Gå til innhold

18 år å lappen:D


BMWboy93
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg er ganske rolig og forsiktig med bilen :) men har det at jeg skal kjøre fra andre i lys kryss osv :P

men har en kompis med en volvo v70 2,5 turbo 1998 mod, skal sies at jeg kjørte ræva av han når jeg fikk litt turtall på bimmern:D

MEN takk for alle gratulasjonene :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med lappen! Du får ta godt vare på den! :)

Når det kommer til forbruk, så måler jeg mitt hver uke :P Og jeg ligger på 1 - 1,1 l/mila nå på vintern. Det er da kjøring inn til oslo hver dag, med ganske så aggressiv kjøring til tider :roll:

På sommeren ligger jeg ikke på mer enn rundt 0,9 på det meste tror jeg.. Med samme kjøring ;)

Så er ikke SÅÅÅÅ ille! Jeg har hatt 1,3 liter/mila en gang, og det var kun hard kjøring, HELE tia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du nærmer deg fort 1,5 l på mila vis du er ute å streker på stripa :lol:

Er virkelig en 320 SÅ tørst?

Ved ekstra fin kjøring med min 318i(M43) lå jeg på 0,8. Ved vanlig kjøring var jeg fort oppi 1,3. Synes mange er ganske optimistiske når de sier hvor lite bilen bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du nærmer deg fort 1,5 l på mila vis du er ute å streker på stripa :lol:

Er virkelig en 320 SÅ tørst?

Ved ekstra fin kjøring med min 318i(M43) lå jeg på 0,8. Ved vanlig kjøring var jeg fort oppi 1,3. Synes mange er ganske optimistiske når de sier hvor lite bilen bruker.

Litt offtopic, men kjører enkelte her inne med tette luftfilter, bagasjen full av bly og håndbrekket på ?

Min 328i brukte 1 liter på blandet kjøring og opp til 1,3 på skikkelig sladdekjøring på vintern og 0,65 på pen pen langkjøring.

Min nåverende 730i med steinaldersekser og godt med tonnasje bruker 1,5+ på blandet kjøring som tydeligvis ikke er såå langt unna en liten og lett 318i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få min 316 til å bruke 2 liter på mila heller.. Det er jo bare en liten bevegelse på høyrefoten som skiller det, og det respektable langkjøringsforbruket på 0.8 l... Men den er gammel og skjønn, og fortjener det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ekstra fin kjøring med min 318i(M43) lå jeg på 0,8. Ved vanlig kjøring var jeg fort oppi 1,3. Synes mange er ganske optimistiske når de sier hvor lite bilen bruker.

Litt offtopic, men kjører enkelte her inne med tette luftfilter, bagasjen full av bly og håndbrekket på ?

Min 328i brukte 1 liter på blandet kjøring og opp til 1,3 på skikkelig sladdekjøring på vintern og 0,65 på pen pen langkjøring.

Min nåverende 730i med steinaldersekser og godt med tonnasje bruker 1,5+ på blandet kjøring som tydeligvis ikke er såå langt unna en liten og lett 318i.

Neida, den bilen hadde helt nytt luftfilter! Jeg hadde da ikke katalysator(stod ikke på bilen ved kjøp), ellers var den teknisk strøken og ellers en meget godt vedlikeholdt bil ;) Var nedi 0,6 - 0,7 på pen pen langkjøring, men det var ikke så ofte at jeg vil skryte på meg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få min 316 til å bruke 2 liter på mila heller.. Det er jo bare en liten bevegelse på høyrefoten som skiller det, og det respektable langkjøringsforbruket på 0.8 l... Men den er gammel og skjønn, og fortjener det:)

Forbruksnåla spretter lett opp på 2 liter, men det er veldig vanskelig å holde den der iløpet av en tank.

En tank med denne type kjøring (var kun under 140 på vei inn og ut av bensinstasjonen) i en e30 "327" gav et snittforbruk på 1.1 ved tanking.

f5c19911.jpg

Trafikken gjorde at det rett og slett ikke var mulig å gi bånn gass hele tiden.

Jeg forstår ikke hvordan man skal få en 316 til å bruke 2 liter på mila når jeg ikke greide det når jeg til en hver tid kjørte så fort forholdene tillot på autobahn med en 2.7 liter 12V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruksnåla spretter lett opp på 2 liter, men det er veldig vanskelig å holde den der iløpet av en tank.

En tank med denne type kjøring (var kun under 140 på vei inn og ut av bensinstasjonen) i en e30 "327" gav et snittforbruk på 1.1 ved tanking.

Trafikken gjorde at det rett og slett ikke var mulig å gi bånn gass hele tiden.

Jeg forstår ikke hvordan man skal få en 316 til å bruke 2 liter på mila når jeg ikke greide det når jeg til en hver tid kjørte så fort forholdene tillot på autobahn med en 2.7 liter 12V.

Forbruket blir jo ikke så veldig høyt når du er i fart hele tiden, er når farten svinger mye opp og ned (lyskryss, by kjøring) at forbruket stiger til himmels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...