Gå til innhold

bmw cab`s e87 118d m-sport.Bestilt time til toning av ruter

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis det slipper på tør asfalt så må det være noe galt med dekkene, mine 265 dekk bak får jeg ikke til å slippe uansett hvor mye man provoserer i rundkjøringer, så sant det ikke er vått ute. 8)

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Vet ikke, men føler at bilen er så kort at den sleper dekkene sideslengs rundt rundkjøringer og i krappe svinger, og at smalere dekk slipper mindre ..

(Eller evt. fordi man er så vant med at bilen er såpass kjøreglad, at man derfor satser litt hardere inn i rundkjøringer enn f.eks på gamle 5-serien min).

Men, for all del. Det kan jo være bakdekkene mine er dårlige også, men tror de skal være ganske ok..

Den slipper i allefall latterlig ofte på vei rundt rundkjøringer ..

Det er stor forskjell på dekk. De forrige dekkene mine var Bridgestone Potenza Run Flat. De slapp lett, og på fuktig underlag var de skikkelig skumle. Nå kjører jeg Dunlop SP Sport Maxx, ikke Run Flat, og de funker mye bedre. Men uansett burde jo 245 være nok til å få et brukbart feste. Kan ikke helt skjønne at smalere dekk skal kunne gi bedre feste.

Det er mange som snakker om kort akselavstand i forbindelse med 1-serien, men den er faktisk ikke så kort (266cm). I forhold til andre BMW'er er den det, men sammenligner du med f.eks Golf eller Audi A3, så er akselavstanden nesten ti centimeter lengre på 1-serien. Og for moro skyld, så er den omtrent 25cm lengre enn på Porsche Cayman eller 911 og seks centimeter lenger enn på Ferrari 360.

Skrevet

Den slipper ikke på tørr asfalt, nei.

Men på vått er den rimelig skummel, spesielt hvis jeg ligger rundt registeret hvor snurra akkurat begynner å lade.

Er noe Yokohama RS-ettellerannet-dekk.

De blir uansett byttet ut neste sesong, men jeg får investere i Dunlop neste gang da.

At den er 25 cm lengre enn 911 (som er en suveren bil) burde jo tilsi at 1'eren ikke skulle ha noe problem.

Så da krysser vi av nye dekk på listen for investeringer våren 2012 ;-)

Iom. at bilen blir chippet om tre uker i tillegg, så blir det vel gjerne ikke BEDRE å kjøre rundkjøringer ;-)

Angående teorien om brede kontra smale dekk på vått føre i svinger.

Dersom svingen blir så krapp at man mer sleper dekket sideslengs enn å rulle det i kjøreretningen, så vil jo dreneringskanalene ikke klare å drenere bort vannet, og dekket vil vannplane, mens et smalt dekk vil klare å drenere bort mer vann pga. smalere overflate.

Det er i aller høyeste grad bare en teori, og med tallens klare tale, så burde det ikke være noe problem på 1-serien ..

Takk for lån av tråd, bmw cab (ikke at jeg noensinne spurte om lov, men takk likevel)

Skrevet
Blir det treff?

Jeg hadde tenkt å komme innover, men jeg er litt usikker på om jeg rekker det.

Skrevet
Blir det treff?

Sikkert lettere å få med flere hvis du lager en egen tråd. Og kanskje flere kan bli med hvis det blir klokka seks?

Skrevet

Da er neste prosjekt planlagt.Da blir det stor stereo i den lille orange appelsinen min.Begynner å kjøpe inn ting til uka.Orker ikke mer av det wonna be hifi anlegget fra bmw.Er så dritt lei skraping og fæl lyd fra høytalerne.

Skrevet

Oss du refererer til, eller at du ikke har gjort noe mer?

Jeg er for øvrig storfornøyd med anlegget i min. Syns det er langt bedre enn både Bose-anlegget i Mazda og dyre Concerto-anlegg i Audi..

Skrevet

Begge faktisk,he he

Alle er ikke like aottesen.Jeg personlig syns BMW er drit dårlige på generelt audio i bilen.Høytalere i papp,pingle ledninger,HU uten rca utganger.Er flaut å ha folk i bilen,de ler når de hører hvor dårlig og anstrengt lydbildet er i bilen min.Ved lav volum,helt ok.Men økes volumet så vrenger lydbildet seg helt.

Skrevet

Hvilken lydpakke har du da? Business og kjipeste høytalerpakke, eller setter du høyere krav enn Per Arild Abrahamsen?

Anyhow, blir nok bra å fylle opp med skikkelige elementer og en ordentlig (Pioneer?) HU?

Jeg er storfornøyd med Professional og 676-pakken, og folk spør ofte om jeg har gjort noe med det :-)

Skrevet

Jeg har litt høye krav ja..Er ikke ute etter dunk dunk lyden lenger.Men bra mellomtone,diskant og en bra flyt med bass..Jeg har idrive navi+676 pakken selv tror jeg.Er bass under setet,høytalere bak,og i dørene foran.Jeg har dobbel cd rom også

Men HU står for headunit..

Jeg har jobbet som dj i mange år,og det irriterer vettet ut av meg at jeg ikke klarer å få ut de små detaljene fra musikken jeg hører på i bilen..Jeg har øre for sånne ting,hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...