Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

VW 411 Variant var rimelig elegant da den kom på markedet i allerede i 1968. 412 var en oppgradert versjon som kom i 1972. Jeg husker disse bilene ganske godt og jeg har alltid likt designet. Med de rette modsene kan de bli ganske fine... 911 motor, riktig senk, Fuchsfelger... kul bil... :)

q010fer8ot4rxe4kn3xu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW 411 Variant var rimelig elegant da den kom på markedet i allerede i 1968. 412 var en oppgradert versjon som kom i 1972. Jeg husker disse bilene ganske godt og jeg har alltid likt designet. Med de rette modsene kan de bli ganske fine... 911 motor, riktig senk, Fuchsfelger... kul bil... :)

q010fer8ot4rxe4kn3xu.jpg

Det bildet likte jeg :)

Står mye fint i garasjen der oppe :)

Edit: http://home.newmedia.no/ksylte/side1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det blir litt feil og spørre her på Bimmers. Men er ute etter en bruksbil til samboern, og hu har lyst på Ford Puma. Noen som vet om det er noe å satse på? vet det er Ford, men er det noen kjente store svakheter ved dem? Har en på hånda til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma er utrolig morsomme å kjøre, kjørte mye det når jeg jobba for Ford her.

Er helt greie biler med svært lite feil, billige i drift og ikke styggedyre å forsikre.

Om de er pene er derimot en annen sak ;)

Ok. Har kjørt en jeg også, syns selv det var en morsom bil. Syns de er litt kule å se på jeg. med litt senk og riktig felger, så tror jeg det kan være en fin "konebil" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den modellen som er mest ungdomskjørt heller, så det finnes nok mye bra biler på markedet.

Jeg kjørte mye Puma`n til kjerringa til sjefen, og standarden ble å finne svingete veier med lite trafikk, gokartfeeling i massevis samt tøff lyd på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den modellen som er mest ungdomskjørt heller, så det finnes nok mye bra biler på markedet.

Jeg kjørte mye Puma`n til kjerringa til sjefen, og standarden ble å finne svingete veier med lite trafikk, gokartfeeling i massevis samt tøff lyd på høyt turtall.

Tja, er ikke sikkert det. Men på Autodb og finn.no til sammen, så ligger det bare 4-5 biler ute :) Så det kryr vel ikke av dem heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den antenna der var ikke veldig anonymheller. Laaaaaang!

På 70-tallet (og tidligere) hørte man mye radio over mellombølge og kortbølgenettet. Signalene fra AM-båndet var ofte sterkere og klarere enn FM-båndet. Folk som er litt eldre enn meg husker spesielt Radio Luxembourg, Radio Free Europe og BBC´s internasjonale sendinger. Disse stasjonene kunne man fint høre på i bilen forutsatt at bilradioen hadde en fornuftig modtager og en skikkelig antenne.

Jeg husker at jeg så sent som i 1988 kunne ta inn NRK´s internasjonale nyhetssendinger i min E30 320i da jeg besøkte svigers i Danmark. Nyhetene ble sendt over langbølgenettet som igjen ble forsterket av Grimetonanlegget i Sverige ikke så langt fra Varberg. De som har kjørt på motorveien sydover i Sverige har sikker lagt merke til de store antennene. Disse antennene er de eneste bevarte av et tidligere globalt nettverk for trådløs kommunikasjon før satellitter og digital kommunikasjon tok over.

http://no.wikipedia.org/wiki/Radiostasjonen_i_Grimeton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skrur på nyhetene en kveld, så vil du se at de nesten bare konsentrerer seg på negative nyheter. Ikke ofte de snakker om noe positivt.

Synes de kan begynne å komme med positive nyheter også, folk må jo tro det ikke skjer noe positivt her i verden!

Blir som det ene emnet her om en som hadde problemer med en annen bruker etter en handel, der kom det opp at det er synd folk flest bare tar opp det negative og glemmer det positive.

Samme i nyhetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...