Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
De sender et program som jeg frykter for at mange her inne burde se! Er om ungdommer og råkjøring.. Hr.Fjeld har servert link her over ser jeg :)

Så just dette på NRK1, bra program er noe som burde vært vist på skoler

Skrevet

Noen som så på Brennpunkt? Hva slags tiltak tror dere vil virke for å få ned ulykker?

Liker ikke tanken på alskens kontrollmekanismer installert i bilen....

Skrevet

De fleste tiltakene er etter min mening idiotiske og vil begrense min og mange andres frihet, noe jeg IKKE finner meg i!

Den dagen det skjer flytter jeg til Sverige

Skrevet

Måtte le når jeg ser att de kjører rundt med full bil med prøveskilt samt ett kamerateam fra nrk i bilen. Lurer på om disse VET att de faktisk gjør noe som er ulovlig :P

Skrevet
De fleste tiltakene er etter min mening idiotiske og vil begrense min og mange andres frihet, noe jeg IKKE finner meg i!

Synes det er litt utrolig at de ikke tok opp noen andre ting enn f.eks fartsbegrensere o.l.

F.eks (ja vet alle maser om det men det aldri skjer noe) satse på at ungdom får lettere tilgang til å kjøre på bane.

Jeg kunne lett hatt en fornuftig hverdagsbil og en banebil uten skilt til å "leke" med.

JEG tror det ville hjulpet utrolig mye..

Skrevet
Måtte le når jeg ser att de kjører rundt med full bil med prøveskilt samt ett kamerateam fra nrk i bilen. Lurer på om disse VET att de faktisk gjør noe som er ulovlig :P

:lol:

Skrevet

Jakt

Politimesteren: - Så de trodde altså det var en elg De skjøt?

Den tiltalte: - Ja...

Politimesteren: - Og når merket De så at det ikke var en elg?

Den tiltalte: - Da han skjøt tilbake.

:P

Skrevet
De sender et program som jeg frykter for at mange her inne burde se! Er om ungdommer og råkjøring.. Hr.Fjeld har servert link her over ser jeg :)

Så just dette på NRK1, bra program er noe som burde vært vist på skoler

Absolutt. Men, synes kanskje de glemmer noen punkter, som bla fartsgrenser og foreldres "ansvar", (ja jeg vet de er myndige når de får kjøre opp).

Mere skremmende er det at på strekninger, og plasser for den saks skyld, der det skjer mye ulykker, så skjer det igjen. F.eks her på Nordmøre og omegn, så er det en par kommuner som har hatt over snittet med uykker i forhold til andre kommuner. Når det enda da ikke går inn på folk, at det faktisk må kjøres med sunn fornuft, så er det veldig skremmende.

Den eneste kanskje foruftige løsningen, er den overvåkningsboksen. Den kunne kanskje hatt en effekt i positiv retning. Men der spiller vel datatilsynet en rolle igjen, mtp overvåkning.

Fartssperre tror jeg kanskje ikke er løsningen, da det må være på alle biler, eller ingen. Å ha en begrensning på fartsgrensen ser jeg også på som litt "trafikkfarlig" (forstå meg riktig), f.eks ifb med forbikjøringer osv.

Å nekte ungdom og kjøre bil i helgene, og med pasasjerer er kanskje litt på kanten i forhold til frihet, men på en annen side hadde nok også dette forslaget kunne hatt positiv virkning, siden det gjerne er på helg, og festkjøring / ruspåvirket kjøring som har mye skyld i ulykkene som skjer på helg og natt.

Skrevet
Å nekte ungdom og kjøre bil i helgene, og med pasasjerer er kanskje litt på kanten i forhold til frihet, men på en annen side hadde nok også dette forslaget kunne hatt positiv virkning, siden det gjerne er på helg, og festkjøring / ruspåvirket kjøring som har mye skyld i ulykkene som skjer på helg og natt.

Alkolås er svaret på nettopp det, og det hadde nok redusert antall dødsfall på veiene i norge kraftg!

Skrevet

Da burde det vel heller vært alko-sperre på bilene da.. Men, da spørs det om teknologien kan være såpass skuddsikker at det ikke trikses til å unngå den!

Skrevet

Friheten til å gjøre hva da?

Hadde jo vært mye mer fruktbart å kommet med konkrete forslag til tiltak som ikke er "idiotiske" enn å flytte og kjøre seg ihjel i et annet land.

Skrevet
Da burde det vel heller vært alko-sperre på bilene da.. Men, da spørs det om teknologien kan være såpass skuddsikker at det ikke trikses til å unngå den!

Det er selvsagt ikke mulig å finne en teknologisk løsning som er 100% effektiv, og gjennomførbar.

Det ville krevd alkolås og fartssperre på alle bilene som befinner seg på vår side av grensa.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...