Gå til innhold

dieselvarmer bmw?

bj0rnar88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at ingen BMW med 6 sylinder har webasto som standard, men 4 sylinder muligens har det om de er nordisk solgt.

På e6x så heter ustyrskoden S536A.

Dog kan man på e9x og e6x ettermontere webasto som kupevarmer og oljevarmer.

Kit kan kjøpes fra BMW for ca 14700,- inkl rabatt for BMWCCN. Montering kommer i tillegg.

Disse bilene har kan ha webasto som kupe og oljevarmer, men ikke som motorvamer;

E9x, E53 og E6x

Ser ut som alle andre kan ha webasto som motorvarmer i tillegg.

Webasto har aldri varmet oljen på en bil, den varmer kjølevannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere BMW, ihvertfall e9x har ikke forvarmer / tillegsvarmer til motor, men som flere kommenterer her, det blåser fort varmt. Hvorfor? Fordi det sitter varmeelement i luftkanalen. Altså som en vifteovn :)

Har vært borti at denne har feilet og da blir det dårlig med varme.

Fordelen med å ikke ha kjøletemp måler er at da er folk fornøyde. Så fort oljetemp måler kom inn i bilene igjen så kom klagene ;)

Varmeelementet virker som ikke har noen tilknytning til nordisk pakke.

Tok forrige vinter en test ved å starte en rekke med biler samtidig med full defroster. Alle bilene hadde stått en kald helg og var skikkelig nediset. Syk forskjell på Audi / MB kontra BMW. Når BMW hadde Isfrie ruter hadde de andre tyskerne kun små våte flekker. Den ene noe dårligere enn den andre men husker ikke hvilken. Diesel BMW var faktisk bedre enn bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt mer om e46, og det ser ut som både e46 og X3 har en mulighet for en slik elektrisk vannvarmer, men om det er i tillegg til en webasto tror jeg ikke.

Dog så vil det nok gå fortere å varme opp bilen med denne vannvarmeren.

Vil anta at det er standard, da det ikke står spesifisert at det er noen utstyrskode i delelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...