joachim sørlie Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 skal på gatebil i helgen, og jeg skal ligge på sarpsborg campingplass og jeg kommer meg ikke fra banen og til campen, og omvendt.. er det noen som kjører den strekningen som jeg kanskje kunne sittet på med? hadde vært sinnsykt bra om noen skulle gjort det samme som meg som jeg kunne sittet på med..
S.Hafsmo Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 20stk E60 med 200hk+ og bensinmotor. Da av totalt 650 E60 til salgs på finn.no. Det blir altså fortsatt noen år til man kan håpe på å finne en sådan med "rett" motor og farekombo. Er forøvrig ikke helt sikker på om jeg liker interiøret i E60. Ihvertfall på de bilene jeg har sett på, så virker de "mindre eksklusive" enn f.eks E38/E39.
noekult Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 20stk E60 med 200hk+ og bensinmotor. Da av totalt 650 E60 til salgs på finn.no. Det blir altså fortsatt noen år til man kan håpe på å finne en sådan med "rett" motor og farekombo. Er forøvrig ikke helt sikker på om jeg liker interiøret i E60. Ihvertfall på de bilene jeg har sett på, så virker de "mindre eksklusive" enn f.eks E38/E39. Mener å huske at en 325d koster typ 32500 £ og en 330d koster 35000 £ i Storbritannia (bare for å gi et eksempel). Prisforskjellen tilsvarer bare et par tillegg på utstyrslisten (her hjemme er det selvsagt MYE større forskjell på prisene). Likevel ser bestselgern for nye 5-serie F10 ut til å bli 520d. Virker som grunnmodellene har blitt veldig akseptert i Europa nå. Som Fredrik har nevnt før så gjør den jo 0-100 øvelsen på 7-8 sekunder så da er forståelig at den holder til hverdagsbruk og at de fleste ikke ønsker å bla ut mer. Å se en 540i i Norge f. eks. er noe jeg gjør hvert skuddår... Noe er feil når jeg blir litt glad av å se en 325i E9X på veien ("endelig en som ikke har 320d og valgte å betale ekstra for rekkesekser bensin!) En bra utstyrt ny 3-serie med rekkesekser koster fort 1.000.000 kr. i dette landet - ikke rart mange velger andre ting da... For min del håper jeg de aldri slutter å lage rekkeseksere med bensinmotorer på 3 liter.. Gjør de det, så er ingen annet hellig lenger... Eller... Vi har jo X5/X6 M og turbo M-biler i dag ;( Så alt kan skje pga. miljøhorenes krav...
awt Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 20stk E60 med 200hk+ og bensinmotor. Da av totalt 650 E60 til salgs på finn.no. Det blir altså fortsatt noen år til man kan håpe på å finne en sådan med "rett" motor og farekombo. Er forøvrig ikke helt sikker på om jeg liker interiøret i E60. Ihvertfall på de bilene jeg har sett på, så virker de "mindre eksklusive" enn f.eks E38/E39. Det er faktisk ikke så mye dyrere å importere en 525i kontra f.eks. en 525d fra Tyskland. Selv om utvalget av dieselmodeller der også er veldig mye større enn bensin er det litt mer å velge imellom. e60 med diesel veier nesten 100kg mer enn tilsvarende bensinmodell, så biler med noenlunde lik effekt har noenlunde lik avgift. Nå er vel egentlig 525i mer lik 530d sånn effektmessig, og der kommer 525i seirende ut når det kommer til avgifter.
S.Hafsmo Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Jeg forstår jo at folk flest velger den minste dieselen, da det egentlig er en helt grei maskin. Dog trives jeg veldig godt med motoren jeg har i dag, og kunne som sådan egentlig ikke tenkt meg til å bytte til noe mindre. Da blir E39 540i og E38 740i/750i straks mere aktuell. Tror jeg har sett en E60 545i i løpet av de siste 3-4 årene på finn.no. Har aldri sett en 550i. Dette kan jo selvfølgelig sikkert forklares med at nyprisen på en 550i er veldig lik prisen på en M5, og at de med såpass penger til overs heller velger en M5. Forøvrig anser jeg E60 530i som en minimum hva motor angår.
awt Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 En kan få en 530i facelift ferdig på norske skilt til litt over 400K om en er litt åpen for høy kilometersnad og slikt. Det er vel fortsatt flere 520d som ligger til dette i Norge.
316 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Leksusen som er brukt i Hodejegerne, hvor mange finnes det av den i Norge? Lurer på om det var den jeg så på Jessheim for noen mnd siden, da med forhandlerskilt. Var ei STOR børse!
S.Hafsmo Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 En kan få en 530i facelift ferdig på norske skilt til litt over 400K om en er litt åpen for høy kilometersnad og slikt. Det er vel fortsatt flere 520d som ligger til dette i Norge. For 400k får man jo en Audi A8 med 4.2l V8. Noe som egentlig frister hakket mere.
wicky124 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Leksusen som er brukt i Hodejegerne, hvor mange finnes det av den i Norge? Lurer på om det var den jeg så på Jessheim for noen mnd siden, da med forhandlerskilt. Var ei STOR børse! Er vel ikke så veldig mange av dem...Men fy så råe de bilene er...
Markus E30 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Han som eier telenor sin bil, den som blei brukt i filmen. om jeg husker rett Tror det var telenor
wicky124 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Noen som skal på førpremieren til nye bmw 1 serie på torsdag?
850i Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 "My Family wagon burns what you are stupid hybrid saves" Jeg suger i engelsk skriving, som dere så Hehe. akkurat den You're/Your feilen gjør selv engelskfolka her ombord. Er fullt av skilt rundt om i båten med slike skriveleifer. Forøvrig har jeg fortsatt ikke fått noen oversetting på "arkivere skjema i permen" --> engelsk. Skal skrive handover til en ny førstemaskinist, som da selvfølgelig ikke snakker Norsk.. File forms in the folder
OJR Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 TDS'n ble ikke godkjent på eu, bl.a for dieseltut. men hvorfor ikke? det er jo fremdeles en lyddemper? trodde det ikke hadde noe å si jeg.. så er det fra person til person som godkjenner bilen som har sin egen mening om dette? det var i kr.sund, tenkte å ta neste sjekk i tr.heim..
Kny Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Jeg har ikke dieseltut på min, ble godkjent det (BMW merkeverksted)
Anbefalte innlegg