gica Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Riper er en ting, men når katter ser en varm bil og pisser ned i ventilasjonsgrillen.. Nesten så jeg har lyst til å lage Kebab av de kattene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Trodde faktisk ikke det var så mange dyrehatere/mishandlere av dyr her...Jævela irriterende med riper etter dyr på bilen. men dyr skal ikke lide av den grunn ! Men dere som skriver sånn piss, er vel bare noen drittunger (på akkurat 18, som SÅVIDT klarte lappen) selv som bor hjemme hos mamma og pappa, og syntes det er tøft å plage dyr. Dyreplagere er del laveste lowlife som går på to bein. Ja,ja, men nå mente jeg ikke at katta skal drikke salmiakk da vettu. Du bare har det på ei fille som du henger på veggen eller lignende så synes ikke katta det er noe trivelig lukt og holder seg dermed borte fra området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Trodde faktisk ikke det var så mange dyrehatere/mishandlere av dyr her...Jævela irriterende med riper etter dyr på bilen. men dyr skal ikke lide av den grunn ! Men dere som skriver sånn piss, er vel bare noen drittunger (på akkurat 18, som SÅVIDT klarte lappen) selv som bor hjemme hos mamma og pappa, og syntes det er tøft å plage dyr. Dyreplagere er del laveste lowlife som går på to bein. Kan ikke bli mer enig med deg. Det er faktisk sjokkerende å se hva enkelte mener. Husk at en bil er et objekt og kan således erstattes. Er vel ikke verre enn å kjøpe et trekk eller snakke med dyreeier slik at vedkommende kan stilles ansvarlig for skadene som er påført.... Det er forøvrig straffbart å utøve vold og hensette dyr i hjelpeløs tilstand iht. § 14, lov om dyrevelferd. Straffen for dette er bøter og fengesel intill ett år og grovere overtredelser belønnes med tre år i fengsel. I tillegg plikter man via § 3 å behandle dyr godt og beskyttes mot fare og unødige påkjenninger / belastninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 er vel ikke så mange her som har pratet om dyremisshandel bortsett fra dem som sier dette ikke er lov OBS jeg er ikke for dyreplageri, men er d dyreplageri og skremme dem vett??? mange katte eiere som gir totalt fan i kattene sine desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Tulletråd! Enten så kjøper man et trekk eller så ser man en annen vei... Skremme og mishandle dem funker dårlig.. Er jo ikke som om de gjør det for å være jævlig eller i det hele tatt med vilje.. Kattene søker ofte mot varmen som kommer fra motoren, evt liker de å sitte høyt oppe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Kattene skjønner ikke at de gjør noe galt. De søker etter varme bla, som nevnt over her. at de pisser,/riper kan være at de blir skremt,er redde for et eller annet. Men trekk over bilen, eller parkere inntil noe,feks en vegg om mulig ,kan hjelpe. Jeg prøver bare å snakke dyrens sak. Ikke altfor mange som gjør det i dagens samfunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Er en temelig markant forskjel på å føre dyrenes sak, mot og henge utt d stakkarne som nettop blit 18år og så vidt klart førekorte;) selv er jeg 34 og har hadd lappen siden jeg var 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Kjøp deg en kraftig vannpistol, som du "skyter" på kattene med når de er i nærheten av bilen, kattene blir våte og føler ubehag av dette, det er ikke dyrplageri og katten tar ikke skade av det, etterhvert så vet den at "dette stedet gir meg ubehag" så da holder den seg vekk, hadde ei nabokatte som insisterte på å pisse på inngangsdøra her men den ble borte etter at jeg dynka den med rent kaldt vann 2-3 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 +1 Tom K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Noen mener kanskje at det er dyreplageri å skremme katten med vann, men katter blir jaggu våte når det regner også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Kattene skjønner ikke at de gjør noe galt. De søker etter varme bla, som nevnt over her. Nettopp. Dette er sakens kjerne. Biler som har kommet inn fra kjøretur, eller varme karosserideler som varmes opp av solsteik. Men trekk over bilen, eller parkere inntil noe,feks en vegg om mulig ,kan hjelpe. Det er lurt, men hvis katten vil opp har jeg dessverre erfart at den kan hugge klørne i duken og rive gjennom den. Akkurat som den gjør inne på trekubbene når den ligger å varmer seg under Jøtulen. Frostvæske og liknende er ikke å anbefale, man vil ikke lide ihjel dyrene. Det blir mye støy fra dem også med gift. De skal avlives på en rask og effektiv måte isåfall. Vi fant et kull med kattunger i gjødselssprederen til naboen tilbake i 1998, født av en villkatt helt tydelig. Dyrlegen konstaterte at de hadde fått i seg noen mg med gjødsel, og de døde etter ca en uke på 'life support' med sprøyta melk, en etter en. Rart dyrlegen ikke sa at de skulle avlives med en gang, når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Tja.. Hagle løser vel dette problemet ganske fort? (Mot kattene altså!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Tja.. Hagle løser vel dette problemet ganske fort? (Mot kattene altså!) Har lett for å bli leie riper i lakken ved bruk av hagle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Tja.. Hagle løser vel dette problemet ganske fort? (Mot kattene altså!) Har lett for å bli leie riper i lakken ved bruk av hagle Tar'em etter de har hoppet ned! (Eller før, det velger man selv.) Men fra spøk til revolver, da hadde jeg nok vurdert å parkere et anna sted ja Eller smøre inn panseret med noe som gjør at den katta som hopper opp der aldri gjør det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Har du prøvd å ta antikatt under panseret i stedet? Da forsvinner det ikke så lett ved regn, men bør funke allikevel, katter har ganske følsom luktesans. Eventuelt går det sikkert også an å kjøpe en sånn dings som sender ut høyfrekvente lyder som mennesker ikke hører. Siste alternativ er jo å rydde garasje og oppkjørsel, slik at det blir plass til bilen igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå