Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Parkeringsbulker er aldri noe hyggelig og jeg opplever til stadighet - uansett hvor langt unna et kjøpesenter man parkerer - at noen på død og liv må slenge opp døren i dørsiden din. Dette resulterer i masse småbulker og istedefor å dra til en profesjonell valgte jeg å gi dette verktøyet et forsøk. Den har en prislapp på ca 500,- og koster en brøkdel av hva det koster å suge ut noen hos en profesjonell oppretter/lakkerer.. Vel verdt et forsøk! Delenummer: Dent puller fra Thorsov. Selges også på ebay til en billigere penge! Verktøy: Alt som skal til for å rette ut bulken følger med i pakka fra Thorsov. Det eneste man trenger i tillegg er å vaske de berørte områdene med silikonfjerner. Og selvsagt litt polish når du er ferdig. Merknad: Limet bør forvarmes skikkelig og påføres den blåe knotten og settes i senter av parkeringsbulken umiddelbart. Den tørker forholdsvis fort, men bør stå på lakken i mellom 5-10 minutter for skikkelig heft. Deretter er det bare å dra ut bulken. Den blåe knotten løsnet på min etter et par omdreininger på hjulet, men da var den rettet ut. Drar man for langt og får en utover bulk kan den masseres inn igjen. Bilen bør stå i et varmt lokale og den må selvsagt være nyvasket. Fungerer antakeligvis best på rette karosseriflater. NB! Utføres på eget ansvar!
bmwkizn Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 SÅNN skal jeg dra å kjøpe på Mandag Genialt. Takk for tipset Får øve meg på Toyota'n til samboern
bj0rnar88 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Genialt !! takker for tipset, tror ikke jeg hadde kommet til å prøvd dette selv, men det funka jo
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Bare hyggelig det. Jeg var også skeptisk til å prøve dette selv, men jeg skal ta våtsliping / detailing på bilen min til helga og da kunne jeg jo ikke gjøre noe værre enn det det var. I verste fall måtte man jo ha reist til en proffkar og jeg må jo da si at 500kr hadde ikke vært så surt å tape. Husk imidlertid at dette forutsetter at det ikke er sparkel og drit under bulken samt at lakken er hel og ikke har sprukket i bulken. Det kan gjøre at lakken flasser når den blir dratt ut.
Kai-P. Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Må nok en tur innom Thorshov nå, ja! Genialt tips, Saltkjelen!
ingard Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Kanskje jeg skal prøve dette. Har en del jeg legger merke til hver eneste dag
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Jeg er som sagt meget positivt overrasket. Bulker som ikke er i plateknekker og liknende skal ikke være noe problem å dra ut. Husk at man har BMWCCN rabatt på Thorsov. Wicky @ Møtte deg ved Alnabruterminalen i bekmørket i går.. Hvor mye betaler du..?
Robin L Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 nice!! sånn skal jeg skaffe til e34n!! han som hadde den før meg har stått parkert nedi sentrum men den, så er noen i dørene osv. og en på panseret etter en idiot som smelte ei øl nedi der (han fikk vist betale for seg!) var ikke èn bulk på den når han kjøpte den sa han. surt ass.
e39-e60 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Godt tips Saltkjelen! Hvorfor er det forbundet med ren hasard å ta med bilen til Oslo? Det er nesten ikke mulig å parkere noe sted, uten at en eller annen tosk skal være borti og ødelegge bilen! Er folk i Oslo mer skjødesløse enn andre??
Olav_64 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Jøss, dette var imponerende Hvor mange bulker rekker settet til? Altså limet som følger med? Jeg har 3-4 i BMW'en og mange flere på Mazdaen, som mangler fenderlister, det er stilig men dumt.
pedro Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Var ett firma som for noen år siden reklamerte med "kaldretting" Er dette noe lignende? Jeg tror jeg har fått like mange bulker på E39en fra naboer og jobbkollegaer som fruen har fått på CCvest og Liertoppen. Er noen naboer som liker å smelle til en BMW! En nabo sprutet bilen min full av grus da han var ute med snøfresen. Oppdaget det LIKSOM IKKE Tror desverre ikke Tiggerstaden er værre enn andre byer. Desseuten er parkeringsplassene jo drittsmå. Saltkjelen! Har du flere bilder før og etter "rettingen"? Definitivt noe å prøve på 530en som ikke bare har tre fire stykker for å si det slik. Da jeg kjøpte bilen hadde den ingen slike småbulker. Desverre er noen ganske skarpe. Verdt ett forsøk Tok kontakt med ett par proffe lakkerere her i vinter for å få pris på hellakk utenom taket og de fleste landet på 19/20,000 kr. Samtlige pratet om hvor mye arbeid det var å ta disse fordømte småbulkene. Flott tips. p
Robin L Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 lurer på en ting; hva er odsen for at lakken blir med av ved bruk av sånn ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå