noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Ser herlig ut, gratulerer! Men du kan vel skrive to setninger om ÅPENBARE feil, om det er noen? Hehe! Det første er "bremseskiver med kast". Merker ingenting i lave hastigheter men fra ca 70 og oppover så vibrerer rattet i hjel ved minste bremsing. Det må byttes. Instrumentpanelet lyser ikke, så her må lyspære byttes ellerno. Clutchen lager en irriterende lyd i større hastighet. Den fungerer utmerket, men det er liksom en eller annen liten fjær som treffer en eller annen vibrerende vegg ellerno. Bare jeg trykker inn clutchpedalen 2-3 cm. så slutter lyden. Neppe dyrt å fikse. Rust venstre siden foran er litt stygg. Denne skal taes ASAP. Bilen trenger EU-godkjenning ASAP. Problem 1-3 er ingen problem i grunn, bare spørsmål om tid og penger. Problem 4 har jeg ikke fikset selv før, så jeg skal prøve å fiske anbefaling fra noen som har erfaring og bra resultat fra rustoppuss (slik at lakken ikke ser altfor forskjellig ut etter behandling). EU-godkjenning bør ikke være problem, ingen andre ulyder eller grunner til at den ikke skal nesten gå rett gjennom!
Fredrik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Eller denne, uten vinge seff..http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30213343 Du bør ikke kjøpe såpass tidlige SMG gearkasser (Sequential Manual Gearbox). De er relativt langsomme i forhold til dagens varianter. Var jeg deg ville jeg ha satset på en manuell 6-trinns gearkasse og senest mulig modellårgang.
Morty999 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 grattis noekuklt!!!! håper du tar GODT vare på den der =)
316 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Ser herlig ut, gratulerer! Men du kan vel skrive to setninger om ÅPENBARE feil, om det er noen? Hehe! Det første er "bremseskiver med kast". Merker ingenting i lave hastigheter men fra ca 70 og oppover så vibrerer rattet i hjel ved minste bremsing. Det må byttes. Instrumentpanelet lyser ikke, så her må lyspære byttes ellerno. Clutchen lager en irriterende lyd i større hastighet. Den fungerer utmerket, men det er liksom en eller annen liten fjær som treffer en eller annen vibrerende vegg ellerno. Bare jeg trykker inn clutchpedalen 2-3 cm. så slutter lyden. Neppe dyrt å fikse. Rust venstre siden foran er litt stygg. Denne skal taes ASAP. Bilen trenger EU-godkjenning ASAP. Problem 1-3 er ingen problem i grunn, bare spørsmål om tid og penger. Problem 4 har jeg ikke fikset selv før, så jeg skal prøve å fiske anbefaling fra noen som har erfaring og bra resultat fra rustoppuss (slik at lakken ikke ser altfor forskjellig ut etter behandling). EU-godkjenning bør ikke være problem, ingen andre ulyder eller grunner til at den ikke skal nesten gå rett gjennom! Ikke verre, nei. Clutch er ikke dyrt da, får en ny komplett en for 1500 om ikke enda billigere. Rust hvor? Kanal? Jekkfeste?
Fredrik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Fargen på bilen er helt rå. Mørkegrå når det er lite lyst og nesten grønn i dagslys. Fantastisk stuk... fine felger også. Delfingrau?
noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Ser herlig ut, gratulerer! Men du kan vel skrive to setninger om ÅPENBARE feil, om det er noen? Hehe! Det første er "bremseskiver med kast". Merker ingenting i lave hastigheter men fra ca 70 og oppover så vibrerer rattet i hjel ved minste bremsing. Det må byttes. Instrumentpanelet lyser ikke, så her må lyspære byttes ellerno. Clutchen lager en irriterende lyd i større hastighet. Den fungerer utmerket, men det er liksom en eller annen liten fjær som treffer en eller annen vibrerende vegg ellerno. Bare jeg trykker inn clutchpedalen 2-3 cm. så slutter lyden. Neppe dyrt å fikse. Rust venstre siden foran er litt stygg. Denne skal taes ASAP. Bilen trenger EU-godkjenning ASAP. Problem 1-3 er ingen problem i grunn, bare spørsmål om tid og penger. Problem 4 har jeg ikke fikset selv før, så jeg skal prøve å fiske anbefaling fra noen som har erfaring og bra resultat fra rustoppuss (slik at lakken ikke ser altfor forskjellig ut etter behandling). EU-godkjenning bør ikke være problem, ingen andre ulyder eller grunner til at den ikke skal nesten gå rett gjennom! Ikke verre, nei. Clutch er ikke dyrt da, får en ny komplett en for 1500 om ikke enda billigere. Rust hvor? Kanal? Jekkfeste? Tror ikke den trenger bytte engang, bare litt justering eller en eller annen smådel. Her er rusten: Ikke så ille, men litt ille og bør tas før vintersaltet kommer! grattis noekuklt!!!! håper du tar GODT vare på den der =) Jupp, skal ikke mye til at denne blir strøken. Etter småfiksen jeg har nevnt over blir tatt hånd om, så er det faktisk ingenting å utsette på den Veldig, veldig kjekk brukstand. Med et nytt lag med utvendig lakk (har i grunn lyst på original BMW-svart E28, men ville vært synd å overlakkert originallakken!) så hadde den vært heeeeeeeelt strøken. Fargen på bilen er helt rå. Mørkegrå når det er lite lyst og nesten grønn i dagslys. Fantastisk stuk... fine felger også. Delfingrau? Det stemmer Fredrik! Selger nevnte Delfingrau Han sa også at fikk 10.000 kr. bud på felga også, så de er etterspurte antar jeg? Skal jeg ha senk og felger så skal det være skikkelig kvalitetssaker og begge tingene på en gang... Det vil jeg ikke ha råd til på lenge... Så jeg regner med å bruke disse felgene neste sesong
316 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 10 000 bud på de felgene må være tull. Men bilen er fin, no doubt. Ikke lakker den... Vi har like felger!
noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hehe har ikke spenn til lakkering så den vil nå være sånn lenge Ser ut som nytt under bagasjerommet og i interiør! Ja, kanskje det bare var salgstriks han prøvde på med felgene. Gjør ingenting, vinterfelga er på stålfelger, så når disse sommerdekka blir slitt så bruker jeg bare felga til vinter og kjøper ny sett til sommer
316 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Kanskje han trodde det var BBS RS felger, de hadde han nok klart å få 10 for. Forventer å se deg på Valle Hovin i april, om ikke før. Får slå av en etterlengtet prat da...
knut_olestad Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Det med klutsjen høres ut som utløserlageret, og den rusta der er bagatell i forhold til 50% av E28`ene som har ligget for salg siste året Bremseskivene er gjort på ett blunk å skifte, ikke er de dyre heller
316 Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Er det ikke slik at hvis det er utløserlager så KOMMER lyden når du trår inn clutchen? Og hvis det er inngående lager, så blir den borte?
Fredrik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hehe har ikke spenn til lakkering så den vil nå være sånn lenge Ser ut som nytt under bagasjerommet og i interiør!Ja, kanskje det bare var salgstriks han prøvde på med felgene. Gjør ingenting, vinterfelga er på stålfelger, så når disse sommerdekka blir slitt så bruker jeg bare felga til vinter og kjøper ny sett til sommer Felgene er både elegante og tidsriktige. Jeg er ikke så happy for såpass gamle biler med moderne felger. Det blir lett overkill og bare dumt. Få fjernet rusten profesjonelt, behold felgene, senk bilen 2-3 cm (ikke mer) og fjern hengerfestet. Spar penger et år eller to og bygg om bilen med tanke på en M60 motor. E28 540i... min venn... that´s cool...
Fredrik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Er det ikke slik at hvis det er utløserlager så KOMMER lyden når du trår inn clutchen? Og hvis det er inngående lager, så blir den borte? Korrekt. Umiddelbart tenker jeg mer i retning av svinghjulet.
noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Kanskje han trodde det var BBS RS felger, de hadde han nok klart å få 10 for. Forventer å se deg på Valle Hovin i april, om ikke før. Får slå av en etterlengtet prat da... Så deg sist men da var du på vei til å dra, så ingen vits i løpe bort og introdusere meg da. Si fra hvis du kommer til Oslo så kan du få ta en titt på bilen Det gjelder alle andre som evt. vil ta en titt på en så gammel sliter Det med klutsjen høres ut som utløserlageret, og den rusta der er bagatell i forhold til 50% av E28`ene som har ligget for salg siste året Bremseskivene er gjort på ett blunk å skifte, ikke er de dyre heller Håper ikke det Da er det GS Bildeler og KOED som gjelder for delekjøp...? Vil ikke ha Biltema-dritt hvertfall... Stoler ikke på det... Spesielt ikke på bremser og ting som er laga av gummi! Hehe ja, sånn var det med E34en min og, rusten var ekstremt lite relativt sett!
CV-Erik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hehe har ikke spenn til lakkering så den vil nå være sånn lenge Ser ut som nytt under bagasjerommet og i interiør!Ja, kanskje det bare var salgstriks han prøvde på med felgene. Gjør ingenting, vinterfelga er på stålfelger, så når disse sommerdekka blir slitt så bruker jeg bare felga til vinter og kjøper ny sett til sommer Felgene er både elegante og tidsriktige. Jeg er ikke så happy for såpass gamle biler med moderne felger. Det blir lett overkill og bare dumt. Få fjernet rusten profesjonelt, behold felgene, senk bilen 2-3 cm (ikke mer) og fjern hengerfestet. Spar penger et år eller to og bygg om bilen med tanke på en M60 motor. E28 540i... min venn... that´s cool... Eller bare en god gammal M30 Mye enklere og billigere;p Men er klart det hadde vært gromt med V8! Noekult: Er GS og Koed som gjelder ja Schiedmann har jo og BMW deler.
Anbefalte innlegg