Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Verden er ikke helt hva den var. E93 M3 klarer 0-100 Km/t på 5,3 sekunder og har en topphastighet på 250 Km/t (elektronisk begrenset). Den nye Audi A6 Avant 3,0 TDI BiTurbo har eksakt identiske ytelser. Litt surt må det være å ha en ny M3 som ikke klarer å dra fra far, mor, 3 barn og hunden på tur i en stasjonsvogn med dieselmotor... :?

0-100 på 5.3 sekunder? det hørtes da latterlig dårlig ut. :-k

Er det ikke 4.4 sek på E92 da? (som forøvrig er det samme som en 1990 vette zr1)

E93 M3 er cabben og den klarer 0-100 Km/t på 5,3 sekunder. E90 M3 (sedan) og E92 M3 (coupé) klarer 0-100 Km/t på hhv. 4,9 og 4,8 sekunder (alle med manuelt gear). Cabben er ganske sikkert noen kilo tyngre.

Den nye Audi´en har en V6 dieselmotor på 2967 cm3 som yter 313 HK ved 5400 rpm og 650 Nm ved 1450 rpm.

Men dieselmotor er møkkakjedelig i forhold til bensinmotoren uansett!

Jeg hadde e46 m3 og gikk fra den til e61 535d og selv om aks fra 0-100 og dreiemoment og slikt er bedre i dieselmotoren er "morofaktoren" så til de grader bedre på m3 ;)

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.201048,9.610825

Skrevet

Men dieselmotor er møkkakjedelig i forhold til bensinmotoren uansett!

Jeg hadde e46 m3 og gikk fra den til e61 535d og selv om aks fra 0-100 og dreiemoment og slikt er bedre i dieselmotoren er "morofaktoren" så til de grader bedre på m3 ;)

Selvfølgelig, men det var heller ikke mitt poeng. Jeg hadde en opplevelse som beskrevet med min Porsche 944 for over 20 år siden. Den gangen var 0-100 Km/t på 8 sekunder og en topphastighet på 230 Km/t relativt imponerende. Det var derfor ganske surt å bli frakjørt på Autobahn av en Mercedes-Benz W124 320TE med hele familien på tur. Jeg forsto at tiden der sportsbiler med relativt små motorer kunne gjøre seg gjeldende i ytelseskappløpet var over.

Hvis man ville ha en komparativ fordel måtte man enten satse på små og lette sportsbiler som f.eks Mazda MX-5 (som jeg også har hatt) eller sportsbiler med skikkelig motor som f.eks Porsche 911 Carrera (som jeg også har hatt). Nesten alt annet i mellom blir en blandet opplevelse vis av vis f.eks E91 335i/335d.

Skrevet
dama di brukte profilen din før?min gjør også det...

Jo ho gjorde det, tror og håper ikke ho skreiv noe iallfall :wink:

Har dere ikke egen maskin a gutar? (Fingra av fatet...)

Joda, men du vet hvor sleipe kvinnfolk kan være :wink: Ops... jeg skulle kanskje være litt forsiktig med sånne uttalelser nå [-X

Slapp av :) Har ikke skrevet noe :) tror ikke jeg har vært inne noe særlig på den heller ;)

Skrevet

Da var jeg hjemme igjen fra ferietur i Italia. Ble utrolig vant til å spotte biler av merker som Lamborghini, Ferrari, Porsche, høy klasse av BMW og Audi osv.. Det var til slutt rart å se for eksempel en Passat 2004 mod. :)

Skrevet

Vært ute og kjørt gamle mosseveien fra ingierstrand og til tusenfryd med alfaen...faen så morro :P

haha møtte deg i den for noen dager siden nr du var på vei oppover fra alna.

gynga bra i den dumpa ved brua der ihvertfall.

Skrevet
Vært ute og kjørt gamle mosseveien fra ingierstrand og til tusenfryd med alfaen...faen så morro :P

Det er åpenbart på tide å prøve en 3-serie med litt motor... no offence. Jeg tviler ikke på at en lettere sporty Alfa med forhjulstrekk har vesentlig morsommere kjøreegenskaper enn en stor og tung 7-serie, men tenk bare på hva en potent 3-serie tilbyr. Alfa´n har ikke en sjanse... :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...