Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Rumors have been over the internet for some time already that the driving regulations for TF will change and that bans of modified cars will occur. Now the operating company has published the new regulations.

Cars with the following specifications and/or systems will be not allowed to drive the track: full bucket seats (driver and passenger), upgraded or not standard removable steering wheels, HANS (head and neck support) and unpadded cages and other components that can endanger the driver or road safety shall also not be allowed to drive on the race track.

With full bucket seats they mean the race style seats with this side head protection (e.g. Recaro pro racer spg).

Another rumor was that cars with cages having extra side impact protection struts will be banned. This will be the case, if the struts evidently disturb people getting in or out the car (e.g. the strut ends at the a pillar in the height of the steering wheel). Lower attached side impact protection will be ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Ser det har vært lite aktivitet i denne tråden på en stund nå. Får prøve å blåse litt liv i den igjen, med det store spørsmålet om forsikring? De fleste forsikringsselskap dekker ikke skader som skjer på ringen. I papirene som Gjensidige gir ut, står Nurburgring og Rudskogen (mener jeg) spesifisert med at forsikringen ikke gjelder der.

Noen som har en fornuftig løsning på problemet? Har også vært i kontakt med Codan, og de dekker heller ikke dette.

Hva skal man gjøre? Man kan jo ende opp som gjedlsslaver, hvis man tar med seg et par superbiler, eller et par liv i en smell........ ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 runder klokker jeg 08:57 BTG med min ganske standard E39 528i M-sport :)

Morro!

Video kommer :)

Ikke dårlig :applause:

Vi flyr ned imorgen tidlig for årets første tur :mrgreen:

Morro! Har dere kjørt idag? :)

Hva slags bil leier du?

Blitt 12,5 runder tilsammen idag og igår :)

Regna MYE idag! Så det var skikkelig glatt de første timene.

Men siste halvtimen var det tørt :)

Reiser hjem imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 runder klokker jeg 08:57 BTG med min ganske standard E39 528i M-sport :)

Morro!

Video kommer :)

Ikke dårlig :applause:

Vi flyr ned imorgen tidlig for årets første tur :mrgreen:

Morro! Har dere kjørt idag? :)

Hva slags bil leier du?

Blitt 12,5 runder tilsammen idag og igår :)

Regna MYE idag! Så det var skikkelig glatt de første timene.

Men siste halvtimen var det tørt :)

Reiser hjem imorgen!

Leier ikke, men kjører 325i E30. (Den i avataren)

Ble bare 6 runder etter at det tørka opp.

Er heldigvis meldt bedre imorra og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede sist helg, og fikk 18 runder (fredag ettermiddag og lørdag) så hadde jeg hele dagen på SPA francorchamps på mandagen.

Et par bilder fra ringen

http://www.raceinfo.no/temp/IMG_3334_1.jpg

http://www.raceinfo.no/temp/IMG_1625_1.jpg

Fin bil :)

Hvordan ble tidene?

Slenger ut noen bilder av meg også.

Inboard video på 08:57 runden kommer imorgen 8)

image_zpsb15b0153.jpg

image_zpse8c5f99a.jpg

image_zps450c2e2d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...