Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke ;)

Steg 2 gir 185hk (normalt rett over 190hk i dyno).

Dersom du monterer og justerer ladetrykk selv, 5500,- ink mva

7500,- ink mva om vi skal gjøre det.

Bør ha åpen eksos (ingen cat), og gjerne større IC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesentlig mye bedre (sprekeste alternativet til disse bilene) over hele registeret, og lengre register.

Ser du har hatt 325i, tds med vårt steg 2 går bedre.

Er ikke så lenge siden vi hadde inne en 325tds, steg 2, åpen eksos, stor IC. Bremsa vel rett rundt 200 mener jeg å huske, 470nm.

Før det hadde vi en e34 tds på rulla, 125-127hk org, 191 med steg 2.

Men, skal du ha det beste utav motoren anbefaler jeg steg 2+, da den origianle turboen er litt liten. Skal du ha det 100% bolt on, på org manifold, må du vente litt. Enda ikke avklart om vi kan få produsert nye eksoshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg 4 til m57 innbærer TRF Performance eksos, IC, dyser, turbo, samt noen sensorer (alt bolt on). Pris er ikke fastsatt enda, og vil være noe avhengig av om du monterer selv eller ikke, men regn med 45 og muligens oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer info om de feilkodene på motoren som jeg ikke fikk ut tidligere.

1250897.jpeg

Jeg har vært ute å sjekket litt på motoren idag og jeg fant et par ting som fikk meg til å fundere litt.. 2 slanger hang løst, den ene med et drivstoff filter på (lite rundt et), den andre var en slags vakum/drivstoffslange tror jeg. Den lignet litt på de som går på dysene. Fant også ut at de slangene som går i serie på alle dysene Pumpe->1->2->3->4->5->6 -blendet med en skrue?:o Hvor i all verden skal den siste slange på dysa ? Den er bare blendet med en skrue og virket noe kort til at den skulle noe sted, men jeg regner da med at den skal et sted og ikke blendes da dette er noe som skal være i funksjon? Har bilder av dette så se litt under å kom gjerne med info om hvor det skal monteres og hvilke funksjon disse har.

Kan noen se hva det er som gjør at det innsuget har 3 fester som står feil vei? Tidligere eier har montert på ny topp som sagt så passet ikke innsuget? Bilen er en 3/1999 mod. Toppen ble kjøpt på GS Bildeler, brukt.

PS. bildene er tatt med mobilkamera men man skal kunne se hva det er for noe, og bildene er tatt slik at dere skal se hvor de er festet.

img20120816212516.th.jpg

img20120816214944.th.jpg

img20120816214958.th.jpg

img20120816214955.th.jpg

img20120816212616.th.jpg

img20120816212552.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. går den bilen her ekstremt dårlig? for slangen på det øverste bildet tror jeg er fra mapp sensoren ( Den som måler turbo trykket) så den slangen må inn på innsuget :-) att siste slangen på dyse 6 er blendet er riktig. men normalt sitter det en "hatt" der og ikke slange og skrue :-) på det siste bildet ser det ut som er vakumslangen til EGR? går det en slange fra den vakumklokka som er på bildet i bakrund? den svarte som er på starten av innsugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. går den bilen her ekstremt dårlig? for slangen på det øverste bildet tror jeg er fra mapp sensoren ( Den som måler turbo trykket) så den slangen må inn på innsuget :-) att siste slangen på dyse 6 er blendet er riktig. men normalt sitter det en "hatt" der og ikke slange og skrue :-) på det siste bildet ser det ut som er vakumslangen til EGR? går det en slange fra den vakumklokka som er på bildet i bakrund? den svarte som er på starten av innsugen.

Om bilen går dårlig..Hadde jeg mast på trim om den gikk bra?:P Jeg må prøve å få den inn på innsuget. Hvor skal den egentlig sitte på innsuget?

Den slangen på det siste bildet går inn på den lille solenoiden til høyre for den, om du ser nøye etter ser du hvor den går, den er bare snurret litt så det ser ut som den går et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen til EGR har vell ingen betydning for kreftene. men ser ut som den er tatt av og satt på ett filter, for og blokkere EGR funktionen. slangen som skal på innsuget er jeg ikke 100% sikker på hvor skal på men er på undersiden av innsuget ett sted :-)

jeg vill satt vakumslangen som går fra solenoioden tilbake på EGR. og heller blokkert EGR på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...