Gå til innhold

dieselvarmer bmw?


bj0rnar88
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste nordiske utgaver har vel en sånn forvarmer ja. Men webasto koster jo ved nybil hos bmw over 20k. Og da bør det vel være noe mer enn en omprog av iDrive man får med?

Min bil er import, og da ikke nordisk versjon, og da koster det 45000.- for komplett webasto hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 er ikke levert med måler for kjølevann, så det aner jeg ikke... men det tar litt tid før varmeapparatet leverer for å si det sånn :P fattern sin E91 (norskkjøpt med webasto) er en helt annen verden. I -20 får jeg liksom aldri VARME i bilen før etter lang tid. Men det er liksom ikke kaldt heller.

45000 var jo bare latterlig, så jeg gikk for DEFA sitt kit. Funker gull det (og jeg har jo garasje med strøm) og motoren er varm om morran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er norsk solgt e90 lci (2009 modell) og har ikke tilleggsvarmer, og det er heller ikke std på 3-serie i norge. Har undersøkt dette med forhandler (bilia)

Som tidligere nevnt ingen tempmåler i dashen, men min gir relativt for varme fra varmeapperatet selv når det er kaldt ute. Jeg ettermonterte alikevel Defapakke på min med motor og kupevarmer, og fy så deilig.

Nå har jeg ikke timer, men siden jeg har fellesparkering med varmer så kobler jeg inn på kvelden og lar den stå til morgenen etterpå.

siden varmeovnen da varmer opp bilen, blir karroseriet såpass varmt at den stort sett er helt snøfri om morgenen 8) Behøver ikke å børste tak eller vinduer, baggasjelokket der i mot ligger snøen på siden det ikke blir varmt der.

Panseret pleier også å være snøfritt siden motorvarmeren varmer opp blokka såpass at panseret også blir varmt. :wink:

Litt usikker på om det er helt bra å la den stå å gå så lenge... men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er norsk solgt e90 lci (2009 modell) og har ikke tilleggsvarmer, og det er heller ikke std på 3-serie i norge. Har undersøkt dette med forhandler (bilia)

Som tidligere nevnt ingen tempmåler i dashen, men min gir relativt for varme fra varmeapperatet selv når det er kaldt ute. Jeg ettermonterte alikevel Defapakke på min med motor og kupevarmer, og fy så deilig.

Nå har jeg ikke timer, men siden jeg har fellesparkering med varmer så kobler jeg inn på kvelden og lar den stå til morgenen etterpå.

siden varmeovnen da varmer opp bilen, blir karroseriet såpass varmt at den stort sett er helt snøfri om morgenen 8) Behøver ikke å børste tak eller vinduer, baggasjelokket der i mot ligger snøen på siden det ikke blir varmt der.

Panseret pleier også å være snøfritt siden motorvarmeren varmer opp blokka såpass at panseret også blir varmt. :wink:

Litt usikker på om det er helt bra å la den stå å gå så lenge... men men.

Varmere jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselvarmeren med tidsur på firmabilen, står den en time er bilen isfri, motor har fått en liten lunk, og det hjelper mye! Motoren er fornøyd og jeg er fornøyd med lunk i bilen :)

Skal det sies at går den noe lenger enn en time av gangen så er batteriet dødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Noen som vet om det står i utstyrslisten om den har orginal webasto tilleggsvarmer?
Jeg kan ikke programere noe noen plass, så jeg vet ikke. har heller ikke sett nermere på det!

 

Men det skal sies det kommer en god lunk ut fra varmeapparatet etter kun noen få km.. det som får meg til å undre litt!

Såfall så er det vell fort gjort å få bilen på BMW verksted for å få programert om til sender funksjon?
Bilen er forøvrig en 2008 modell BMW 335d E91, tyskimport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at ingen BMW med 6 sylinder har webasto som standard, men 4 sylinder muligens har det om de er nordisk solgt.

På e6x så heter ustyrskoden S536A.

 

Dog kan man på e9x og e6x ettermontere webasto som kupevarmer og oljevarmer.

Kit kan kjøpes fra BMW for ca 14700,- inkl rabatt for BMWCCN. Montering kommer i tillegg.

Disse bilene har kan ha webasto som kupe og oljevarmer, men ikke som motorvamer;

E9x, E53 og E6x

 

Ser ut som alle andre kan ha webasto som motorvarmer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...