Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du han hadde lagt ut hvor mye han veide, hvis han hadde komplekser med vekta si?

han hadde i det miste ikke googlet og lagt ut et bilde av en bodybulider #-o

serriøst ta deg en bolle og slutt og vær så veslevoksen

Ta deg en bolle du også Kongstian, og se om det hjelper. Hjelper på meg hvertfall!

Haha joda men trur ikke boller er løsningen for og gå opp i vekt, får jo bare vondt i magen da ;)

Men en sjokolade bolla skader ikke :P

Hehe det vanlige folk spiser og bir feit av som Pizza, kebab, burger osv, kan vi spise til frokost, lunsj, middag og kveldsmat, uten å merke noenting..

Skrevet

Jeg bare nevnte det da det kan være andre folk her som føler seg truffet, lov å bruke hode også vettu :) Vi må jo ha såpass takhøyde her inne at man kan si ifra på ting man reagerer på og at du da reagerer med å slenge bemerkninger rundt deg sier mer om deg enn det gjør om meg :)

Skrevet
Jeg er ren muskelmasse uten å ha trent! :)

Jeg og, og jeg spiser bare boller. :)

Min diett inneholder pizza kebab burger brus... and im still sexy! :P

Er ikke så rart når man bor i Kebabistan :lol:

Skrevet

Jeg bare nevnte det da det kan være andre folk her som føler seg truffet, lov å bruke hode også vettu :) Vi må jo ha såpass takhøyde her inne at man kan si ifra på ting man reagerer på og at du da reagerer med å slenge bemerkninger rundt deg sier mer om deg enn det gjør om meg :)

Neste steg er vel å flytte til danmark og kjøpe e46 :mrgreen:

Andre folk? da burde de nok skru av pc og gå i dvale. i alle fall ikke være på internett.

Nei Fysj kan jo være de får sett eller lest noe de ikke tåler på vg eller google

men ja spiser alt jeg orker selv, legger aldri på meg 8)

Noen som vet om en grei x5 helst med mye utstyr og lav km

må ha noe alla denne her

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31550289

Skrevet

Neste steg er vel å flytte til danmark og kjøpe e46 :mrgreen:

Andre folk? da burde de nok skru av pc og gå i dvale. i alle fall ikke være på internett.

Nei Fysj kan jo være de fått sett eller lest noe de ikke tåler på vg eller google

men ja spiser alt jeg orker selv, legger aldri på meg 8)

Her er jeg enig med Fredrik 90. Slike negative bemerkninger om folks kroppsbygging er unødvendig, og bidrar på ingen måte til noe positivt.

Skrevet
Noe som ihvertfall er helt sikkert, er at dere må gi faen i å bare fokusere på show-off musklene. Svær overkropp og fyrstikkføtter ser veldig teit ut. ;)

Ellers finnes det vel 11 000 nettsider som beskriver hvordan man skal trene.

Må bare være vanskelig...Det kan hende noen skammer seg over at de ikke klarer å trene beina sine?!Eller at jeg har store benmuskler men ikke overmuskler?

Er litt for mye å drive å korrigere at folk kan føle seg støtt av "alt" som blir skrevet... Jeg liker ikke innvandrer debatter på nett, men hetser likevel e30 eiere... Internett er ett medie som er regulert av alle og ingen.. Moderatorene burde heller moderere innlegg som går til DIREKTE personangrep...

Skrevet

Vel, når noen kommenterer vekten til en bruker, er det vel ikke noen andre en akkurat den brukeren man kommenterer vekten til? det er vel så direkte det kan bli?

Om noen har komplekser fordi dem har trent seg for stor i toppen versus føttene, får dem jaggu være mann til å stå for det selv. ;)

Klarer du ikke se forskjell på innlegget du refererer til, og dette?

60KG Serriøst ?

skikkelig bodybuilder du da :mrgreen:

Det overnevnte innlegget grenser faktisk til mobbing.

Skrevet

Jeg veier også dritlite, 65 kg... Lillebror pleier å kødde om at jeg må ansette en tjukkas til å holde meg i skjorta når jeg blir rik, så jeg ikke blåser vekk med vinden... :)

Jeg klarer ikke å holde i gang treninga, alltid så mange forstyrrelser og har ikke rutine i hverdagen for 5 øre, detter ut hele tiden :P Men kanskje jeg skulle prøvd å begynne igjen? Føler meg hu feite kjerringa som klager på at slankekuren ikke funker da hun bare prøver et par uker av gangen :lol:

Men kan fortelle om ting jeg har fanget opp over årene som jeg (virkelig) har prøvd.

Maten:

Tenkte bare proteiner proteiner proteiner når gjelder mat (slutte å fylle magen med snop/unødvendige ting) og fokusere på kylling, litt karbohydrater (ris), fisk. Gå tilbake til "lørdagsgodt" hvor en kan spise det en vil ene dagen i uka.

Jeg passet også på å ikke spise såååå mye mat at jeg ikke tenker på mat resten av dagen. Vet hvordan det er med oss som har små mager... Viktig at du får dine 3-4 måltider fordelt over dagen og at de inneholder en kilde til proteiner. På dagene du ikke får i deg måltid med mye proteiner kan du supplere med en proteinshake (proteinshake er på ingen måte en måltidserstatter, kun ett måltidstilskudd!).

Etter trening kan du også vurdere en gainer, som har høyt karbohydratinnhold som hjelper med vektøkning, men dette er en vurderingssak for de av oss med små magesekker: Det er viktig å spise ordentlig timene etter trening, og siden gainere gjerne har store doseringer per shake, så er det fare ved å drikke seg mett på en slik gainershake og miste mye av matlysten. Klarer du en gainer +/- 1 time etter trening og en sunn proteinrik måltid etterpå, så er det bare å kjøre gainere etter hver treningsøkt.

Når det gjelder proteinshake, så kan man også få tak i "treige proteiner". Det koster endel mer enn standard wheyprotein som alle anbefaler, og man tar mindre av det mtp dosering, men disse skal tas før man legger seg og virke sakte i søvne. Men ikke tenk så mye på det hvis du ikke har penger til den slags. Samme gjelder ting som kreatin. Noen anbefaler å ta inn Udo's Choice, en oljeblanding som inneholde sunne fettsyrer, som vil øke effektiviteten av resten av måltidene dine. Men det er også litt sånn... Ta det når/hvis du begynner å se skikkelig vektøkning og har lyst til å få mest mulig ut av treninga/maten med Udo's Choice, nattproteiner og kreatin (som forøvrig smaker DRITT).

Treninga:

Jeg trente alltid 3-delt:

Dag 1; Biceps, triceps, underarm med curl, shrugs og sidehev.

Dag 2: Lår (forside og bak), rumpe og legger (her tok jeg diverse øvelser avhengig om det var manualer eller maskiner tilgjenglig).

Dag 3: Benkpress og skråbenkpress for å dekke hele brystet, stående roing stang (best å gjøre med roingmaskin, men med stang hjemme så funker det OK også) for å ta hovedmusklene på ryggen.

Viktige her er at du tar øvelser som tar store muskelgrupper på en gang, tror de kalles "baseøvelser". Jeg ble ikke anbefalt å ta underarms-curl, shrugs og sidehev med manualer (for å trene skuldre og nakke), men det gjorde jeg likevel for litt ekstra foks på de områdene. Slik kan man selvsagt tilpasse sin egen trening, hva du føler som trenger litt ekstra fokus på din kropp...

Tok pause annenhver dag. Brukte også den nevnte "mandag, onsdag, fredag = trening. Tirsdag, torsdag, lørdag og søndag fri" modellen.

Det finnes mange øvelsesguide på norske nettsider med video/GIF-forklaringer (som hermanoo90 var inne på, her er grei øvelsesguide som også jeg bruker: http://www.iform.no/pub/art.php?id=283)

Bare sjekk og prøv øvelsene. Jeg trente bare det jeg klarte bra teknisk (dvs. ikke utførte øvelsen feil; noen øvelser er lette, andre kan være vanskelige å utføre riktig fra person til person. Trener du feil så kan du stå i fare for å påføre deg kjipe skader).

Du må holde det gående en stund før du i det hele tatt får sett resultater, også er det selvsagt viktig at vektene øker hele tiden. Hvor mye du øker avhenger av hva du er komfortabel med, det finnes ingen prosentsatser som anbefales. Samme gjelder antall repitisjoner, hjernen/kroppen din teller ikke...

Jeg pleier å ha så mye i vekt at jeg begynte å merke slit på 5. - 6. repsen, og på det 3. settet så kjører jeg så mange reps jeg klarer til jeg nester mister manualene pga. melkesyre... Så standarden for meg er som regel 6 reps x 3 sett, med mål om at det skal være jææævlig tungt når man kommer til 3. settet.

Også har du øvelser som krever flere reps enn bare 6 per sett: Kjører jeg for tungt på leggene så er det mange minimuskler som begynner å gi opp før hovedleggmusklen gjør, derfor tar jeg heller å kjører med middels mye vekt og heller mange repitisjoner til melkesyra merkes. Samme opplegget på shrugs. Og det samme på sidehev med manualer for å trene skuldrene også; fort gjort at det blir for tungt til å klare å utføre øvelsen riktig, da tar jeg heller flere repitisjoner som er utført riktig, enn få reps som er utført feil!

Jeg har vokst opp med endel gutter som har trent seriøst i mange år, prøvd litt selv med varierende resultat og lest en god del om øvelser og matinntak. Hvis noen her mener at jeg tar feil på noen punkter, rett meg gjerne på det, mye mulig at jeg gjør ting feil eller har feil tankegang. Men om noen skal harsellere, så har jeg en tendens til å ta opp slike ting ved eventuelle IRL-møter, bare ha det bakhodet også. :)

PS. Det er seriøst helt for jævlig vanskelig å gå opp i vekt for noen av oss. Krever myyye dedikasjon ass... Stå på, ønsker deg lykke til!!

Skrevet

"nesten skyter ingen av hesten" så om vedkommende det ble "skutt mot" ikke tok det personlig så synes jeg at vi skal la samtale emnet endres over til at BARNEY STINSON ER GAY!!! shit...i didnt know :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...