Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kjexx. Trenger det. Fant noe drit nå da så jeg fikk koblet til kamera.

5xgvzy2b4igm1duuk4uy.jpg

k0g8tqqxrmzal3e3swbl.jpg

Bakgrunnen er ikke perfekt, men det ble greit ja!

Og tatt med mobilkamera i tillegg a.

Skrevet

En dame godt opp i årene smakte vodka for første gang. Det var da merkelig, sa damen, dette lukter akkurat som medisinen min mann har tatt i alle år. :P

Skrevet
Denne filmen har jeg rappet fra profilen "PeR4" i BMWCCN´s forum. Skikkelig frisk kappkjøring på Nürburgring mellom en Caterham R500 og Porsche 996 GT2. Som "PeR4" korrekt poengterer... den ene er lett og ikke så motorsterk (263 HK) og den andre er tung, men motorsterk (462 HK). Dette er god underholdning... play it loud... :P

Rimelig frisk kjøring i Caterhamen! :) Ser ut som om han jobber en del mer bak rattet enn han i Porschen. (Når en ser runde 2 filmet fra Porschen)

Jeg hadde vært livredd :)

Skrevet

Helt latterlig bra at jeg begynte å diskutere E30'n min med kompisene mine i statusoppdateringen min som sa at jeg var forlovet. Hahahaha!

Skrevet
Kia er bygd på det samme som Hyundai om jeg ikke tar helg feil? Nei jeg må si at Sportage 2011 modellen virker spennende... jeg undersøker litt for foreldra mine som har egentlig bestemt seg for X1, men synes man skal ha et åpent sinn ;) Selv er jeg bare kjent med Hyundai ix35. Kanskje ikke så langt fra Kia'n.

Riktig, Hyundai IX35 og Kia Sportage er konsernsøsken og har en god del felles. Interiørdesignet i Kiaen er imidlertid friskere, og jeg synes den virker mer dempet mot støy. I tillegg har Kia et annet firehjulstrekksystem, utviklet av Magna Steyr med sikte på best mulig drivstofføkonomi. :?

Den mest iøyefallende forskjellen er selvsagt at Sportage har et helt annet design, et synlig resultat av at Kia har hyret Peter Schreyer til å ta seg av designbiten. :)

Schreyer har bakgrunn hos Audi, der han bl.a. jobbet med Audi TT:

or5w0xgwtqvc7evvyzqq.jpg

Jeg regner Sportage for å være blant de mer interessante styltegolfene på markedet akkurat nå – selv om jeg glatt ville valgt en firehjulstrukket 3-serie, A4 eller Legacy foran alle sammen, inklusive X1, selvsagt. Om Sportage helt og fullt kan sammenlignes med X1 skal jeg ikke påstå, men jeg gjorde en prissammenligning for en tid tilbake der jeg spesifiserte en X1 med det samme utstyret man får i en av de bedre mer velutstyrte Sportagemodellene, og forskjellen var voldsom. Tilsvarende resultat får man forøvrig ved å sammenligne Sportage med Tiguan. Ville jeg valgt Tiguan foran Sportage? Tror ikke det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...