StigJ Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Handlet meg et sett 17"ere til Z4en som trenger litt TLC. Disse skal bli brukt kun som banehjul, så finish blir ikke satt høyest på listen. Skal prøve så godt jeg kan å unngå grusfella, men man vet jo aldri.... Innhandlet: 4 stk. 7.5x17 M-Contour Replica. 1 stk. burk Duxola malingsfjerner. 1 stk. Biltema vinkelkost 50mm 2 stk. Biltema grunning på sprayboks 2 stk. Biltema lakk på sprayboks 2 stk. Biltema klarlakk på sprayboks. En gjeng engangshansker. 1 stk. svær varmtvannssteamer (låner jobben sin) Fikk ikke gjort så veldig mye i kveld. Jeg ble søkkbløt av å stå og steame. Fikk i all fall smørt på og steamet 3 ganger. Litt kjipt at felgene har blitt kantkjørt for jeg fant en pen og blank kant under lakken. Her er bilde av alle felgene før det ble gjort noe med dem. Dårlig lakkering av tidligere eier og en del korrosjon under lakken noen steder. Første runde med Duxola: Ikke vet jeg hvorfor lakken hang bedre på noen av felgene. Tredje runde: Så gikk jeg hjem søkk blaut..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Her skal det følges med. Økonomioppussing av felger er spennende! Må man steame, eller kan man skrubbe og skylle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hehe. Ja dette skal bli økonomisk. Står på burken at man kan bruke malingsskrape eller varmt vann og såpe for å få av Duxolaen/malingen. Så nei, ikke et must med steamer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2011 Gjort litt mer i dag. Denne gangen tok jeg med meg regntøy. Støvler har jeg ikke så da ble det to Remaposer over skoene Ble litt for bløtt forrige gang. Tok to rundet til med Duxolaen. Min überfrekke lakkboks med avsug Grunning lagt på Så blir det nok litt farge på dem til uka eller neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Gøy å lese om litt mini-prosjekter! Men, jeg vil anbefale å kjøp en 2k klarlakk på sprayboks.. Denne har herder i boksen, som man aktiverer med en knapp på undersiden.. Jeg har brukt dette selv i helgen, på en lykt og noen registerdeksler i karbon.. Resultatet ble over all forventning og mye bedre enn "vanlig" klarlakk på boks.. Den jeg bruktet kostet i underkant av 200kr hos mekonomen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2011 Hmm... Det hørtes jo spennende ut. Men det får evt. bli på neste felgprosjekt. Ser ut til at jeg har fått tak i noen originale M5 felger som også trenger litt renovering. De kommer jeg nok til å få pulverlakkert og gjort skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2011 Så var det på med litt farge. Kun kanten som skal være rød. Brukt Biltema sin BMW 314 Hellrot farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Ser bra ut Selv har jeg veldig god erfaring med duxola og stålull. Anbefalles for de lakkflekkene som sitter litt ekstra Driver å skal manne meg opp til ett lite oppussings prosjekt selv også, men det er e46 m3 felger det er snakk om, så det er mye kriker og kroker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2011 Det hørtes jo ikke dumt ut nei med litt stålull. Ja du får ha lykke til med puslejobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Da har hjula fått den fargen de skal ha. Nå er det bare klarlakken som gjenstår. Synes det ble ganske stilig. Håper det ser bra ut på bilen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 morro med litt felg-fiks Hva gjorde du med kantkjøringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Blei tøft ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Kantkjøring? Hehe. Ingenting. Var vel en eller to plasser det var merker. Den ene ser du på det ene bildet. Ellers var det for det meste flassing og irr som forsvant med malingsfjerneren. Jeg gadd ikke begynne å styre med sparkling og masse pussing. Pusset bare ned noen lakkrester som ikke malingsfjerneren fikk bort. Så de er jo ikke strøkne på nært hold. Men det var ikke meningen heller. De kommer nok til å bli stygge etterhvert uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Ble slettes ikke værst det der! Hvordan lakk brukte du på senteret? Farge, merke osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Jeg brukte denne både på den grå og den røde. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Malin ... ringslakk/ Husker ikke helt nr. på den grå. Tror det enten er 367372 eller 367374. Den røde er 367314 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå