Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

jeg ser preface 116i er en bil jeg kan ta meg råd til.

noen som har innvendinger mot å handle en slik? de ligger til under 150k nå ser jeg.

skal være bruksbil :)

Kjøp heller en 116d eller 118d. Hvorfor?

Disse bilene er nedtrimmede 123d så med lett modifisering så får du ca 200hk og 450nm!

En kompis av meg kjøpte for kort tid siden en 118d 2005modell, den har nå 250hk og 510nm og går som et udyr :twisted:

Det som trengtes var å reprogrammere hjernen og bytte noen dyser.

Det jeg prøver å si er at du har større valgmuligheter og mer morro med en 1-serie diesel enn en bensin utgave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":430j6lt6]Den nye Jettaen ser fin ut ja! Med litt fete felger og senk blir den tøff!

VW-Jetta-H-R-3.jpg

Det er nettopp denne senken fra H&R jeg har bestemt meg for. Ca 35mm er mer enn nok her i Bartebyen der fartsputene florerer :wink: Blir vel 18 eller 19 på sommeren, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en 116d eller 118d. Hvorfor?

Disse bilene er nedtrimmede 123d så med lett modifisering så får du ca 200hk og 450nm!

En kompis av meg kjøpte for kort tid siden en 118d 2005modell, den har nå 250hk og 510nm og går som et udyr :twisted:

Det som trengtes var å reprogrammere hjernen og bytte noen dyser.

Det jeg prøver å si er at du har større valgmuligheter og mer morro med en 1-serie diesel enn en bensin utgave ;)

Det er vel ikke helt sant. Greit det er 2liter i både 116, 118 og 120 men er da flere forskjeller en chip og dyser!

Er ikke turbo f.eks forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Dette var nå noe jeg ble fortalt av noen BMW mekanikere som gjorde dette på bilen til en kompis :P

Der reprogrammerte de hjernen til samme styring som i facelift 123d, byttet dyser og det var det de skulle ha gjort.

Mer veit jeg ikke, 1-serie er ikke mitt felt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ikke vet jeg, godt mulig den har mindre, men går ekstremt bra!

Dette var noe som ble funnet i Stenshagen sitt system med framgangsmåte og alt det der.

Men som sagt, har bare sittet på i bilen og ikke vært innblandet i ombygginga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så enkelt å gjøre en slik opreasjon. Da ville alle kjøpt grunnmodellen for å justert den opp til toppmodell innenfor samme motorserie. Husk imidlertid at 123d har en twinturbo.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...