Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du blir syk av facebook også...

-Venners stadige oppdateringer på Facebook kan få oss til å føle oss som tapere, viser ny forskning.

http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 040456.ece

Venner som stadig oppdaterer facebookstatusen ser jeg på som tapere :lol:

Hahaha! :lol:

Da er vi to..

Og hvordan klarer folk å sitte så mye på facebook? Og finne tiden til det? Går de rundt med facebook på mobilen 24/7? Noen oppdaterer jo statusen sin enormt mye.

Kødder dere eller? :lol: Det der er sykt irriterende..enkelte oppdaterer opp til 7-8 gang pr dag..Blir gal jeg..Spesielt av de som ikke har annet å gjøre enn å syte om hvor trasig de har det,,vondt,,syk etc etc..begynt å slette de unna jeg :) Gidder ikke å lese slikt dag ut, og dag inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transport av kiste med bårebil (ikke kortesje, kun kjøring) ca 25mil = kr 20.000,-

Det blir 80kr mila. Jeg betaler rundt 500kr for 5 mil i taxi og da slipper de (som regel) å bære meg inn og ut av bilen. :P

Men ja. Dyrt!

På en annen side, blir nok det lett finansiert av dødsboet.

400,- pr mil når man regner tur/retur... For en stasjonsvogn... Med en kiste i...

Turen tar maks 7-8 timer inkl "innstigning og avstigning", og regner du tid istedet for mil blir det timelønn på 2500,-

Nå er jeg ikke med. Var ikke prisen 20 000 og kista skulle fraktes 25 mil? Da er prisen 80kr mila. Si at det blir 6-7 timers kjøring da, det blir litt utgifter til bilen utenom lønn, moms og administrasjon.

Det høres ut som jeg bør forskuddsbetale for min egen begravelse før jeg dør, så slipper jeg at familien kjiper seg på mine penger mtp kiste og transport. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder dere eller? :lol: Det der er sykt irriterende..enkelte oppdaterer opp til 7-8 gang pr dag..Blir gal jeg..Spesielt av de som ikke har annet å gjøre enn å syte om hvor trasig de har det,,vondt,,syk etc etc..begynt å slette de unna jeg :) Gidder ikke å lese slikt dag ut, og dag inn. :)

Ganske utrolig at de finner tiden til å synes såpass synd på seg selv da :P

Slettet unna de som er helt rå på oppdateringer og syting. Folk sier bare tilbake om du nevner noe på oppdateringene, at "Du trenger jo ikke lese hva de skriver"..Men det er jo klin umulig å unngå en person når det er 50 oppdateringer fra den ene personen! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som jeg bør forskuddsbetale for min egen begravelse før jeg dør, så slipper jeg at familien kjiper seg på mine penger mtp kiste og transport. :P

20.000,- / 25 mil ên vei = 800,- pr mil (eller 80,- pr kilometer).

Tur/retur = 50 mil = 400,- pr mil ( 50 mil x 400,- = 20.000,- )

Kistepris og alt annet kommer i tillegg. Dette er bare transporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjon, årsmøte BMWccn Telemark

Sted:BAR i Skien

Tid:19.00, 25.02.2011

Har du saker du vil ha tatt opp eller har kandidater til verv, så kan du sende mail til telemark@bmwccn.no eller ringe Fliid på tlf:905 56 002.

Enkel bevertning.

Velkommen til en sosial kveld med likesinnede!

Mvh

Styret i avdeling Telemark

Håper så mange som mulig kan komme. Stor sjanse for at det kan bli "sosialt" etterpå også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som jeg bør forskuddsbetale for min egen begravelse før jeg dør, så slipper jeg at familien kjiper seg på mine penger mtp kiste og transport. :P

20.000,- / 25 mil ên vei = 800,- pr mil (eller 80,- pr kilometer).

Tur/retur = 50 mil = 400,- pr mil ( 50 mil x 400,- = 20.000,- )

Kistepris og alt annet kommer i tillegg. Dette er bare transporten.

Jeg har visst blingsa litt på mil og km. 800 per mil er meget drøyt. Jeg regner med at de dekker inn innkjøp av spesiallaget likbil rimelig raskt med de prisene.

Men 25 mil frakting av lik, har vedkommede omkommet langt fra hjemstedet, eller bodde vedkommede så langt fra nærmeste gravplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir syk av facebook også...

-Venners stadige oppdateringer på Facebook kan få oss til å føle oss som tapere, viser ny forskning.

http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 040456.ece

Venner som stadig oppdaterer facebookstatusen ser jeg på som tapere :lol:

+1.

Samme her :lol:

Det at man konstant må oppdatere sånt sier meg mye om hvor lite man har å ta seg til.. Facebook er kun oppe som en side når jeg er på PCn. Ikke til å fortelle at jeg sitter foran pc'n og gjør ditten og datten, som noen føler for å gjøre et par tre ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjon, årsmøte BMWccn Telemark

Sted:BAR i Skien

Tid:19.00, 25.02.2011

Har du saker du vil ha tatt opp eller har kandidater til verv, så kan du sende mail til telemark@bmwccn.no eller ringe Fliid på tlf:905 56 002.

Enkel bevertning.

Velkommen til en sosial kveld med likesinnede!

Mvh

Styret i avdeling Telemark

Håper så mange som mulig kan komme. Stor sjanse for at det kan bli "sosialt" etterpå også. :-)

Hvorfor nå? :P

Synes det kunne stått 25.03.2011..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som jeg bør forskuddsbetale for min egen begravelse før jeg dør, så slipper jeg at familien kjiper seg på mine penger mtp kiste og transport. :P

20.000,- / 25 mil ên vei = 800,- pr mil (eller 80,- pr kilometer).

Tur/retur = 50 mil = 400,- pr mil ( 50 mil x 400,- = 20.000,- )

Kistepris og alt annet kommer i tillegg. Dette er bare transporten.

Jeg har visst blingsa litt på mil og km. 800 per mil er meget drøyt. Jeg regner med at de dekker inn innkjøp av spesiallaget likbil rimelig raskt med de prisene.

Men 25 mil frakting av lik, har vedkommede omkommet langt fra hjemstedet, eller bodde vedkommede så langt fra nærmeste gravplass?

De fikk for seg å flytte langt fra stedet de har levd hele livet når de følte "barna" (som da var voksne) var store nok til å klare seg selv. Både avdøde og pårørende har ønske om at vedkommede skal begraves der de egentlig kom fra, både fordi det er i nærheten av avdødes foreldre igjen og fordi det forenkler vedlikehold og oppfølging av gravstedet når både barn og slekt bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjon, årsmøte BMWccn Telemark

Sted:BAR i Skien

Tid:19.00, 25.02.2011

Har du saker du vil ha tatt opp eller har kandidater til verv, så kan du sende mail til telemark@bmwccn.no eller ringe Fliid på tlf:905 56 002.

Enkel bevertning.

Velkommen til en sosial kveld med likesinnede!

Mvh

Styret i avdeling Telemark

Håper så mange som mulig kan komme. Stor sjanse for at det kan bli "sosialt" etterpå også. :-)

Hvorfor nå? :P

Synes det kunne stått 25.03.2011..

aah.. Du er ennå i Frankrike? Vel, det er på samme tid i år som i fjor. :-) Vi får rigge opp noe online-greier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...