Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel gammal volvo motor om jeg ikke husker feil.

Helt rett :)

2,3L Volvo 16V turbo. På ringen gikk den på grunntrykk 0,9bar ~430hk, går med noe mer effekt her hjemme. Bremsa 599hk og ca 775Nm på 1,6bar hvis jeg husker riktig.

Blir å se på Rudskogen til helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeRo: Sinnsykt tøft det hjulløftbildet. :)

Bare så synd att det er så lenge siden de hjula har vært på Ringen, at det gror mose på de.. :mrgreen:

Såså, et par års pause må være lov :lol: , fikk forresten kjørt av mye av mosen på Rudskogen, satser på comeback i 2012 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg og 2 kompiser har tenkt oss nedover med min E39 i Mai!

Vi er i hardtrening med GT5 og G27 på storskjerm for å lære oss alle kurvene, men vi prøver å holde det på et normalt nivå slik at vi ikke kommer ned der og oversatser i første sving :)

Er usikker på om ''touristenfahrten'' er åpen i slutten av mai. Vi tenkte å reise 23. mai (onsdag) ettermiddag og hjem på søndag (27 mai). Finnes det noen oversikt over arrangementer og eventuelt om banen er åpen for frikjøring i løpet av disse dagene?

Planen er både å leie Lotus Exige 240S (Noen som har prøvd dette?) og kjøre noen runder med min E39.

Ser at greencard er å anbefale, dette er noe jeg skal sørge for å få med meg.

Skal ha GoPro kamera ved sjåførnakkestøtta for å få tatt opp en inboard video rundt banen. Har hørt om en smart App til Iphone for å ta tiden og diverse, noen som har noe mer info om dette?

Ellers er jeg veldig spent på hvordan E39en vil fungere der nede med 235/45-18 og 285/45-18 gateslicks, supersport coilovers, 15mm stabstag bak og 24mm stabstag foran. Må også skaffe meg noen skikkelige bremser før vi reiser nedover. Tenkte borra/slissa skiver og greenstuff klosser, med mindre noen har noen andre type klosser å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den offisielle events lista er her, men det kan komme til mye enda: http://www.nuerburgring.de/en/events/motorsports-events/all-events.html

Touristfahrt er som oftest åpent hver kveld et par timer, og hele lørdag og søndager om ikke noe annet fåregår. Men ta det ikke for gitt...

Den lista vil bli oppdatert her når den tid kommer http://www.nuerburgring.de/en/angebote/driving-experiences/tourist-rides-nordschleife/opening-times-nordschleife.html

For å lære Nordsløyfa er det en videoserie her som kan gi noen tips: http://vimeo.com/channels/nordschleife

Visst du har GT3 Cup :

Klosser: gi f i allt som heter EBC er min erfaring på E39.. Prøv å finne noe skikkelig racingklosser som Pagid eller liknendes, eller bruk originale BMW.

Å ha kamera fremme når du kjører igjennom bommen er lite lurt, ikke lovlig. Ha det på etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...