Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har planer om å importere en BMW 1-Serie i sommer. Uansett, snakket litt om det på jobben i dag da en person sa at det er viktig å sjekke om bilen er lagd for "norskt" vær? Stemmer det at det er forskjell på de tyske og norske modellene eller er dette bare piss? Ville skjønt det om han mente Norge og Australia, men Norge og Tyskland, skal det være noen forskjell?

Skrevet

Aldei hørt noe om og det blir jo innportert mange biler fra tyskland til norge. Men ekstrautstyr som webasto, setevarmer og sånt er jo ikke så vanelig i tyskland. Får du med vinterdekk er de nok ikke egna Norske forhold.

Skrevet

Vet ihvertfall at tyske E46`r mangler cold climate pakke i forhold til biler som er solgt nye i norge, f.eks at veivhusventilasjonen og dens slanger er isolert på norske biler. Regner med det er samme greia på 1 serie.

Skrevet

Har spekulert på dette selv. På Minien min, som er importert mener jeg det sto "hot climate version" eller noe lignende i utstyrslista.

Skrevet

På min F10 525da står det 842 COLD CLIMATE VERSION på utstyrslista, dette er vistnok setevarme, varme i spylerdyser, pdc, kamera og speil, samt webasto tilleggsvarmer.... Er ikke usannsynlig at dette også er på tyske biler!

Skrevet

Jeg spurte selger om dette før jeg kjøpte min tyskimporterte E61. Han leverte bilen til tilstandskontroll hos Arne Gulbrandsen AS i Oslo, og stilte samme spørsmål til de. Svaret var at det kan være forskjell på veivhusventilasjonen. Min bil hadde "ny type", og var dermed klar for nordisk klima.

Jeg har ellers hørt fra andre at biler ikke beregnet for nordiske forhold gjerne er solgt lenger sør, for eksempel Italia.

Skrevet

Cold climate version er isolerte veivhusvent. slanger,litt annen funk av visse varmeapparater og i noen tilfeller større batteri.

Deri også speilvarme og oppvarmede spylerdyser.

Skrevet

Diesel-motorene fra BMW liker ihvertfall ikke srengkulde :roll: Fattern har en 320 dat og en X3 med 2l diesel, og begge er trøblete når det er ett par blå ute!

Skrevet
Diesel-motorene fra BMW liker ihvertfall ikke srengkulde :roll: Fattern har en 320 dat og en X3 med 2l diesel, og begge er trøblete når det er ett par blå ute!

Da er det sikkert tull med glødepluggene eller noe annet...

både den jeg hadde før (530da e39) og den jeg har nå har ingen problemer med å starte om det er 30 minus grader, kaldeste i vinter var vel 33 minus og den starter uten noen form for oppvarming.....

Skrevet

En kollega av meg snakket om at siden bilen hans (E36) er importert, har den annen termostat enn norske biler... men nå er jeg på litt tynn is, jeg har ikke peiling. :P

Skrevet

Hm, må bilen ha "Cold Climate version" for å kunne få varme i seter, ruter, spylerdyse osv.?

Min har varme alle steder og er importert, men kan ikke se noenting om Cold Climate Version i utstyrslista eller noen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...