wicky124 Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 To ting...1) Har gjort min første "store" ting på bilen min Fjerna setet og monterte ny beltefester Tok faen meg en hel time... Noen av boltene var sykt harde å få løs, på den ene måtte jeg bruke hjulkryss Så mye krangling på liten plass + skruer som ikke ville sitte riktig i forhold til andre, men er nå ferdig og fornøyd! All respekt til alle dere som jobber på bila deres selv, for no jævla slit 2) Siste gang jeg leverer bilen til invending vask hos innvandrersjappene her i byen. Fra før har jeg sluttet å ta dekkskift der, enkelte av folka slenger felga rundt... I dag sprayet han ene vindusvasksprayen så mye inne i bilen at mye av driten havna på sidepanelene i stoff! Mtp på hvor få E28 det finnes nå i like bra stand (ergo vanskelig å finne erstatningsdeler av beige velourinteriør) så liker jeg ikke tanken! Jeg vet at den ikke er verdens dyreste og ei heller så spesiell at det gjør noe, men irriterer som F da jeg prøver å beholde den i best mulig stand... Så.. Hvor vaskere dere i Oslo bilen? Har lyst til å vaske utvendig selv også, sånn at jeg kan bruke egne produkter og lære meg lakkrens, polering osv.! Jeg ga opp skru-selv for mange år siden...er så knotete Jeg vasker iallefall bilen selv til tider, shell på rommen.. Eller så lar jeg de gutta på bilvasken på haugenstua vaske bilen.. de er iallefall veldig nøye, og blåser med høyttrykk pistol på lister og speil og håndtak etter at de har vasket bilen...
wicky124 Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Heeerlig start på uka... Skal være på kurs fra mandag til fredag på Grorud i Oslo, så var det ikke noe ledig på Nyland hvor vi pleier å overnatte så jeg må ligge i Asker!!! På Oslo S skulle jeg ha meg litt mat før jeg tok toget videre, og da var det faen meg feil på bankkortet mitt... Virker ikke lenger, tydeligvis. Det er bare en måned gammelt! erru i mitt gamle nabolag? pass deg...
Nagin Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Okey, også slenge på 320i merke bak Alltid drømt om en M-bil, skal satse alt for å kjøpe meg en M3 E36 til sommeren om det fortsatt er mulig å få de under 50' Er det ikke mulig og inngå en avtale med eventuelt selger om og skrive en lavere sum i kjøpskontrakten for og slippe unna med minst mulig moms ?
VegarVS Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 har fått tilbud om å bytte auda`n i en alfa romeo 1,6 sedan, T-Spark. 99 modell.. denne står jo høyere i pris, så det er jo bare fordell for meg sånn sett.. men hvordan er disse bilene? noen med erfaringer?
Dirty Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 har fått tilbud om å bytte auda`n i en alfa romeo 1,6 sedan, T-Spark.99 modell.. denne står jo høyere i pris, så det er jo bare fordell for meg sånn sett.. men hvordan er disse bilene? noen med erfaringer? Vanskelige å få solgt, er vel 20 ganger så god å kjøre som audien din ( uten at jeg vet hvilken audi du har ) kjørt mye alfa, da en kamerat har 3 stk, han sliter med mye småfeil og handler du deler i norge så er prisene høye men det største problemet er vel at de er veldig tungsolgte
VegarVS Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 ja, det kan jeg tenke meg.. skal prøvekjøre den først, så skal jeg høre med en oppkjøper
Julianv Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 har fått tilbud om å bytte auda`n i en alfa romeo 1,6 sedan, T-Spark.99 modell.. denne står jo høyere i pris, så det er jo bare fordell for meg sånn sett.. men hvordan er disse bilene? noen med erfaringer? MYE problemer med register og topper. På det værste hadde vi en inne med 16 sprekker i toppen Men flotte biler å kjøre, og utrolig fine. Men ville ALDRI hatt en desverre. Vannlekkasje, dårlige motorer og mye småplukk og el-feil. Behold audaen du (Dette er første gang jeg har anbefalt noen å ha en auda )
Shattered Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Lurer på om oljesensortingen min er gåen - lyser når bilen er av, og starta å lyse under kjøring.
Julianv Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Slutter den å lyse på litt turtall? Ville sjekket at du har fullt oljetrykk før du kjører mer. Er jo en grunn for det lyset
Shattered Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Slutter den å lyse på litt turtall? Ville sjekket at du har fullt oljetrykk før du kjører mer. Er jo en grunn for det lyset Det er den gule som lyser..
Julianv Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Åja, peilet olje? Er vel det den er for. Vis alt er i orden så er det nok sensor som tuller seg
Shattered Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Åja, peilet olje? Er vel det den er for. Vis alt er i orden så er det nok sensor som tuller seg Skal peile etterpå
noekult Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Okey, også slenge på 320i merke bak Alltid drømt om en M-bil, skal satse alt for å kjøpe meg en M3 E36 til sommeren om det fortsatt er mulig å få de under 50' Er det ikke mulig og inngå en avtale med eventuelt selger om og skrive en lavere sum i kjøpskontrakten for og slippe unna med minst mulig moms ? Helt sikkert mulig det... Liker ikke tanken, men mtp hvor voldtatt vi blir av bilavgifter så har jeg ingen problemer med å jukse litt på den fronten! Bare betale mye av kjøpesummen i cash så kan ikke tollen påstå noe annt sett ut fra kontobevegelser...
knut_olestad Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 1 døgn fullstendig uten nett, ikke at jeg la så mye merke til det siden jeg sov hele dagen i går. Så en tur til legen etter penicilin i dag, satser på at ting ordner seg da Kan noen med kunskap og arbeidslyst please redde denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32603785
Nagin Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Okey, også slenge på 320i merke bak Alltid drømt om en M-bil, skal satse alt for å kjøpe meg en M3 E36 til sommeren om det fortsatt er mulig å få de under 50' Er det ikke mulig og inngå en avtale med eventuelt selger om og skrive en lavere sum i kjøpskontrakten for og slippe unna med minst mulig moms ? Helt sikkert mulig det... Liker ikke tanken, men mtp hvor voldtatt vi blir av bilavgifter så har jeg ingen problemer med å jukse litt på den fronten! Bare betale mye av kjøpesummen i cash så kan ikke tollen påstå noe annt sett ut fra kontobevegelser... Bare ikke skriver for lav sum så dem skjønner det trur jeg du slipper unna kjøper en ifra sverige til f.eks 45k og skriver 25 på kontrakta. Lykke til uansett hva du gjør
Anbefalte innlegg