fish Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Balticfurn har bare spisestuer i eik med forskjellig overflatebehandling, som naturell, smoked og withewash. Bellus har mange flotte modeller. Prisen er bra og ikke minst kvaliteten. Er vel det merket vi selger desdert mest av og har minst reklamasjoner på. Og skulle det dessverre være en reklamsjon så blir det ordnet uten noen dikkedarer. Noen leverandører krever jo nesten lab-test før dem godtar en reklamasjon.
316 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 http://www.kjendis.no/2011/10/06/kjendi ... /18485079/ Skal vi danse i Argentina er litt forskjellig fra hva vi er vant med... !
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 For dokker søringa som træff på en nordlæning i ny og ne...Ne-snya - en person som ikke er oppdatert Ståkk dom - heller ikke spesielt lur person Ska æ je dæ en åver øuan - skal jeg slå deg ned? ... Ska æ LUGG hjernerystels på dæ - en trussel Ska æ påfør dæ whiplash i lillehjern - også en trussel Satan óg - huff Dæven han steiki - dobbelt huff Dæven han røkksalte i d svartsvidde hælvette - fytti katta Ta tellfart å håpp t hælvette - dra dit pepper'n gror Mordi e en mainn, ser ut som en hæst å heite kurt - skal vi slåss? Sett no hær som ett lass me møkker- slapper av, sliten Gamlingan - eldre foreldre Morsan, farsan, brorsan - mamma, pappa og bror Strik / gluint - gutt Vekja / pi - jente Koffør - hvorfor Katti - når tid Kæm - hvem Kor - hvor Ka - hva Shønna - skjønner Schnakkes - farvel, hade Schmukka / Schnuppa - ei snelle Lamme - sammen med Lægg inn åran - gi opp Parkér tøfflan - også å gi opp Pittelitn - bitteliten På fetthåre - med liten margin På et kløvvent fetthår - med svært liten margin Fettnøye - ikke særlig viktig Sprængt i haue - en ulur person Peislæst / Hæstpeis - tulling / dust Gomslorsk - lite flatterende (manns)person Gårrhys - også lite flatterende person (dame) Gidd ikkje - orker ikke Ka du kuka me? - hva driver du med? Sæme - bruke lang tid Bontjuv - en som har flyttet hit Bønner - folk utenfra Sveittpeis - mannsperson som går i arbeidsklær 24/7 Jåsspeis - tullebukk Ei tægning - spesiell person Rullator mafia - pensjonister i byen Klinkanes klart - helt klart Kakkel-høns - damer som prater MYE Kjæft-øus - damer som kjefter mye Ørt'n - mange Ørtåfjørti - svært mange Bais'n - full Grøfte kanyle - drit full Snyblind - dritings Sjarkhore - kvinne med tvilsom merittliste Ei tøtta - ei jente Kjærring-lørv - dama di Ikkje så pesstrængt - ganske pen Den reima - veldig pen jente Mainnebein - attraktivt hankjønn Han/ho va djævelskt grei - pulbar, men ikke særlig pen gutt/jente Like intelligænt som ei bøtta møkker - ikke særlig lur person Tarzanloft - treningssenter Fåkk & råkk - dårlig vintervær inklusiv snø Hahaha... denne miniparløren skulle jeg hatt før jeg ble en kollega med et skikkelig frittalende kvinnfolk fra Tromsø. Jeg kommer i utgangspunktet fra et hjem i Oslo der vi snakket riksmål og etter 8-9 år i Danmark i tillegg... var jeg fullstendig uforberedt på møtet med skikkelige nordnorske gloser. Jeg var totalt hjelpeløs, men du verden som skravla på kvinnfolket gikk....
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 80-tallet var utvilsomt kult hvis man hadde mange penger, men slik er det jo idag også. Den store forskjellen på 80-tallet og idag er at det er langt mer alminnelig å ha mange penger idag... det er mange flere velstående mennesker idag enn det var på 80-tallet.Over en kopp kaffe begynte jeg å reflektere litt over hva jeg egentlig tenkte på i denne sammenhengen. Det var uten tvil færre mennesker med mye penger på 80-tallet og samfunnet som helhet var heller ikke så rikt som idag. På den annen side var den økonomiske forskjellen på folk også mye mindre på 80-tallet. Noen få var velstående, de fleste tilhørte hva vi idag omtaler som middelklassen og noen få var fattige. Virkelig rike familier kunne telles på et par hender. Jeg tror ikke at det fantes noen egentlige milliardærer på 80-tallet. Iallefall ingen med en personlig formue på over en milliard kroner. Idag finnes det ganske mange rike med en personlig formue på flere hundre millioner kroner og noen få har flere milliarder kroner i formue. Middelklassen har blitt rikere, men den har også blitt mindre. Ganske mange faller igjennom og ender opp i som relativt fattige uten å mangle basale ting for å overleve. Noen få er virkelig fattige. Den relative økonomiske forskjellen på folk øker dramatisk og det ser dessverre ut som om denne utviklingen akselererer. Samfunnskaken har blitt mye større, men den fordeles skjevere enn den gjorde på 80-tallet. De fleste har fått mer, men noen har fått veldig mye mer med årene. Jeg tror derfor at vi går inn i en tid med kraftig radikalisering av samfunnet. Jeg tror ikke at dagens unge i storbyene aksepterer at de ikke kommer inn på boligmarkedet hvis de ikke har velstående foreldre å falle tilbake på. Å ende opp som evige leieboere uten at utleiemarkedet er kraftig regulert gir ingen mening så lenge utleieprisene og andre kostnader stiger mer enn lønningene. Hvis arbeidsløsheten i Norge, i likhet med resten av Europa, også begynner å stige kraftig er helvete løs. veldig spennende og interessant lesing og refleksjon Fredrik, keep up the good work Nå har til og med klassekampen kommet til USA og det er faktisk litt av en nyhet. Hvor det ble av den amerikanske drømmen kan man lure på. At det er middelklassen som roper ut deres frustrasjoner overrasker ikke (jmf. tidligere innlegg). Her i Danmark har vi akkurat hatt et folketingsvalg (tilsvarende stortingsvalg) og når partiet Enhedslisten (tilsvarer Rødt) kan få hele 12 representanter på Christiansborg (tilsvarer Stortinget) forteller det litt om situasjonen. Mange alminnelige middelklasseborgere er dybt indignerte og frustrerte over den skjeve økonomiske fordelingen i samfunnet idag. Det hjelper jo ikke at gatene er fulle av fete Aston Martiner og Ferrarier hvis andre knapt har råd til å leie en liten leilighet på en alminnelig lønn. Når man i tillegg har en høy arbeidsløshet, som i USA og på kontinentet i Europa, er det ikke så merkelig at mange vil ha endret systemet. http://politiken.dk/udland/ECE1415194/f ... amp-i-usa/
Jordfræsar Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Snart helg nå looking forward to it Indeed
Robkill Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Liker ikke å måtte bruke fjernlys på vei til jobb.... Går mot mørketiden!
Haug Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Jordfræsar; Kjenner de fleste på Helset Sent from my iPhone using Tapatalk
Snusfenrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Blir herlig med helg nå ja! Skal hive meg på flyet og hente bimmeren i dag, starte helgen med å hive på vinterdekk til turen... sommeren er dessverre over! Noen her som skal på "streetmeet" på jessheim i morgen eller? Føle litt på råneren i seg?
fish Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Snart helg nå Hmm... Har tatt helg allerede jeg da. Sent from my iPhone using Tapatalk.
Markus E30 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Når kl er det? Kan tipse en kompis som nettopp har flytta til jessheim, om det Så om du ser enn grønn e46 med m contour(?) felger, preface og hvit blink forran og oransje bak, så hils fra meg
Jordfræsar Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Jordfræsar; Kjenner de fleste på Helset Sent from my iPhone using Tapatalk Åffer det a? Men skal ut en tur når arbeidet her er ferdig... tar hele runden! (elsker å vente på kunder som skal sende opplysninger så arbeidet kan starte). Sent from my brain using Stephen Hawking.
Snusfenrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Når kl er det? Kan tipse en kompis som nettopp har flytta til jessheim, om det Så om du ser enn grønn e46 med m contour(?) felger, preface og hvit blink forran og oransje bak, så hils fra meg Såpass ja! Skal følge med Kjører en sleten 02 E39 selv, svart/shadowline/svarte felger.. svart altså 1830 ved xxl-bygget sier dem, aldri vært der jeg så skal bli spennende facebook event: http://www.facebook.com/event.php?eid=214076701987771
Anbefalte innlegg