Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, det er jo sant, men poenget er vel at begge skal ha +strøm? :)

Det stemmer nok ja, og jeg husker heller ikke hvilken av disse som skulle kobles til tenning, så jeg er ikke mye til hjelp :lol: Min spiller er koblet med begge på batterispenning av forrige eier, og det blir irriterende i lengden :wink:

Noen som vet om man kan skifte rele eller noe for å få kjørelys ved oppstart? Har importbil og kunne tenkt meg automatiske kjørelys.

Skrevet
Ja, det er jo sant, men poenget er vel at begge skal ha +strøm? :)

Det stemmer nok ja, og jeg husker heller ikke hvilken av disse som skulle kobles til tenning, så jeg er ikke mye til hjelp :lol: Min spiller er koblet med begge på batterispenning av forrige eier, og det blir irriterende i lengden :wink:

Noen som vet om man kan skifte rele eller noe for å få kjørelys ved oppstart? Har importbil og kunne tenkt meg automatiske kjørelys.

Har sett at man får ombyggingskit på koed.. koster dog noen kroner.. kanskje ebay kan ha noe slikt :P

Skrevet

Ligger vel en diy på kjørelys her på forumet?

Sukk, m3'en på naf-flak mens eg sitter på med 320d heim fra hytta. Livet er hardt iblant!

Skrevet

Okey, jeg ble ikke mye klokere, var flere ubrukte kabler jeg ikke husket :P

Så jeg tok noen bilder, hvis det er til hjelp (beklager blurry bilder, det var vanskelig å få skarpe bilder i blits fordi det var helt mørkt der).

Slik ser det ut fra CD-spilleren bak, med denne blå og hvite kabelen ledig, mulig den er til fjernkontrolltilbehør og er derfor ikke relevant:

jutfe96njbo7o3x45eqb.jpg

Denne kommer også fra CD-spilleren er også blå og hvit:

nx9qagw6u8aoem7v1ukp.jpg

Et bilde til fra kabelnettet på baksiden av spilleren:

po7uh47tfynfr1dpmaus.jpg

Denne gule og røde duoen kommer fra bilen, man ser at den røde er ledig:

68522r1d0e52b1omuz2t.jpg

Disse svarte og røde kablene kommer fra bilen, og er koblet til den svarte tjukke pluggen (ISO?), som igjen er koblet til CD-spilleren:

e8uam756pe3w165l4m3f.jpg

Slik ser det ut på den svarte pluggen:

u26nmjz8lt8yb8f8ttiv.jpg

Disse kablene er ledige (kommer fra bilen). Sikkert her jeg må koble riktig? Mye ledig, da...:

7nildeldysehs2j2oeu1.jpg

Hjalp det noe? :oops:

Skrevet

Det enkleste er at du måler hvilken ledning du har strøm på..! Så skal gul og rød ledning ha strøm. Om du har handlet ISO-kontakter som du kobler i bilens "ledningsnett" så trapper du den svarte og den brune(grønne? (fargeblind) kontakten i den som sitter i andre siden av stikker i spilleren :)

Skrevet
Det enkleste er at du måler hvilken ledning du har strøm på..! Så skal gul og rød ledning ha strøm. Om du har handlet ISO-kontakter som du kobler i bilens "ledningsnett" så trapper du den svarte og den brune(grønne? (fargeblind) kontakten i den som sitter i andre siden av stikker i spilleren :)

Okey, no stress - fikk akkurat telefon av brodern, han kunne anbefale S.R. Bilradio (sjekka på Google og, folk har jevnt over bra erfaring med dem) så jeg stikker bare dit i morgen. Lei av å knote med dette nå :P Men takk for hjelpa :)

Skrevet

Okey, no stress - fikk akkurat telefon av brodern, han kunne anbefale S.R. Bilradio (sjekka på Google og, folk har jevnt over bra erfaring med dem) så jeg stikker bare dit i morgen. Lei av å knote med dette nå :P Men takk for hjelpa :)

Hehe, forskjell på folk.. Har ikke i min villeste fantasi dratt en plass for å få hjelp til å koble sterio :lol: Ikke frekt ment altså! Men, om du finner ut av det selv, så skjønner du hvordan det funker, og det lærer du av :) Kjøp et multimeter på Biltem, mål hvilke ledninger som har 12-13V, koble den ledninga på den røde og gule fra spiller, og finn et jordingspunkt som du setter den sorte i..;)

Er du usikker på høytalerledningene, så ta av deksel, f.eks nede ved dørene, så drar du litt i ledningene, for å se hva som er hva :) Ledningene fra spiller er gjerne merket med høyre foran/bak osv..:)

Kjør på, du klarer det :)

Skrevet

Ledningene fra høytalerne er vel som oftest hvit, grå, grønn og lilla.

Hvit = Venstre fram

Grå = Høyre fram

Grønn = Venstre bak

Lilla = Høyre bak

Skrevet

På ISO-kontakten ja, kan jo bare være 4 ledninger som er sort og rød i bilen fra før ;) Er jo egentlig bare go prøve også da..

Skrevet
Sjefen sjøl :D

mo5x0tykb6mmrm8x5wmz.jpg

Lurer litt på hva faen sjefen driver roter med?

Sover? Jakter mus? Pusser pelsen? :?

:lol:

Den sjefen der har vel gjort unna mest soving i løpet av dagen :D

Skrevet

Kjøp en isokontakt, noen kabelsko og multimeter på tema, så finner du bare et skjema der det står hvilke farger som er hva i bmw sine org. ledninger. Jeg klipte ut alt som het av org bmw i min å laga til en iso istede. Så mye enklere, og man blir kvitt mye kabelrot baki dasjbordet...

Skrevet
Kjøp en isokontakt, noen kabelsko og multimeter på tema, så finner du bare et skjema der det står hvilke farger som er hva i bmw sine org. ledninger. Jeg klipte ut alt som het av org bmw i min å laga til en iso istede. Så mye enklere, og man blir kvitt mye kabelrot baki dasjbordet...

Jeg er derimot slik at røring av det orginale elnettet er FY! Så da har det blitt kjøp av ISO-adapter til alle mine biler, ligger som oftest på en 150kr :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...