Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Jeg pleier vanligvis ikke å gidde å betale for piggdekkavgiften når jeg skal en kjapp tur til Oslo eller kjøre gjennom. I dag skal jeg stå parkert og velger også å betale for det, siden det er i sammenheng med jobb og jeg får det refundert.

Er det noen som veit hvilket nr jeg skal sende til, og hvilken tekst jeg skal skrive for å betale for avgiften med mobilen?

Takk for alle gode svar =)

Skrevet
Hei. :)

Jeg pleier vanligvis ikke å gidde å betale for piggdekkavgiften når jeg skal en kjapp tur til Oslo eller kjøre gjennom. I dag skal jeg stå parkert og velger også å betale for det, siden det er i sammenheng med jobb og jeg får det refundert.

Er det noen som veit hvilket nr jeg skal sende til, og hvilken tekst jeg skal skrive for å betale for avgiften med mobilen?

Takk for alle gode svar =)

http://www.samferdselsetaten.oslo.kommu ... 14480.html

SMS

Send melding med kodeord PIGG OSLO og [registreringsnr] til 2300

For tung bil send kodeord PIGG TUNG OSLO og [registreringsnr] til 2300

Eks: PIGG OSLO AB1234 eller PIGG TUNG OSLO AB1234

Skrevet

Piggdekkavgift ja... Er det ikke det ene er det det andre. Forrige periode (en hel vinter) da jeg jobbet i Oslo ga jeg beng i dette.

Skrevet
Piggdekkavgift ja... Er det ikke det ene er det det andre. Forrige periode (en hel vinter) da jeg jobbet i Oslo ga jeg beng i dette.

Hehe, ja. Synes det hvert år ligger biler strødd i grøftene rundt om Oslo hver gang det blir glatt, så piggdekkavgiften burde kommunen spare seg for, så kanskje piggdekk kan hjelpe litt?. Er overlykkelig at de har fjernet denne piggdekkavgiften i Trondheim. Jeg kommer aldri til å kjøpe piggfritt.

Skrevet
Piggfritt :love:

Fordelene oppveier ulempene, å sitte i piggstøy er slitsomt.

Og som nevnt tidligere, så ofte glatt er det ikke.

Hallo, jeg kommer fra Molde. Har du sett MFK-spillerne? Jo der er det glatt året rundt...

Skrevet

tumblr_lta9d1oJPM1qa0qj9.jpg

haha :D

Skrevet
Piggfritt :love:

Fordelene oppveier ulempene, å sitte i piggstøy er slitsomt.

Og som nevnt tidligere, så ofte glatt er det ikke.

Hallo, jeg kommer fra Molde. Har du sett MFK-spillerne? Jo der er det glatt året rundt...

Sant nok, tenkte ikke så langt :lol:

Tar ingen sjanser vettu :wink:

Eeeh ja, det kom vel ikke som et sjokk. ](*,)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...