Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk heller ikke sansen for Madrugada når de lå på topp, men det snudde brått for et års tid siden :)

Moon Landing:

Fantastisk bra... Madrugada og spesielt Sivert Høyem har/er uten tvil vært og er temmelig inspirert av Tom Petty & The Heartbreakers og Neil Young sammen med Crazy Horse + en stor dose REM.

Sivert Høyem synger utvilsomt enormt bra som soloartist, men noe mangler i forhold til Madrugada. Umiddelbart vil jeg mene at spesielt låten "Hold on to You" viser hva som er forskjellen på veldig bra og hva som noen ganger skjer når f.eks 1+1+1 er veldig mye mer enn 3. Det var det samme med A-ha. Hver for seg er de uten tvil svært gode musikere, men det blir aldri helt som A-ha på sitt beste.

Madrugada kjennetegnes ved det tette samspillet mellom Sivert´s fantastiske sang, den intense og dype bassen til Frode (Rickenbacker)... samt Robert´s geniale gitar. Forskjellen ligger i produksjonen.... bassen får litt mer å gå på for å drive låten fremover... punchen i kombinasjon med trommene er mer saftig. Sologitaren er akkurat passe dosert og avstemt slik at det blir kult og ikke minst stemningsfult. Sivert synger tilsvarende mer nøysomt og tar seg tid til viktige pauser.

Låtmaterialet er også grunnleggende annerledes selv om det kan være vanskelig å oppfatte/høre i farten pga Sivert´s karakteristiske stemme. Det er noe med tilgangen til stoffet og hvordan det er brukt i låtene. Jeg tror helt klart at både Robert og Frode har hatt en større innflytelse på låtene enn hva man umiddelbart hører. Det er mer melankoli, lengsel og harmoni i Madrugadas låter enn det er i Sivert´s soloprosjekter.

Skrevet

Fredrik. Har du spotify? Hvis du av og til faller for det rolige, mørke og melankoliske, sitter alene med ett glass rødvin osv... Da vil jeg anbefale Midnight Choir... Opphav/røtter fra Grenland (igjen lokalpatriot). Paal Flaata har en stemme som er helt hinsides.. Han gjør Wicked Game bedre enn Chris Isaac???

Skrevet
Fredrik. Har du spotify? Hvis du av og til faller for det rolige, mørke og melankoliske, sitter alene med ett glass rødvin osv... Da vil jeg anbefale Midnight Choir... Opphav/røtter fra Grenland (igjen lokalpatriot). Paal Flaata har en stemme som er helt hinsides.. Han gjør Wicked Game bedre enn Chris Isaac???

Jeg er enig i at Flaata nesten gjør "Wicked Game" bedre enn Chris Isaac, men hvor er Helena Christensen? Hun er mer enn halve låten for de som har sett videoen (også selv om man ikke har drukket rødvin etc.)... :)

http://www.youtube.com/watch?v=UAOxCqSxRD0

Skrevet

Hehe.. Du er inne på noe der. Live fra NRK sitt studio er ikke det samme som videoen. :-)

Her er ett par låter av Midnight Choir

Skrevet
Hehe.. Du er inne på noe der. Live fra NRK sitt studio er ikke det samme som videoen. :-)

Her er ett par låter av Midnight Choir

Nydelig... og en fin bakgrunn/utgangspunkt for nettopp Madrugada... :)

Skrevet

Næh, har fri i morgen... Ei sinnsyk deilig langhelg... Fordi jeg fortjener det. :-)

Skrevet

Jeg er enig i at Flaata nesten gjør "Wicked Game" bedre enn Chris Isaac, men hvor er Helena Christensen? Hun er mer enn halve låten for de som har sett videoen (også selv om man ikke har drukket rødvin etc.)... :)

http://www.youtube.com/watch?v=UAOxCqSxRD0

Du milde hellige skaper... Fy f... for ei nydelig jente..... Blir helt satt ut...

Skrevet
Da er vi 2! :beer:

Er det ikkje deilig??? Skal storkose meg i morgen. Kjærringa e på jobb og ungene på skole. Skal ha kvalitetstid med bimmer'n.

Skrevet
Da er vi 2! :beer:

Er det ikkje deilig??? Skal storkose meg i morgen. Kjærringa e på jobb og ungene på skole. Skal ha kvalitetstid med bimmer'n.

Åjoda :D Blir å skru på bil for min del idag 8)

Skrevet

"deilig" snø i Grenland nå. Masse masse. Allerede vært ute å sladdet litt. :-).

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...