Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke lurt: Å stoppe utafor den am. amb. med varebilen.

Tok 60 sekunder før jeg fikk "vognkort og førerkort takk"..............

Hvorfor i all verden stoppet du der? Dette er kanskje det mest overvåkede stedet i Europa (pga. ambassadens kritiske beliggenhet). Det er bl.a betongbarrierer og en skog av skilter og overvåkingskameraer.

Jeg satte av fattern hos legen hans (som ligger på andre siden av gata til ambassaden). Kjørte rundt, fant en lomme å stå på (rett bak vanlige parkerte biler på offentlig p-plass) og fant frem GPSen for å plotte inn adressa til et regnskapskontor jeg skulle besøke for første gang. Jeg stoppet ved et advokatfirma ved hjørnet.

Håper ambassaden flytter ut av byen snarest, for det her var skikkelig ubehagelig.

Ja, nå står jeg sannsynligvis oppført i overvåkingslista til yankeene... Han forsvant med førerkortet mitt i ca. 10 min. - har vært stoppet mange ganger før, og "bakgrunnsjekk" tar ikke mer enn 2-3 min. fordi jeg ikke har noe på rullebladet. Faens paranoide søppelsekker hele fordømte gjengen............

Enig i den...Sist jeg ble stoppet der var dem vel borte i 40min...Og skyldte på "å det er så mye å gjøre for sentralen"....

Han som tok førerkortet mitt var en grei kar egentlig. Sa at han måtte registrere opplysninger eller så fikk han kjeft. Jeg ble dritforbanna men svarte bare "ja, forstår jo det..." og ventet. Vet fra venners erfaring at det ikke nytter å "svare tilbake" til onkel blå, så jeg bare holdt kjeft fordi jeg ville hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingenting. en kompis av meg presterte å urinere på gjerdet til den amerikanske ambassaden under Obamabesøket sist.

Ja det var på en litt fuktig kveld, men da skulle du sett oppstyr da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte av fattern hos legen hans (som ligger på andre siden av gata til ambassaden). Kjørte rundt, fant en lomme å stå på (rett bak vanlige parkerte biler på offentlig p-plass) og fant frem GPSen for å plotte inn adressa til et regnskapskontor jeg skulle besøke for første gang. Jeg stoppet ved et advokatfirma ved hjørnet.

Håper ambassaden flytter ut av byen snarest, for det her var skikkelig ubehagelig.

Ambassadens plassering har gått ut på dato i forhold til dagens politiske verdensbilde som ble dramatisk forandret 11. september 2001. Ambassaden er som en bunker, men den er dårlig beskyttet mot f.eks terror fra offentlige veier (les: ambassaden ligger jo praktisk talt på en "øy" mellom to store veier og en mindre vei). Såvidt jeg har fått med meg skal ambassaden flytte til Garderskogen ved Makrellbekken ovenfor Smestad.

Jeg gikk for mange år siden (før 11. september 2001) på Wang Privatskole som ligger vis a vis ambassaden og selv den gangen var det rimelig strengt med parkering i gatene rundt ambassaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte av fattern hos legen hans (som ligger på andre siden av gata til ambassaden). Kjørte rundt, fant en lomme å stå på (rett bak vanlige parkerte biler på offentlig p-plass) og fant frem GPSen for å plotte inn adressa til et regnskapskontor jeg skulle besøke for første gang. Jeg stoppet ved et advokatfirma ved hjørnet.

Håper ambassaden flytter ut av byen snarest, for det her var skikkelig ubehagelig.

Ambassadens plassering har gått ut på dato i forhold til dagens politiske verdensbilde som ble dramatisk forandret 11. september 2001. Ambassaden er som en bunker, men den er dårlig beskyttet mot f.eks terror fra offentlige veier (les: ambassaden ligger jo praktisk talt på en "øy" mellom to store veier og en mindre vei). Såvidt jeg har fått med meg skal ambassaden flytte til Garderskogen ved Makrellbekken ovenfor Smestad.

Jeg gikk for mange år siden (før 11. september 2001) på Wang Privatskole som ligger vis a vis ambassaden og selv den gangen var det rimelig strengt med parkering i gatene rundt ambassaden.

Ja, de har stengt av den veien utenfor skolen helt nå. Gikk på Treider VGS v/ Tullinløkka og hadde mange venner fra Wang på den tiden :)

Smestad høres ut som bedre plassering for den ambassaden, så får de litt skjerma område der ikke tusenvis av mennesker og biler passerer hver eneste dag.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=27099878&reference=2011/3/1/8/270/998/78_-1301750042.jpg

Var på visning i går :D

Blir en tur i banken over helge for å høre om dem syns det var like fint som meg ;)

Litt annerledes priser enn i Oslo :shock: 3-4x lavere...!

Lykke til i banken, så ut som en koselig plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig der. Banken skal nok gå greit tenker jeg.

Var bare vi på visningen så håper det blir lite trøkk på det huset ;D Skal få det ned i 1 - 1,1 ;) Beliggenheten er ikke 100% men pssssj, driter vel jeg i sålenge vi slipper å leie av faren til samboeren ;D Ikke at det er noe galt med han, men greit å leie noe selv også. Stort + med hage også, der vi bor nå har vi kanskje 25kvm som bikkja kan bæsje på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, så klart. Er org senket 15mm med M-sport understellet på E91.. Dekk-dim er vel 235.30.20 foran og 285.25.20 bak..

EDIT: Fant ut av det. ET 13 på 8,5" og ET19 på 10" på E60/61... Så da går det nok aldri, iom at E90/91 bruker rundt ET35.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...