Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min dieselpumpe skiftet av et uavhengig Bosch verksted for 4400,- samt alle glødeplugger, som koster rundt 1200,- mener jeg.

Pumpa kjøpte jeg fra dieselgrossisten.no, den kostet 10500,-

Vet at det er ihvertfall en annen her inne på forumet som har skiftet styringen eller reparert denne hos et firma i england. Men dette anså jeg som lite nyttig pga at jeg ikke kunne demontere pumpen selv. Ergo mindre å spare, mtp at man får en helt ny pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min dieselpumpe skiftet av et uavhengig Bosch verksted for 4400,- samt alle glødeplugger, som koster rundt 1200,- mener jeg.

Pumpa kjøpte jeg fra dieselgrossisten.no, den kostet 10500,-

Vet at det er ihvertfall en annen her inne på forumet som har skiftet styringen eller reparert denne hos et firma i england. Men dette anså jeg som lite nyttig pga at jeg ikke kunne demontere pumpen selv. Ergo mindre å spare, mtp at man får en helt ny pumpe.

http://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-VP44-VP ... 0771316042

Vet ikke hvor mye slitasje det blir på selve pumpen, så det kanskje er like greit å bare bytte pumpa når man først bruker penger på den? :roll: Har også sett noen fra polen som gjør det samme, om prisen er annerledes er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 300km til eg må skifte dette monsterdyre filteret.... Partikkelfilteret)

Finnes det muligheter her? hive hele driten vekk og sette inn et rør som kan kjøpes ferdig?

Må det da chippes\kodes om at det er vekke?

535dat M-sport 05 mod dette gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 300km til eg må skifte dette monsterdyre filteret.... Partikkelfilteret)

Finnes det muligheter her? hive hele driten vekk og sette inn et rør som kan kjøpes ferdig?

Må det da chippes\kodes om at det er vekke?

535dat M-sport 05 mod dette gjelder

Du kan fjerne partikkelfilterer og erstatte det med et ferdiglaget rør. Det må gjøres en endring i software slik at regenereringsfunksjonen stopper. Det finnes ferdige løsninger, søk på "dpf off bmw".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har eit problem med ein 1995 e34 525tds touring

Problemet oppstod når eg var ute og kjørte idag. Plutselig begynnte motoren og vibrere og bråke mykje under gasspådrag. Ladet 1.3 før og 0.9 etter. Den er og blitt litt meir tungstartet.

Virker nesten som om den går på 5 syl? Er det kjent at dysene går tett/slutter og virke på disse? Bilen vibrerer mykje når eg ruser den på tomgang og no.

Motorfester og girkasse fester er nye.

Hvordan er det og sjekke om dysene virker?

Takker for tips på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har en 2001 e46 320d, som plutselig ikke vil starte, dvs motor sveiver rundt på starteren men den tenner aldri :s

ser ut som pumpen er svakheten i systemet her, kommer det noen form for motorlampe om denne tar kveld?

hvor er det best å starte feilsøkingen for å utelukke noen komponenter?

har lest litt men ikke pløyd gjennom 75sider av ren latskap akkurat nå etter lang dag med jobb og så skuring... håper på noen svar, så det er mulighet for en god start på dagen i morgen, etter nå en kjedelig avsluttning i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lånt deg en diagnosekabel, så får du sikkert mer info om hva som e gale. Skal du først ha en gammel bil er det like greit å investere et par hundrelapper for denne kabelen(men ofte noen uker leveringstid). BMW scanner PC software finner du overalt, gratis.

Angående problemet ditt har jeg ikke mye kompetanse, men har lest at en del defekte motorsensorer kan medføre samme symptom. Men som sagt, diagnose. Fortell hvor du bor så er det sikkert en bimmers i nærheten med kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har ein 520d E39 2001 modell,M47D20 Motoren vil ikkje starte skikkelig når motoren er lunken/halvvarm. Då må eg stå å kinne en 5-6 sekund før den startar. Dysene er sjekka og forstøving er grei. Fødepumpe verkar. Dieselfilter nytt.

Når den er kald og når den er heilt varm startar den med ein gang.

Men viss bilen står 15min-2timar etter motoren er varm vil den ikkje starte skikkelig. Må då stå å kinne 5-6-7 sek før den startar.

Ingen feil på diagnose.

Kan svinghjulssensor ha noko å seie?

Nokon som har hatt samme symptom? Har lyst å få bilen i orden.

Treng hjelp frå erfarne BMW gurua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har eit problem med ein 1995 e34 525tds touring

Problemet oppstod når eg var ute og kjørte idag. Plutselig begynnte motoren og vibrere og bråke mykje under gasspådrag. Ladet 1.3 før og 0.9 etter. Den er og blitt litt meir tungstartet.

Virker nesten som om den går på 5 syl? Er det kjent at dysene går tett/slutter og virke på disse? Bilen vibrerer mykje når eg ruser den på tomgang og no.

Motorfester og girkasse fester er nye.

Hvordan er det og sjekke om dysene virker?

Takker for tips på forhand!

Høres for meg ut som om det er ei dyse som står og pisser som vi kaller det, at den gir feil blanding på en sylinder. Ville nok tatt en dysetest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en bmw E36 325 td fra 1991, som jeg har hatt i ca 2.5 år nå. For ca 6 måneder siden fikk jeg byttet viftereima og to ruller på et merkeverksted fordi reima rauk midt i en tunnell på E18...

Men uansett for ca 4 uker siden etter jeg hadde vært på butikken en tur og skulle starte bilen så kom det en veldig rar og høy lyd fra motoren. Det var nesten en skrapelyd av noe slag. Lyden varte i 2-3 sekunder så gikk den vekk igjen. Akkurat som om den gikk vekk når oljetrykket kom opp...

Etter det så gikk bilen fint i en uke til.

For da etter jeg hadde vært på en lengre tur, og hadde tatt meg en 5 min pause og skulle starte bilen igjen kom akkurat den samme lyden, bare at denne gangen forsvant den ikke. Det hørtes ut som om motoren gikk akkurat som den pleide hvis man ser vekk fra den høye skarapelyden. Jeg slo av bilen og startet den igjen, men lyden forsvant ikke. Så lukket jeg opp panseret og kikket litt. Det meste så normalt ut, foruten at dynamoen durte mye mer enn den pleier å gjøre.. Noe som var veldig rart..

Jeg daua bilen igjen, og da så jeg at viftereima var VELDIG løs. Er sikker på at jeg kunne tatt av hele reima fra rullene hvis jeg hadde villet. Så prøvde jeg å jekke opp bilen for å se om jeg så noe som kunne være galt under motoren. Men kunne ikke se noe spesielt.

Og så kommer det rareste av alt. Reima ble plutselig helt stram igjen av seg selv! Jeg gjekket ned bilen igjen og prøvde å starte den igjen, da gikk den helt fint. Siden da har jeg ikke hørt noe til den lyden. Har heller ikke kjørt så veldig mye med bilen etterpå heller, men noe. Skal nevnes at bilen nesten har gått 300.000km og har vært kjørt gansk hardt av en tidligere eier.

Men er det noen som kan ha noen ide om hva som kan være galt? Snakka med en som trudde det kanskje kunne være vannpumpa, men skjønner ikke helt hvordan den kan gjøre at reima blir så løs..

Lurer også på hvordan man egentlig løsner å strammer viftereima.. om det kan være noe galt med den mekanismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...