperatur på ca 15+ grader) Slik jeg har oppfattet det så burde temperaturen vært stabilt på 88-90 grader? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Ville uten tvil ha startet med egr termostat. Har inntrykk av at det sjelden er hoved termostaten som er synderen. Mange bytter begge samtidig for å helgardere. Jeg byttet bare den på egr, alt OK etterpå. Den er konstruert sånn at den hele tiden slipoer noe gjennom. Er forøvrig en skrøpelig komponent spør du meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964-c2 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Hvordan ser du motortemperaturen på bilen din MagnusA? Den har vel ikke tempmåler..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Vil det ha noe for EGR-ventilen å si at katalysatoren min nå er på vei av? Jeg tenker, eksostemeraturen vil vel synke litt pga. mindre motstand? Er det sunt? (mer oljedamp i stedetfor finere forbrenning av dritten?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Heisann! Bare lurer på folk har noen meninger på å kjøpe en tysk 2010 325d e92 som har gått 70,000km? Dumt/bra? Tenker den må vær langkjørt veldig mye pga kilometer standen, ellers ser den strøken ut inni og utpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Hvordan ser du motortemperaturen på bilen din MagnusA? Den har vel ikke tempmåler..?? Motortemp kan du ganske enkelt lese av via den skjulte menyen i kjørecomputeren: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/att ... n-menu.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964-c2 Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Motortemp kan du ganske enkelt lese av via den skjulte menyen i kjørecomputeren: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/att ... n-menu.pdf Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 29, 2012 Share Skrevet Mars 29, 2012 Jeg har en mistanke om at driftstemperaturen i min -07 325d er noe lav i forhold til hva den burde være.Jeg har søkt endel rundt på nett og finner mye skrevet om både "hoved" termostat og EGR termostat. Min temperatur ligger på 78-80 grader på cruise på motorvei, men synker ned til 74-76 grader i nedoverbakker og litt roligere landeveis kjøring. (Dette ved ute-temperatur på ca 15+ grader) Slik jeg har oppfattet det så burde temperaturen vært stabilt på 88-90 grader? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Jeg kan bekrefte. Hadde ca samme temperaturer som deg. Bytta så begge termostater. Men mulig at det er EGR som gjorde susen. Nå ligger det temmelig stabilt rundt 90 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964-c2 Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 Jeg har et "problem" med min e90 325d: Den bremser så dårlig på gir når motoren er DRIFTSVARM. Når jeg kommer inn mot kryss osv., reduseres farten nesten ikke når jeg slipper gassen (jeg har manuell gir). Dette gjelder uansett turtall. Når motoren er KALD derimot, bremser den veldig mye bedre på gir. Forskjellen kald/varm er så stor at det kan ikke komme av forskjellig friksjon ved forskjellige temeraturer (tror jeg). Det må være noe "elektronisk" som gjør det.. Dette er ikke noen feil på min bil tror jeg (jeg vil tro det skal være slik), bare noe som irriterer meg litt. Er det noe å gjøre med dette TRF....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2012 Vi har ikke sett spesifikt på dette, men disse har har jo elektrisk styrt gasspjeld, så skal nok være mulig å gjøre noe ja, men ingen løsning pdd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå