Gå til innhold

18 år å lappen:D


BMWboy93
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært helt nede i 0,7 liter på mila med E36 320 manuell. Dette på langkjøring.

Gjennomsnittlig vil jeg si rundt litern.

Min E34 520 manuell var ikke tørst i det heletatt, 1-1,1 i gjennomsnitt.

Min E30 325 automat derimot... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper du nærmer deg fort 1,5 l på mila vis du er ute å streker på stripa :lol:

Er virkelig en 320 SÅ tørst?

Er ikke mange gangene man skal starte å stoppe i kryss. Husker godt fra når jeg var 18, og just hadde fått lappen :lol: Flatt stål ut av vært eneste kryss, og ikke minst bomstasjonene..

Var ingen problem å bruke opp 500 kr i bensin på 6-8 timer...

Det var tider det!! Savner det nesten litt.. hehe

Men gratis med lappen til trådstarter :D

Hehe, ikke no problem det nei! Var en lengre fredagskveld det, så var tanken tom etter å ha fylt den full på dagen, men artig er det!

Trodde de var litt sprekere da jeg handlet min, men er en perfekt "cruiser" spør du meg, nydelig lyd fra seksern på en fin sommerdag :) !

Gratulerer med lappen! Ta vare på deg selv og bilen i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også godt hvordan det var å akkurat fått lappen. Hadde da ikke kommet inn på BMW sporet enda, så jeg kjørte rundt i en Opel Kadett GSI av alle ting.

Gratulerer, og som andre har påpekt: ta det rolig på veien!

Samt kom gjerne på et banetreff med den så du får strekt den ut litt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen og en tilsynelatende veldig fin bil! :)

Ang bensinforbruk.

Er vel M50B20 motor i bilen til topicstarter? Min 520i E34 med samme motor har jeg gjort følgende to målinger på:

#1)

"Fredags-kveld"-kjøring" - forholdsvis tung på gassen, småkjøring.

Strekning: 22 mil

Forbruk: 40L

Gj.snittforbruk: 1,8L pr mil

#2)

Blandet kjøring - en del langkjøring, men også en del "aggressiv" kjøring.

Strekning: 24 mil

Forbruk: 40L

Gj.snittforbruk: 1,6L pr mil.

En E34 er vel litt tyngre enn en E36 ville jeg tro, så mulig forbruket ville vært noe lavere med samme vekt som en E36? :P

Har du målt antall liter brukt utifra tankmåleren eller? Du må ha store problemer med motoren din og gjerne hull i tanken for å oppnå det forbruket.

Min 520it greide maks 1.1L i snitt på en tank ved å sammenligne tripteller og antall liter fylt på ved tanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen og en tilsynelatende veldig fin bil! :)

Ang bensinforbruk.

Er vel M50B20 motor i bilen til topicstarter? Min 520i E34 med samme motor har jeg gjort følgende to målinger på:

#1)

"Fredags-kveld"-kjøring" - forholdsvis tung på gassen, småkjøring.

Strekning: 22 mil

Forbruk: 40L

Gj.snittforbruk: 1,8L pr mil

#2)

Blandet kjøring - en del langkjøring, men også en del "aggressiv" kjøring.

Strekning: 24 mil

Forbruk: 40L

Gj.snittforbruk: 1,6L pr mil.

En E34 er vel litt tyngre enn en E36 ville jeg tro, så mulig forbruket ville vært noe lavere med samme vekt som en E36? :P

Har du målt antall liter brukt utifra tankmåleren eller? Du må ha store problemer med motoren din og gjerne hull i tanken for å oppnå det forbruket.

Min 520it greide maks 1.1L i snitt på en tank ved å sammenligne tripteller og antall liter fylt på ved tanking.

Trur hull i tanken er svaret her... Ikkje engang 540'en min har slikt forbruk som dette.... Da skal eg vertfall ha gassen i gulvet konstant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e46 cab,323 med step kasse.Ligger på pen kjøring ca 1.2 L mila,syns det er mye jeg.Tør nesten ikke å gi gass iblant.Ser jo at nålen bare går nedover uansett hva jeg gjør.

Brodern har en MB clk 230 komp.Har 192 hk orginalt i den.Den bruker jo faen ingenting.Hardkjøring så ligger den på ca 0.9 l mila..Så ja 6erne er litt tørste ja,men gøy er det uansett når først gassen er i bånn.Veldig sjelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e46 cab,323 med step kasse.Ligger på pen kjøring ca 1.2 L mila,syns det er mye jeg.Tør nesten ikke å gi gass iblant.Ser jo at nålen bare går nedover uansett hva jeg gjør.

Brodern har en MB clk 230 komp.Har 192 hk orginalt i den.Den bruker jo faen ingenting.Hardkjøring så ligger den på ca 0.9 l mila..Så ja 6erne er litt tørste ja,men gøy er det uansett når først gassen er i bånn.Veldig sjelden ;)

Nåla kommer ikke tilbake før du har litt fart og får lagt inn 4-5gir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...