noekult Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Tja, slipper i det minste å jage turtall hele tida med 318d som i 320i.. SLIPPE å jage turtall? Hva er det de sier for noe? +1!! Jeg hater turbodiesellag. Fy faen. Jeg har bare kjørt en bensinturbobil (førstegenerasjons S3) og den hadde samme drittlagget. Gassen, vente et sekund eller hvor lenge det er, også kommer aksellerasjonen... Jeg vil aldri ha det i en sports(lig)bil. Heller en turtallsleken VTEC motor på 240 hk enn en turbodiesel med dobbel effekt. Det er mye mulig at Mitsubishi Evo, nye McLaren o.l. har en annen kjøreopplevelse, men jeg sier som Yngve, lei av turbodiesellag. Eeeelsker gassresponsen på bensinmotorer (ikke minst den ærlige lyden av en selvpustende bensinmotor).
SofaKingFresh Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Kall det gjerne en strikkmotor, men 4ern i E92en funker ypperlig. Responsen er bra, og trenger ikke FOR mye turtall for å ha det gøy. Heller 320i enn 318d.
Nytern Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Ser det var prat om 116i her, kan ha det mye moro i de Faren med å kjøpe 1-serie som konebil er at en blir misunnelig
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Jeg har bare kjørt en bensinturbobil (førstegenerasjons S3) og den hadde samme drittlagget. Gassen, vente et sekund eller hvor lenge det er, også kommer aksellerasjonen 1,8 T motoren til VAG er veldig "plaget" med turbolag, enten det er i 150, 180 eller 225 hk versjon! Husker det selv fra min Passat som jeg hadde denne motoren i! Det er absolutt en fin motor men med litt motgang så mister den fort pusten, som hvis man har full bil eller som i Audi A6 (C5) med denne motoren. Tror den nyere 1,8 TFSI skal være mye bedre både på responstid og effekt
M|Fjeld Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Sånn skal det låte, E9X med sekser funker fett! Både Diesel eller Bensin Tja, slipper i det minste å jage turtall hele tida med 318d som i 320i.. SLIPPE å jage turtall? Hva er det de sier for noe? Riktig, slipper å "jage" for å få den til å gå framover. Er like godt drag på 1800rpm i 6.gir som i 4.gir på 2500rpm i ca 100km/t og opptil 130-140km/t Dette er min erfaring etter 30timer i strekk i en 318d LCI, både tom og fullastet! Under 1500rpm er det null effekt. Men ligger vel aldri der "nede" uansett..? Og ja, det er turbolag.. Men ikke så mye at jeg blir irritert på noen måte Beklager hvis det er rotete, men ikke alltid så lett å skrive på mobil Sent from my I-900 using Tapatalk
noekult Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 De nyeste bilene er nok mye bedre pga. økt fokus på effektsterke og effektive bensinturbomotorer de siste årene. Håper jeg får prøvd en F30 328i (2 liters bensinmotor med to turboer) en dag, det er en bil som får veldig mye skryt av pressen for tiden... Men slik det ser ut nå, at stadig flere selvpustende bensinmotorer blir strupet, så vil jeg helst kjøre mest mulig før det bare er diesel og turbomotorer igjen på markedet...
André78 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Ser det var prat om 116i her, kan ha det mye moro i de Faren med å kjøpe 1-serie som konebil er at en blir misunnelig Ja, jeg lurte litt på å kjøpe en sånn så gøy ut det der! Hehe, ikke verre enn at vi bytter. Hun trenger sikkert stasjonsvogna når det skal shoppes i helgene
flonoen Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Sånn skal det låte, E9X med sekser funker fett! Både Diesel eller Bensin Tja, slipper i det minste å jage turtall hele tida med 318d som i 320i.. SLIPPE å jage turtall? Hva er det de sier for noe? Riktig, slipper å "jage" for å få den til å gå framover. Er like godt drag på 1800rpm i 6.gir som i 4.gir på 2500rpm i ca 100km/t og opptil 130-140km/t Dette er min erfaring etter 30timer i strekk i en 318d LCI, både tom og fullastet! Under 1500rpm er det null effekt. Men ligger vel aldri der "nede" uansett..? Og ja, det er turbolag.. Men ikke så mye at jeg blir irritert på noen måte Beklager hvis det er rotete, men ikke alltid så lett å skrive på mobil Sent from my I-900 using Tapatalk Skjønner hva du mener, men ikke hvorfor du mener det! Jage turtall er jo det kjekkeste som finnes! Heller bruke kassa aktivt, gire ned noen hakk og jage litt turtall når en skal forbi, enn å ligge å dure på femtegir og trøkke pedalen i bunn, vente 2 sekunder og skyve seg forbi. Går vel ca like lang tid begge delene (om man sammenligner forholdsvis like motorer, ikke 120hk diesel mot 480hk bensin), men mye mer givende den første måten! Spør du meg iallefall!
noekult Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Helt enig med deg flonoen, det er vanvittig gøy å leke med turtall og gir
M|Fjeld Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Har prøvd F10 528i, og responsen i den er mycket bra! Nye 118-serie med samme 2 liters twin-turbo overrasket stort med responsen og draget den også! Liker utviklingen svært godt Helt enig med deg flonoen, det er vanvittig gøy å leke med turtall og gir Selvfølgelig foretrekker jeg å leke meg med turtall og gir! Men når det er snakk om hverdagsbil fra A til B så skal det helst gå uten å måtte skifte gir og turtall hit og dit for å dekke nødvendige avstand til bil foran Da er det kjekt å dytte litt ekstra på gassen, så går det stille og rolig fremover Sent from my I-900 using Tapatalk
M|Fjeld Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Skjønner hva du mener, men ikke hvorfor du mener det! Jage turtall er jo det kjekkeste som finnes! Heller bruke kassa aktivt, gire ned noen hakk og jage litt turtall når en skal forbi, enn å ligge å dure på femtegir og trøkke pedalen i bunn, vente 2 sekunder og skyve seg forbi. Går vel ca like lang tid begge delene (om man sammenligner forholdsvis like motorer, ikke 120hk diesel mot 480hk bensin), men mye mer givende den første måten! Spør du meg iallefall! Joda, er kjekt det Men på en A til B bil så foretrekker jeg sistnevnte, og i en 318d LCI så er de 2 sekundene fraværende Der er det full fres med en gang Sålenge turtall er over 1700-1800rpm...
Nytern Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Ja, jeg lurte litt på å kjøpe en sånn så gøy ut det der! Hehe, ikke verre enn at vi bytter. Hun trenger sikkert stasjonsvogna når det skal shoppes i helgene Haha, høres ut som en god plan! 116i er igrunn en genial bil, de er lavt priset og folk unngår dem pga lite futt. Jeg kom fra en 523i og har ikke savnet mer effekt i det hele tatt, morsomme kjøreegenskaper veier opp for det meste i mine bøker Er sikker på at 116'en hadde kverka 523'en på bane! Alt av understellsbiter fra 3-serie passer 1-serie. Det gjør det jo relativt billig å oppgradere litt og
316 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Tror jeg har slått meg... Kjøpt fyrverkeri for første gang på mange år!
noekult Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 V8 kan være veldig mye rart... Vil ha den i 458 Italia med 560+ hk og 9000 rpm turtallsperre... Evt. en av de kompressor-V8ene fra AMG...
Anbefalte innlegg