Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er absolutt ingen ting i veien med å være gammeldags.

Men det finnes nye ting som kan være bra også; f.eks. ser jeg det er kommet noe som kalles automatisk choke som virker ganske lovende. :)

Jeg hadde automatisk choke på Granadaen min. Var ikke spesielt imponert over teknologien når denne hang seg opp, og stakar Cologne begynte å bruke bensin som kjøling.

Skrevet
I dag fikk en kollega av meg frastjelt sekken sin inne på Oslo S ved den kaffesjappa oppe ved burger king. Sekken sto ved stolbenet hvor han satt, snakk om å være frekk. 3 stk nye landsmenn rappa den og løp som faen, i sekken var masse jobbdokumenter, hans jobbpc, jobbtlf og mobilt kontor. .

Du, kan du ikke droppe bruken av begrepet "nye landsmenn" i slike sammenhenger? :)

En ny landsmann er en person som ønsker og/eller har behov for å komme til Norge. Som så snart han eller hun kommer hit jobber hardt for å lære seg språket, forstå kulturen og de kulturelle og sosiale kodene, som står på for å være aktiv i arbeidslivet og som gjør alt for å være en som tilfører det norske samfunnet noe, og som føler seg stolt over å kunne kalle seg norsk.

En ny landsmann ser nok litt annerledes ut på utsiden, men inni føler de seg norske.

Begrepet "nye landsmenn" bør ikke brukes om kriminelle asylsøkere, personer som har tiltusket seg opphold på gale premisser, personer som forakter og ser ned på våre tradisjoner og verdier, tilreisende tiggere og medlemmer av organiserte kriminelle bander. For slike har vi andre betegnelser:

Helvetes utlendinger.

:applause: Årets mest fornuftige innlegg i Tulletråden v3.0 :)

Skrevet

Er det noen mulighet for at poppnagle breddere passer på e36? Sånn utseende messig? Skal stance min med ubersenk og 20" men skjermene er i veien..

Skrevet
Har nå skjøtet en 18x0,75 i skikkelig grisevær. Det innebærer det fantastiske teltet ble brukt igjen. Blir bra varmt inni der med flammekasteren, tror jeg var i nærheten av brannskader :lol:!

Interessant - jobben din innebærer altså å bo på hotell og å arbeide i telt.

Hvordan foretrekker du å tilbringe ferien for å få mest mulig avbrekk fra arbeidet? :)

:lol::lol::lol:

Skrevet

Men det finnes nye ting som kan være bra også; f.eks. ser jeg det er kommet noe som kalles automatisk choke som virker ganske lovende. :)

Jeg hadde automatisk choke på Granadaen min. Var ikke spesielt imponert over teknologien når denne hang seg opp, og stakar Cologne begynte å bruke bensin som kjøling.

Sukk, og jeg som virkelig hadde troen på de greiene der. :(

Ok, melding til Nytern:

Gammeldags = Good.

Autmatisk choke = Bad.

Skrevet
Åssen går det med Ferrarien deres da? Kommer den hjem?

Det lurer jeg på og! :) Fulgte med litt i tulletråden når det var mye Ferrariprat, vært spennende å høre om det er noe fremgang.

Skrevet

Sukk, og jeg som virkelig hadde troen på de greiene der. :(

Ok, melding til Nytern:

Gammeldags = Good.

Autmatisk choke = Bad.

:lol:

Dette visste jeg fra før, min første bil var en Audi 80 som mente tomgang var best rundt 3000rpm. Denne hadde selvfølgelig automatchoke.

Min nåværende Lada har manuell choke og trenger igrunn chokekjærlighet hele året. Manuell choke kan også fungere fint som cruisecontrol forresten! Bare å legge seg i 80 og dra ut choken til bilen holder hastigheten :D

Jeg synes enda at 1-serien er svart magi, den ordner jo alt med kaldstart selv 8-[

Må nevne at jeg er en lommelyktoholiker, men disse lithium batteriene er jeg enda svært skeptisk til. Prøver så langt det er mulig å enten kjøpe lykter som sluker Nimh, evt enkeltcelle lithium lykter. Har en Xeno G42 V2 (sier dere sikkert mye) liggende på pulten her nå, skrur alltid av endestykket før jeg legger den fra meg.

Jeg har lagt meg på den linja at jeg velger å ikke stole på nye ting før de er rimelig idiotsikre. Så får jeg bare gå glipp av sci-fi greiene folk flest omgir seg med til vanlig :wink:

Skrevet

Ai, det er ei safe lykt som lyser godt! Har en sånn en selv :) 4xaaa = brukbar batterilevetid :)

Den kuleste lykta jeg har er en Fenix TK70!

2200 otf lumen med 4xD Nimh :D

Her er den sammenlignet med en bil utstyrt med xenon: TK70-1-3.jpg

Skrevet

X21R ja! Den skal være ute nå.

Den lyser forøvrig ikke like godt som Fenix TK70 enda nevnte Fenixlykt koster en brøkdel av prisen.

Oppladbare D-batterier og en lader for disse behøver heller ikke å være dyrt. Alkaline kan bare droppes da lykta jafser i seg disse på ca 5min :lol:

Visste forøvrig ikke at batterier kunne hyle av smerte, men det gjør ihvertfall First Price batterier i denne lykta #-o

Skrevet

Haha, det er ihvertfall insane lysstyrke i de lyktene. Har min t7 stortsett lett tilgjengelig og den lyser 200 meter med relativt helværst lys til å være så liten. :)

Skrevet

Kost meg mye med T7 jeg, hadde min fast i bilen i nesten 2år.

Nå har jeg sånne på nøkkelknippene mine fenix-e15-keyring.jpg

Bitte små og 140 lumen, kjempekjekke lykter :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...