Gå til innhold

Hvorfor ikke kjøpe Golf?

Ofchrist
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en Golf 1 med alt originalt og kun 120.000-ish på tellern :) Det var en herlig bil å slenge rundt i svingene. Fikk uventede samtaler på bensinstasjoner også, da gamle folk kom bort og spurte om hvordan jeg hadde fått tak i en som var så hel hehe.

For folk som ikke er vant med nyere premiumbilfølelsen (BMW, Mercedes, Audi), så tilbyr Golf faktisk ganske god kvalitetsfølelse og trygghet. Lånte søskenbarnets Golf V og mange av mine venner kommenterte i ettertid hvor mye bedre bilen føltes enn det de antok.

Mange folk der ute ser på bil som maskin for å komme seg fra A til B. Mange av disse igjen vil bare ha et trygt valg. I Golf-klassen er jo Golf trygt. Gir annen/dyrere følelse enn japanske konkurrenter, men er ikke nevneverdig mye dyrere. Også er Golf akseptert i de aller fleste samfunnslag. Rikeste familien jeg kjenner har hus på Snarøya til 10 mill.+ og bilen de putter rundt i er en Golf (stappet med utstyr da, men nonetheless) :) Den bilen er liksom akseptert over alt.

Forstår at de selger godt med den og ikke gidder å endre på formelen fra år til år :)

Nyeste Golf VI R med firehjulstrekk, snurrbomotor og DSG kasse virker som en real sleeper og samtidig praktisk nok for oss som ikke trenger stasjonsvognplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo heeelt hvordan 1 serien ser ut.. Den kan bli fetere enn de to andre som er nevnt, men i standard utførelse er den ikke kjempe pen.. Denne er snadder!

BMW-1-Series-M-Coupe-01.jpg

Bildet er photoshoppa, men likevell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle brukt rundt 350 000,- på en liten bil så hadde jeg mye heller kjøpt en VW Golf 6 2,0 TDI 4 motion gjerne i hvit med sportline og tonede ruter! Alternativet hadde været en rimelig kjip 120d, uten mulighet for firehjulstrekk!

Gøyal VAG motor med 140 diesel hester som kan chippes til ca 170 hk sammen med DSG eller 6 trinns manuell hadde ikke blitt galt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle brukt rundt 350 000,- på en liten bil så hadde jeg mye heller kjøpt en VW Golf 6 2,0 TDI 4 motion gjerne i hvit med sportline og tonede ruter! Alternativet hadde været en rimelig kjip 120d, uten mulighet for firehjulstrekk!

Gøyal VAG motor med 140 diesel hester som kan chippes til ca 170 hk sammen med DSG eller 6 trinns automat hadde ikke blitt galt :wink:

Da hadde jeg heller Kjøpt en velutstyrt Alfa Romeo Guilietta Turbo 170 hester Sport-edition!

Den kommer på rundt 350.000 med litt div. snacks og utstyr!

Bensin, 0-100 på 7.7 sekunder

Alfa-Romeo-Giulietta-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller Kjøpt en velutstyrt Alfa Romeo Guilietta Turbo 170 hester Sport-edition!

Den kommer på rundt 350.000 med litt div. snacks og utstyr!

Bensin, 0-100 på 7.7 sekunder

Alfa-Romeo-Giulietta-3.jpg

Ja Alfaen er grisetøff, og med den motoren er det sikkert en real kjøremaskin! Men for mitt vedkommende så ville jeg hatt diesel og firehjulstrekk hvis jeg først skulle vært fornuftig å kjøpe en liten bil! Men for all del, Guiliettaen er gørr tøff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøyal VAG motor med 140 diesel hester som kan chippes til ca 170 hk sammen med DSG eller 6 trinns manuell hadde ikke blitt galt :wink:

Kan skrive under på at det er morro! : )

Som jeg nevnte tidligere, har mamma denne modellen, med chip til ca 170 hk og 6 trinns manuell. Dog, er det ikke sportline, men det er komfortable seter med god støtte og tonede ruter på den. Og kan velge sports understell, så den blir noe stivere. Grisemorro bil å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...