MagnusA Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Men fedraldekka er så mye billigere at du får lett 2 sett for samme pris som ett på toyo da... Men når Toyo da holder 3 ganger lenger så lønner det seg allikevel å kjøpe Toyo... Mulig vi hadde veldig uflaks med de federal dekka vi fikk men at 3 av 4 dekk skal gå i stykker på den måten?? Ifjor kjørte vi over 100 runder på det første settet med Toyo før vi byttet til Federal. Etter ca 20 runder med RSR så begynte det å riste mer og mer i rattet. Vi trodde først det var dårlig avbalansering, helt til vi etter 38 runder forstod at det var dekka som begynte å gå i oppløsning. Blir ikke noe mer Federal på meg i hvert fall, uansett hvor billig de er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Er en liten gjeng på 3-4 stk som planlegger tur i Juni, og det er jo litt som skal klaffe med fri og slikt. Har nå funnet 8 dager ca vi kan sette av, men er litt i stuss om det er gambling å spikre det så tidlig? Har jo ikke komt fram en eneste turist-ride på nuerburgring.de i perioden vi tenker oss. Men samtidig er det jo bare satt av 3 dager fra juni og utover, kommer jo selvsagt flere. Om det er noe arrangement 2-3 av dagene vi er der gjør ikke det stort, får vi 3 fulle dager med åpen bane blir vi nok mette og fornøyde alle sammen. Dere som har tatt båt før, tenker spesielt på fjordline sin fra Bergen/Stavanger til Hirtshals, må dette bestilles i fornuftig tid i forveien? Eller er det sånn at det omtrent aldri blir fullt, så man kan godt bestille en uke eller to før vi reiser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Min erfaring med 595RSR er heller dårlig Dvs grepet og følelsen var helt grei med tanke på pris. For meg gikk dekkene rett og slett "i oppløsning" Og jeg vet det er andre som har opplevd det samme. Bilder av dekka kan sees midt på siden her: http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... 8&start=21 Noe av det samme opplevde jeg med dekka, etter en track day på en 1700kg e39. De sprakk ikke så mye, men noe holder på å skje. Vet ikke om jeg tar en tur til nedover med det samme dekksettet. Jeg ventet meg bedre grep av de og, men jeg hadde akkurat samme rundetid på RS-R som på de Goodyear Asymmetric jeg hadde på året før. Om de blir kjøpt igjen? Kansje, om økonomien sier det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 En film fra en tid hvor det å kjøre på Nürburgring var virkelig farlig, The last Ringmeisters http://www.youtube.com/watch?v=j4xd4Xx0tps&feature=youtu.be Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Dere som har tatt båt før, tenker spesielt på fjordline sin fra Bergen/Stavanger til Hirtshals, må dette bestilles i fornuftig tid i forveien? Eller er det sånn at det omtrent aldri blir fullt, så man kan godt bestille en uke eller to før vi reiser? Jeg har bestilt ganske nærme avreise noen ganger på den båten uten problem, men den ene gangen var båten overbooket slik at vi ikke fikk lugaren vi hadde bestilt. For vår del ble dette løst med 5000,- i kontanter fra Fjord Line, middag og sovestoler (turen kostet ca. 1500,- for to personer og hver vår bil). Greie penger, men sovestoler er det verste som er laget, så neste dag ble litt ødelagt. Jeg hadde ikke takket ja til det samme igjen. På Color Line har jeg bestilt samme dag som jeg skulle reise uten problem, men det er litt risikosport. Jo tidligere dere bestiller, jo billigere er det somregel. Om dere reiser før skoleferien begynner for fullt vil det nok være både billigere og enklere å få plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Har jo ikke komt fram en eneste turist-ride på nuerburgring.de i perioden vi tenker oss. Som du sikkert ser på hjemmesiden er det jo ofte en god del dager mellom hver gang det er turist kjøring, så å bestille noe før det er sikkert at det blir turist kjøring ville jeg ventet med. Angående båten er ofte tidligst best er min erfaring. Men på vinterstid har jeg dog opplevd med colorline og få vel så billige billetter dagen før. Bare å kjøpe en svipptur ned og bare bruke den ene veien. Litt risiko, men MYE billigere. Ofte får man jo slike billetter gratis også. Hvis dere drar i starten av Juni kan dere også få med dere Rock am Ring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Skryt av NDX på Brakes.no, høres bra ut motså de andre EBC utgavene: http://www.brakes.no/shop/kategorier/Bil/BMW/E39/Bremseklosser/ "Siste nytt fra EBC er denne super effektive racing klossen som vi kaller Blue NDX. En fantastisk kloss for racing med svært god effekt, en friksjon på hele 0,75 (friksjons koffisient) fra kaldt gjør at du ikke har behov for å forvarme bremsene for effekt, disse klossene biter umiddelbart og er en bremsekloss du virkelig kan stole på når du skal jage rundetider både i inn –og utland! Blue NDX er en stor utfordrer til mange av de mer kjente racingklossene til profesjonelt bruk, som Pagid, Ferodo, Performance Friction, Endless, Hawk m/flere. Har man erfaring med bremseklosser fra en eller flere av de nevnte produsenter vil Blue NDX være i kategori med for eks. Pagid RS19 / 29, Ferodo DS3000 / 3000 Endurance, PFC 01, Hawk HT10 / DTC70, Carbotech XP8 / XP12 osv. Vår egen testfører monterte ett sett Blue NDX foran og bak på sin BMW M5 i Påsken og la i vei til Nurburgring i Tyskland og etter en drøy runde med innkjøring og tilvenning (alle klosser skal kjøres inn) var det full gass..og brems, i aller høyeste grad! I løpet av helgen ble det tilbakelagt 220km med hard kjøring, foretatt nedbremsinger fra 280km/t –til 80km/t og ikke mer enn 30% av frontklossene var brukt. Ikke en eneste gang var det antydning til fading eller noen som helst følelse av at klossene ville ”gi seg”..og testføreren, ja han var ganske imponert! " Pagid kjøpte jeg hos Turner Motorsport http://www.turnermotorsport.com/c-137-bmw-pagid-brake-pads.aspx Har lenge vurdert frem og tilbake hvilke klosser eg skal kjøre på, primært for vei bruk men også rudskogen og ringen.. Bilen er en e39 528 med 540 bremser foran og touring bak. Dette er på en sedan. Har mest lyst til å kjøpe disse bluestuff klossene på grunn av lite støv og bra bitt ved kalde bremser. Men eg får jo kun bluestuff til frambremsene.. Har ikke lyst å forandre bremsebalansen, det er rimelig bra med touring bremsene bak. I tillegg har eg ikkje lyst å ødelegge felgene. Så what to do?? Det som eg tenker er vel Yellowstuff rundt baut.. noen tanker rundt dette? andre klosser som burde vært med her? Kriterier: best på alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Jeg har kun gode ord og si om bluestuff, knall klosser, men de støver ganske mye, men støvet setter seg ikke i felgene slik jeg har opplevd på andre klosser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Jeg har kun gode ord og si om bluestuff, knall klosser, men de støver ganske mye, men støvet setter seg ikke i felgene slik jeg har opplevd på andre klosser. Ja, har lest mange lovord om denne klossen og har mest lyst til å gå for di. Men bak finnes de ikke til mitt oppsett, Hva med blue foran og yellow bak?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Tror ikke det fucker så altfor mye med bremsebalansen din, bortsett fra ved de tilfellene du nevner der enkelte klosser ikke biter skikkelig (f.eks redstuff, de er vel dårlige kalde?). Yellowstuff tåler vel ikke den harde påkjenningen over lengre tid, og dermed vil balansen flytte seg framover ettersom klossene bak gir opp før klossene framme. Men samtidig får frambremsene gjennomgå endel mer juling enn bakbremsene, så kanskje dette utligner seg litt? 100% synsing fra mi side dette, men litt meining gir det håper jeg. Jeg kommer til å kjøre 3.2bremser med bluestuff framme og originale 3.0 bremser bak, muligens jeg oppgraderer til bluestuff bak også til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Tror ikke det fucker så altfor mye med bremsebalansen din, bortsett fra ved de tilfellene du nevner der enkelte klosser ikke biter skikkelig (f.eks redstuff, de er vel dårlige kalde?). Yellowstuff tåler vel ikke den harde påkjenningen over lengre tid, og dermed vil balansen flytte seg framover ettersom klossene bak gir opp før klossene framme. Men samtidig får frambremsene gjennomgå endel mer juling enn bakbremsene, så kanskje dette utligner seg litt? 100% synsing fra mi side dette, men litt meining gir det håper jeg. Jeg kommer til å kjøre 3.2bremser med bluestuff framme og originale 3.0 bremser bak, muligens jeg oppgraderer til bluestuff bak også til sommeren. Bilen blir jo brukt primært på landeveien i det daglige, og med klosser som biter såpass bra framme er eg redd for at bakbremsene ikke blir noe særlig brukt med de problemene det medfølger. På banekjøring kommer det vel veldig an på banen og kjørestil hvordan bremsene blir brukt. ( Er nybegynner her). Det tallet som eg biter meg merke i er 0,75 i friksjons koffisient på blue og 0,5 på yellow. Kansje det ikke har så mye å si, men alternativet er jo å gå for yellowstuff framme og bak. Da blir det iallfall lik bremsebalanse. Men tåler de noen runder på rudskogen og ringen? Har også hørt en del negativt som at belegget løsner. Er dette ett reelt problem på yellowstuff i dag? Er jo katastrofalt på ringen om dette skjer Takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Mine var helt krem under fjor årets Tysklands tur. Bremse balansen var bra med blue forran og oem bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Vil du da heller ha kjørt med blue framme og bmw bak, enn yellow framme og bak. evt blue foran og yellow bak? Føler meg ikke klokere.. Mine var helt krem under fjor årets Tysklands tur. Bremse balansen var bra med blue forran og oem bak. Hvordan oppleves bremsene dine ved vanlig kjøring med det oppsettet? Og vet du sånn noenlunde bremse kofissienten på oem klosser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Yellow er jo en oppgradering fra oem, så vil i teorien være bedre enn oem. Kommer vel mye an på hvordan du skal kjøre på ringen. 4-5 runder i strekk, eller en runde og så kjøre av og kjøle deg og bilen ned litt? For meg var det i fjor nok med enkeltrunder, man får dessuten ikke kjøre i ett på langstrekka uansett, man må stoppe i bommen. Skal du kjøre flere runder i ett, bør du nok iallefall gå for Bluestuff. Hvilken bil kjører du ealoken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Vi kjører Ferrodo DS 2500 både foran og bak på orginale E30 bremser. Holder fint 4-5 runder på rad samtidig fint på landeveien. Har lagt opp til god kjøling på frambremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå