Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må koble dem i parallel. Dvs to ledninger inn til den første to ledninger videre til den neste etc. 540W på en kurs er ingen problem. En 10A kurs tåler 2300W belastning.

Ja, var det jeg mente ;) Flott!

Er bare å trekke kabel mellom disse ja, blir ikke en seriekobling egentlig, blir parallell. Hvis ikke hadde strømmen gått gjennom første lampen (gjennom pæren) også videre slik som juletrelys. Veldig upraktisk hvis en lyspære går, så blir det mørkt. Men du trekker en tilførselskabel til første lampe, står det er tilkobling på plint, isåfall legger du opp en boks hvor du kobler sammen tilførselskabelen med en kabel som går til neste lampe og en til første lampe, også eventuelt til siste lampe (kommer an på plasseringen). Eventuelt legger du opp enda en koblingsboks ved lampe to og kobler sammen kabelen til lampe to og tre :P Skjønte sikkert ingenting av dette? Isåfall kan jeg prøve å tegne det opp i paint ;)

Det blir nok upraktisk om en pære går og alle blir mørke ja.. Trasig og finne synderen da :lol:

Joda, tror jeg skjønte hva du mente ;)

Takk for svar gutter :)

Bryteren øverst skal forestille sikringen. De andre symbolene er lamper.

Jess, jeg er med! :) Hehe, har hatt elektro på VGS og fagskolen, så skjønte symbolene :lol: Da er det bare og finne ut om Jula sender pr post, siden vi ikke har varehus her i nærheten..!

Skrevet

Jula har SLUTTET med postordre ;)

EDIT: Lagt om til vinterhjul på muttern sin bil nå. Kapslene har fått hard medfart i noen år, så de var ikke noe å samle på. Så da ble det e36 kapsler på mazdaen :D

Skrevet

Var på Jula i dag jeg! Er ikke mer enn 10 minutters kjøretid før jeg er der :P (jeg bor for tiden i Ålesund som student)

Er vel lenger for deg å kjøre til ålesund enn trondheim?

Skrevet

Håh, urettferdig ;)

Jaa, men til Trondheim er det xxx antall bommer, og til Ålesund er det lengre, samt 3 ferger en vei.. -.-

Gøy på landet liksom.....

Skrevet
Noen som kan anbefale en god og ikke for dyr luftfukter?

Luftfukter, eller avfukter?

Hvis det er avfukter du er på jakt etter, kan jeg anbefale denne fra Clasohlson.

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =162473653

Den har også uttak for slange så du slipper å tømme tanken hele tiden.

Jeg bruker den til å tørke bilene og til å tørke klær, den fungerer veldig bra til begge deler. :)

Sliter med tørr luft når jeg fyrer, så den må nok fuktes :D

Skrevet

Noen som vet om det finnes en blindplugg eller en gummipropp eller noe lignende å få kjøpt til å tette antennehull med? Til E30. Jeg vil ikke sveise det igjen!

Skrevet

Kommet hjem fra Mini Coupé premieren med wicky124. Kaaaaaldt ute nå :shock: Blå himmel på dagen lurer en...

Jeg har skikkelig sansen for den, men med startpris på ca. 240.000 kr. for pinglemotoren så blir det lenge til den blir aktuell (og jeg ser ikke hvorfor jeg skulle valgt den over en MX-5 Roadster Coupe 2.0 med kompressor...).

Var så mange der, så vi satsa ikke på prøvekjøring og bare stakk hjem. Tar heller turen innom en annen dag og prøvekjører hvis det er greit for dem - aldri prøvekjørt nybil hos forhandler før men denne MÅ bare testes i S-versjon :)

Så også Countryman up close, hahaha, for en hemma bil :D Så svær, så teit, så poengløs, så dyr (den som var utstilt kostet 499.999 LOL)...

Skrevet

Jeg prøvekjørte min første nybil her om dagen, en meget "fet" VW Caddy... Haha... En må jo starte et sted... Den hadde gått 40 mil og hadde allerede fått ene hjørnet av frontfangeren skrapet opp ganske heftig. Godt gjort.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...