Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blasfemi. Jeg var inne hos VW forhandleren idag og hørte om pris på en 2012 VW Polo.

Blir prøvekjøring imorgen, så får jeg se hvordan det går seg til.

Nå er jeg drittlei E92'n!

Skrevet

"Hvordan kan du vite at hun som brukte hårføneren tok stuntet med et smil? Det kan jo like gjerne være at forholdet tok slutt den samme dagen."

Jeg vet ikke helt hvem som mangler sosiale antenner her?? :s

Om du synes at slike spøker er så groteske så kan du jo melde uploaderen inn for menneskerettsdomstolen i Den Haag eller hvor i gokk det er..

Skrevet
Blasfemi. Jeg var inne hos VW forhandleren idag og hørte om pris på en 2012 VW Polo.

Hva skjer???

Nye polo er faktisk kul og se til.!!!

Ville gått for en hvit en 8) Med den kule eksteriørpakken (om det er flere???), senk og 18" 8)

Skrevet

Hva skjer???

Ville gått for en hvit en 8) Med den kule eksteriørpakken (om det er flere???), senk og 18" 8)

:shock: Så du vil bytte ut en E92; en bil med fantastik utseende, byggekvalitet og stil mot.. en POLO?? :? Såfremt det ikke er en polo 1.8 GT så skjønner jeg ikke vitsen.. Har kjørt polo med de fleste motoralternativene og den er mer bråkete enn en traktor. Styr i det minste unna den tre-sylindrede versjonen og/eller 1.2. De bråker noe hinsides, drar elendig og har absolutt ingen praktisk betydning.. Men ja, eksteriørmessig (og kun der) blir de fete med senk, soting og litt store hjul.. ;)

Skrevet

Har lagt merke til at de gnir seg i henda spesielt hver gang middagen står på bordet, ekle krypa!!

Men ellers da så sitter jeg med stygge tanker om å selge stakkars E28`n :(

Har på en måte innsett at jeg faktisk ikke blir bedre, og den fortjener noen som kan enten bruke delene eller som har baller nok til å begynne sveise..

Skrevet

Hva skjer???

Vel, jeg skal aldri ha en E92 igjen, med mindre det er 335 eller M3. Bare trøbbel med motoren, og det blir dyrt når garantien går ut. Og, det er vel på tide å skifte den ut for å prøve noe nytt :)

Har faktisk en 1977 mod Polo LS på hånda og, så det hadde vært gøy med 2 stykker :D En gaaaammel, lav og tidsriktige hjul, og en ny hvit eller brun (ligner litt på marrakesch til BMW), lav som fy, og fine 17 eller 18" hjul.

Har alltid vært svak for nyere VW, og etter å ha kjørt mamma sin Golf 6, 2.0 TDI 4motion med chip, så kan jeg ikke si at jeg ikke ser en grunn til å IKKE velge VW. Kanonbiler å kjøre, og Poloen med 1,6 TDI og 90hk / 220nm, så tror jeg den er frisk som bare det, og blandet forbruk er rundt 0.45L/mila.

Jeg satt opp en bil hos forhandleren idag for morro skyld når jeg kjeda meg ute, og en fullspekka Polo med 1,6 TDI kosta meg 285 000, spell ny.

Skrevet

haha, ja. Eller hvorfor reklamene til jeremy clarkson. :lol: Det er morbid humor. Elsker forresten topgear.

Hva med scirocco da fresh?

Skrevet

Hva skjer???

:shock: Så du vil bytte ut en E92; en bil med fantastik utseende, byggekvalitet og stil mot.. en POLO?? :? Såfremt det ikke er en polo 1.8 GT så skjønner jeg ikke vitsen.. Har kjørt polo med de fleste motoralternativene og den er mer bråkete enn en traktor. Styr i det minste unna den tre-sylindrede versjonen og/eller 1.2. De bråker noe hinsides, drar elendig og har absolutt ingen praktisk betydning.. Men ja, eksteriørmessig (og kun der) blir de fete med senk, soting og litt store hjul.. ;)

Vel, som jeg sier til meg selv og andre, jeg har da hvertfall eid en E92. NYDELIG bil å hvile øynene på, og herlig å kjøre. Men med så mye tull jeg har hatt med min, så har det ødelagt litt av lysta for å si det sånn.

Men, jeg skal ha en E92 igjen. Uten tvil.

Jeg valgte poloen (muligens det blir en golf og, men den er en del dyrere. Ikke helt kurant ettersom jeg kikker etter leilighet :) ) mest fordi jeg har bilde av Poloen i hodet, AKKURAT som jeg vil ha den. Jeg har funnet felger, senk og alt som skal til, for å gjøre bilen fiks ferdig, og nydelig å se til.

Motormessig, så blir det nok 1,6 TDI. Men jeg får prate litt mer med de der ute, og se om de har diverse modeller jeg kunne prøvekjørt, for å kjenne forskjellen på dem.

Jeg vil velge riktig denne gangen, om jeg skulle kjøpt meg ny bil.

(Ikke det at det blir "riktig" med VW på en BMW forum, men meg om det!)

Du må i det minste vurdere en 1-serie, før du skriver kontrakt på en VW da... Snømann...

http://www.youtube.com/watch?v=tM3s37fZZts

Ja, det er det da :P Får se hva som er på markedet. Vanskelig å velge bil for tiden.

Skrevet

Har faktisk en 1977 mod Polo LS på hånda og, så det hadde vært gøy med 2 stykker :D En gaaaammel, lav og tidsriktige hjul, og en ny hvit eller brun (ligner litt på marrakesch til BMW), lav som fy, og fine 17 eller 18" hjul.

Har alltid vært svak for nyere VW, og etter å ha kjørt mamma sin Golf 6, 2.0 TDI 4motion med chip, så kan jeg ikke si at jeg ikke ser en grunn til å IKKE velge VW. Kanonbiler å kjøre, og Poloen med 1,6 TDI og 90hk / 220nm, så tror jeg den er frisk som bare det, og blandet forbruk er rundt 0.45L/mila.

Jeg satt opp en bil hos forhandleren idag for morro skyld når jeg kjeda meg ute, og en fullspekka Polo med 1,6 TDI kosta meg 285 000, spell ny.

Moren til en kompis handla flett ny Polo for noen mnd`r siden.. En velvalgt 1,2liters motor.. Hun har kjørt mercedes i 100år, og gikk fra en 180 til poloen.. Venta lenge på ny bil, men ble så skuffa da hun testa nybilen at hun spurte om det var noe galt med de :lol: Gikk vist latterlig dårlig.

Men, nå har hun fått en flett ny hvit 1,6TDI, som hun er stoorfornøyd med.. Regner med du ikke ser på de lave motoralternativene..;)

Skrevet
Kjære Fredrik. Jeg er 20 år og ser på meg selv som en person som har vettet i behold. Jeg forstår fint at vi alle er forskjellige, og at det i seg selv kan gjøre det til tider vanskelig å "leve sammen" her på forumet. Personangrep er jeg i all hovedsak sterkt imot, og synes at kjære Politimester Bastians lille regle burde være en leveregel for alle. Ikke Janteloven som mer enn ofte nok trer i kraft her inne.

LIKEVEL vil jeg utrykke min frustrasjon overfor deg og dine bedrifter. For det første: ikke tiltal personer her inne som om at de skulle være en 3-åring som ikke vet forskjellen på opp og ned (uansett hvor mye de måtte fortjene det). Her synes jeg du tidvis viser tendenser til dobbeltmoral. Du har tidvis en nedelatende holdning, noe som jeg tror har mye skylden for at det nå finnes flere medlemmer på forumet som ikke har veldig store tanker om deg. "Practice what you preach" er et fint budskap. Det å si til et annet medlem her på forumet at du har kunnskap om bil, og det andre medlemmet ikke, det er ikke god skikk (uansett hvor mye sannhet som måtte ligge i det).

Ellers så viser du frustrasjon over at flere medlemmer opp igjennom tiden har kritisert deg for mye porsche-relaterte innlegg. Siden dette er tulletråden så er det for min del greit, og burde være det for alle. Likevel så har veldig få av oss interesse av å vite på tusendels sekund nøyaktighet hvor fort en spesifik modell gjør alt mulig, og hva enn annet du måtte finne. Om vi skulle ha slike spørsmål så kommer vi sikkert til å spørre, eller så kan vi lete det opp selv.

Og som et tredje og avsluttende poeng: Nå vet jeg ikke om du har den gaven som fotografisk hukommelse er, eller om du bare er fryktelig flink til å huske mange tall, eller om du bare er flink til å kopiere og lime inn. Du har fått mer enn en kommentar angående sistnevnte opp igjennom tiden har jeg lagt meg på minne, og slik det fremstår så vil jeg støtte desse kommentarene. Wikipedia kan vi lese selv. Når du skriver verdier på tilfeldig diskuterte bilmodeller med desimaler, da fremstår du bare som en besservisser som henter sin viten fra Wikipedia eller andre lignende kilder. Jeg mener det ikke vondt, men mer som konstruktiv kritikk.

Du er på alle måter en fast skikkelse og en ressurs her på forumet, og jeg tror ikke det er noen her som faktisk har så fryktelig negative følelser for deg sånn generelt. Den tidvise framtredenen din kan likevel frembringe feil følelser hos folk som igjen vil resultere i sinte innlegg rettet mot deg. Dette er på ingen måte ment som et hatfullt personangrep, men som litt konstruktiv kritikk skrevet så objektivt som jeg får til. Dette fordi jeg også vet at kritikken du i fortiden har mottatt stort sett har vert alt annet enn konstruktiv.

Takk for meg.

Man skal virkelig høre (lese) mye før ørene faller av. Jeg må nesten begynne mitt svar med kjære Adivass for å følge opp din sarkastiske stil....

For det første må jeg få lov til å spørre hva din hensikt med et slikt innlegg er... bortsett fra et forsøk på å diskreditere meg på det groveste. Innlegget er tendensiøst og ondsindet. Hvis du virkelig hadde ment innlegget positivt kunne du f.eks med fordel ha sendt meg en mail istedenfor. Det ville ha vært mer sympatisk og ikke minst mer seriøst med tanke på hva du forsøksvis forsøker å formulere.

Jeg er normalt temmelig rund i kantene. Det må man være for å kunne praktisere som viseadministrator og moderator i 4-5 år. Det jeg imidlertid ikke liker er bråkjekk oppførsel og innlegg som kan betraktes som personangrep. Slikt er unødvendig (ikke sant?) og ikke brukbart i en større sammenheng her inne. Det er i denne sammenhengen verdt å minne om hva som var problemet denne gangen. Et par fjortiser liker ikke Porsche. De er ikke istand til å fortelle oss hvorfor de ikke liker Porsche. Alt vi vet er at de ikke liker Porsche og dette hadde de åpenbart et stort behov for å markere i diskusjonen. That´s it. Resten er polemikk og stort sett barnslige spydigheter.

Vedr. ønsket enkelte har når det gjelder forsøket på å latterliggjøre mine innlegg ved å insinuere at det meste er klipp & lim fra Wikipedia... er det ikke annet å si enn at de taler mot bedrevitende. Det var Wicky som først begynte med dette som en hevnakt fordi han var misfornøyd med at jeg ikke likte at han spammet tulletråden. Enden på den historien var at han til slutt ble utvist fra forumet i en uke. Så mye for hans seriøsitet, men dessverre ser det ut til at enkelte andre lettpåvirkelige sjeler gjør bruk av den samme primitive mobbingen... deg inkludert.

Jeg synes derfor ikke at jeg behøver å ta din egenuttalte såkalte konstruktive kritikk til følge. Snarere tvert imot siden du ikke klarer å se hva som startet kveldens diskusjon. Dette handler ikke om meg eller hvordan jeg er. Jeg bare skriver her inne... i likhet med alle andre. Forskjellen er at jeg har skrevet her inne i 8 år og kjenner forumet bedre enn de fleste. Jeg forventer absolutt ikke å være godt likt av alle. Det er å forlange for meget etter nesten 17000 innlegg. Jeg forventer derimot at folk holder seg for gode til å sjikanere/mobbe pga. alder, holdninger, bilmodell, kunnskaper etc. Dette opplever jeg temmelig ofte og det reagerer jeg sterkt på. Det er ikke så alt for lang tid siden moderatorene måtte sende en advarsel til en bruker av forumet pga. dette fenomenet. Ditt innlegg opplever jeg også som bevisst sjikane/trakassering og dermed helt klart noe vi bør forsøke å unngå her inne. Trist, men dessverre sant.

Skrevet
Moren til en kompis handla flett ny Polo for noen mnd`r siden.. En velvalgt 1,2liters motor.. Hun har kjørt mercedes i 100år, og gikk fra en 180 til poloen.. Venta lenge på ny bil, men ble så skuffa da hun testa nybilen at hun spurte om det var noe galt med de :lol: Gikk vist latterlig dårlig.

Men, nå har hun fått en flett ny hvit 1,6TDI, som hun er stoorfornøyd med.. Regner med du ikke ser på de lave motoralternativene..;)

Jeg ser IKKE på de lave motoralternativene.

Eller, jo, det gjør jeg faktisk. Men jeg ler og rister på hodet, og tenker "Hvem pokker kjøper noe sånt!?", og bikker øynene opp på de store tallene.

Ikke at NOEN ting er stort ved en Polo, men det for nå være så :P

Jeg syntes faktisk den nye Poloen er supersjarmerende! Haha. Et eller annet med dem som gjør at jeg liker dem.

Bare synd at man ikke får dem i 3-dørs.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...