Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fyfaaen.. Oppgraderte nettop nettet fra 12mb til 70 o.0/

kun 100 kr mer i mnd :lol: Sykeste forskjellen!! :D

Tenker å gjøre det selv etter hvert... Hva merket du det på? 8)

Skrevet

Merker det på alt egentlig, men aller best nedlastninger.

Laster ned via azureus på 8mb/s!! :lol:

Skrevet

vet ikke om jeg tørr og gå ut i carporten og se... har ett svakt minne om en rakett som kilte seg fast i vindusviskeren og gikk av i natt da jeg hadde sjåfør og ny eier(snart) på tds vogna..... :roll:

nå er det lenge til det blir :beer: igjen.... :|

Skrevet

Merker det på alt egentlig, men aller best nedlastninger.

Laster ned via azureus på 8mb/s!! :lol:

Det er fin hastighet ja ;)

Skrevet

Jeg tror vi 2 kunne hatt en fantastisk tur på byen, for jeg er relativt uenig i det meste du mener her,

Jeg vet du du liker bil der er vi 2 men seriøst mener du det du skriver så må du ha misfortstått en del enkelte ting om hvordan Norge fungerer. Jeg er på ingen måte glad i AP men makan til holdning har ikke sett på lenge. Ever. Ja vi har våre utfordriner her i landet men dine synspunkter mener jeg er helt på jordet. Si at vi hadde nektet alle utlendinger inn, hva så..tror du faktisk værden hadde blitt bedre? Vær glad du betaler såpasss i skatt og slipper alt det andre maset. Si at du skal betale 10% skatt... Tror du bilen hadde blitt billigere og veien hadde blitt bedre? Neppe. Da måtte vi alle gått i krigen for å sloss for å beholde det slik. Vær glad du faktisk betaler så lite du gjør i skatt du. Og soooo om bilen koster litt mer. Vi har det faktisk JÆVLIG bra her i Norge slik det er i dag. Ta deg en tur ut i verden og se hvordan folk har det. Det er faktisk ikke så ille å kun klage på dyre biler og vei. Og om du faktisk vil mene no noe om vei, vi har faktisk ikke så sinnsykt ådrlige veier som du vil ha det til. Ta en tur ut i verden så vil du se at vi faktisk har det helt OK. Nuff said.....Og jeg er ikke ute etter å ta deg fordi du har en 325d...

Tror ikke den byturen hadde blitt så intressant som du hadde sett for deg, da jeg verken drikker eller diskuterer politikk i sosiale lag. Om du synes mine synspunkter er på trynet så må du få lov til det, vi kan ikke alle ha like meninger!

Og ja jeg har vært litt rundt i andre land og sett forholda og det er ikke tvil om at vi har det godt her i Norge. Men visse ting skurrer her på berget. Hvorfor skal barna våre gå på falleferdige skoler med gymsaler og svømme anlegg som må stenges slik at barna ikke får den nødvendige opplæring, hvorfor må 90 åringer klare seg selv fordi det ikke er sykehjemmsplasser og hvorfor legges pasienter i ganger og bøttekott på sykehus landet rundt? Hvorfor nedbemannes Politiet i distriktene samtidig som de sliter med gammelt og utdatert utstyr? Og jeg ser virkelig ikke hva som er grunnen til at vi skal betale dobbelt så mye for bilene enn svenskene

Men for all del, vi har det kjempe bra her i Norge! Jeg lider ingen nød, jeg betaler min skatt og holder stort sett kjeft :wink: Hadde nok ikke hatt noen flottere bil hvis jeg hadde bodd og jobba i Tyskland f eks, for da hadde jeg igjen fått mindre lønn! Vi har bra utviklet sosialsystem, mister man jobben i Norge så slipper man å gå fra hus og bil! Vi har mye gratis i helsetjenesten og man må ikke betale for studiene før man går på høyskole! Og Norge er vel det eneste landet i verden hvor førstegangsetablerere kan klinke til med hus og bil fra starten, bortsett fra i Oslo da :)

Også har vi jo det billigste drivstoffet i europa, sett ut ifra gjennomsnittlig inntekt :)

Skrevet
Og Norge er vel det eneste landet i verden hvor førstegangsetablerere kan klinke til med hus og bil fra starten, bortsett fra i Oslo da :)

Akkurat dette blir stadig vanskeligere over hele landet da bankene setter større krav til egenkapital.

Skrevet

Laster ned på 1,2-1,5 med 12/12.

Wiede Aasland oppfordrer til å forklare så konkret som mulig:  - Si at mannen stikker pappatissen inn i mammatissen. Og så kommer det sædceller ut av pappatissen, som smelter sammen med et egg som er inni mammatissen. Sånn lages barn! 

Og det skal visst læres senest ved fylte fem...

Skrevet

Dan:

Er ikke de fleste kommuner ganske hjelpsomme med startlån da?

Jeg fikk ihvertfall startlån på hele egenkapitalen, med rundt 3.5% rente. Kan ikke si at det er så ille.

Fredrik90:

Der har du mye bedre argumenter enn det tidligere nevnte. Er enig i mye av det du skriver der.

Dog er litt av eldreproblemet i Norge skapt av vår egen egoisme. Før i tiden var det mye vanligere med generasjonsboliger og tilsvarende, slik at de unge tok vare på sine eldre. I dag synes kulturen å være slik at gamlingene skal ut så raskt som mulig, slik at ungene kan krangle seg til boligen. Dette gir en eldrebølge som er vanskelig og få i hus. Dog har de fleste eldre det veldig fint her i landet, versus tilværelsen mange andre steder. Dessverre finnes det alltid skrekkeksempler. Når det kommer til skoler og svømmehaller er jeg helt enig, det burde absolutt vært prioritert i høyere grad enn det tidligere har vært. Dog er jeg ikke sikker på hvor mye av skolepenger etc. som forvaltes lokalt hos kommunen.

Skrevet

Akkurat dette blir stadig vanskeligere over hele landet da bankene setter større krav til egenkapital.

Ja det har du rett i forøvrig! Men stort sett så har man enten egenkapital eller så løses det med kausjonister, har man ingen av delene så er det selvsagt vanskligere. Vi skal selv i gang med husbygging og har heldigvis noe egenkapital å stille, kunne f eks sikkert ha solgt bilen og brukt den som egenkapital. Men da måtte jeg hatt eldre bil som er dyrere i drift og vedlikehold og måtte sånn sett vært ut med like mye penger i månden som for den jeg har nå, men så hadde jeg hatt egenkapitalen da.

Nei jeg beholder 3ern til den er gjeldfri om to år :)

Skrevet

Bankene har skjerpet inn på dette de siste årene. Du får nok lån dersom du er godt kjent og har god historikk. Alle andre sliter. Det spiller liten rolle at du har høy inntekt (opp til et visst nivå vil jeg tro) dersom du ikke har egenkapital.

Skulle selge huset mitt for ett år siden. Hadde tre kjøpere, ingen fikk lån. Kjipt, men sånn er det blitt. Skal gjøre et nytt forsøk på salg nå og håper noen med penger fatter interesse :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...