Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lite tankeeksperiment

Sakset fra et tidligere innlegg av Fredrik (90):

"At det ikke skal gå ann å få ha en fin bil i fred, er så mye søppelmennesker rundt forbi som bare vil andre vondt! Man kan ikke parkere noen plass uten å enten være redd for hærverk, parkeringsbulker eller tyveri, eneste måtte være i sin egen garasje på egen tomt."

Jeg har ikke til overs for parkeringsbulker, men det er sånt som skjer. Desverre. Tenk om Ole-Harry Kjellhaugen på 23 som akkurat har mistet jobben og er ufaglært stopper ved sida av bilen din, åpner døra, er uheldig og lager en liten bulk. "Shit" tenker Ole-Harry, dette har ikke han råd til, har jo unge som venter hjemme, ingen inntekt og lite penger oppspart. Ajajaj han synes så synd i han som eier den fine e91'en, men får panikk og bare stikker avgårde.

Dette er altså et søppelmenneske.

MEN. En person som kjører ned et menneske, ikke ofrer personen en tanke (det kan han ikke ha gjort, for da måtte han jo ha overveid om personen kanskje var i live, og man lar ikke folk ligge hjelpesløs langs veien om vinteren i Norge), bare kjører hjem og gjemmer bilen og venter tre dager på å stå fram (når det kanskje demrer for han at han uansett neppe kommer fra det, avisene skriver om overvåkningskameraer som har plukket opp bilen osv.), han er det faktisk synd i?

Jeg sier ikke at dette er djevelen selv, for det er han sikkert ikke. Han er bare ufattelig dum, og jeg synes iallefall ikke synd i han. Hadde han stoppet derimot...

Edit: Bare presisere, er ikke ute etter å "ta" deg nå Fredrik, søkte bare etter et tidligere innlegg av deg siden du var siste som skrev om saken. Hadde sikkert klart å funnet tilsvarende om hvem som helst andre her.

Du er ikke så dum at du sammenlikner parkeringsbulker og bildrap?

Hva vet du om hvilket personlig helvete han her har gjennomgått de siste dagene, han er fullt klar over at han har drept ett annet menneske ved ett uhell. Folk som rygger i andres biler og lager bulker har jeg ikke noe til overs for, dette er ikke noe man får panikk og alvorlige konsekvenser av. Det at noen likevel er så feige at dem stikker av er veldig dumt.

Men han har kjørt ned ett annet menneske og fått panikk, skulle likt å se deg være behersket mens du hadde panikk og var rådløs. Dette kunne skjedd hvem som helst og når som helst, så du burde være litt forsiktig med å svartmale vedkommende ut i fra det du har lest i avisen. Det eneste jeg mener er at jeg forstår "påkjørern", jeg forstår at han stakk av og gjemte bilen i panikk, jeg forstår at han har latt det gå noen dager da dette sikkert er en såpass stor påkjenning for ham selv. Det jeg ikke forstår er det som rygger i en annen bil og stikker uten å gi beskjed, bare for å spare noen tusenlapper.

Tenk om det er bilen til fattige Ole Harry som rygges på og gjøres ukjørbar av en fin frue i X5, som bare gir faen og stikker.

Skrevet

Sett deg inn i hans situasjon. Han kjører en E90 325d, en bil de færreste i Norge har råd til å kjøre rundt i, all den tid flesteparten av oss knapt har råd til "minstemann" under huven.

Tror nok du ville sett ting litt annerledes om du skuet utover det panseret.

Skrevet

Hva vet du om hvilket personlig helvete han her har gjennomgått de siste dagene, han er fullt klar over at han har drept ett annet menneske ved ett uhell. Folk som rygger i andres biler og lager bulker har jeg ikke noe til overs for, dette er ikke noe man får panikk og alvorlige konsekvenser av. Det at noen likevel er så feige at dem stikker av er veldig dumt.

Men han har kjørt ned ett annet menneske og fått panikk, skulle likt å se deg være behersket mens du hadde panikk og var rådløs. Dette kunne skjedd hvem som helst og når som helst, så du burde være litt forsiktig med å svartmale vedkommende ut i fra det du har lest i avisen. Det eneste jeg mener er at jeg forstår "påkjørern", jeg forstår at han stakk av og gjemte bilen i panikk, jeg forstår at han har latt det gå noen dager da dette sikkert er en såpass stor påkjenning for ham selv. Det jeg ikke forstår er det som rygger i en annen bil og stikker uten å gi beskjed, bare for å spare noen tusenlapper.

Tenk om det er bilen til fattige Ole Harry som rygges på og gjøres ukjørbar av en fin frue i X5, som bare gir faen og stikker.

Ingen har sagt at det er lett å hente ut de moralske fibrene vi har i kroppen. Det er i vanskelige stunder det er som viktigst å ta de riktige valgene, uansett hvor tøft det er. Greit nok at man får panikk, men ingen er i tvil om hva som er det riktige å gjøre når man kjører på en person. At man har "panikk" i flere dager etterpå forandrer ikke på det.

Skrevet

Hæ? Du MENER altså at det er synd i folk som begår bildrap og handler litt i villrede etterpå, mens folk som bare dulter borti en eiendom og ikke lar det sitte pårørende igjen som finner fatterslig trøst i ord som "sjokk" og "panikk", de er søppelmennesker?

Jeg er av oppfatningen at folk som er så svake psykisk at de lar seg sette ut av spille i tre dager fordi de kjørte på noen ikke har noenting i trafikken å gjøre.

Skrevet
Sett deg inn i hans situasjon. Han kjører en E90 325d, en bil de færreste i Norge har råd til å kjøre rundt i, all den tid flesteparten av oss knapt har råd til "minstemann" under huven.

Tror nok du ville sett ting litt annerledes om du skuet utover det panseret.

Hva er det egentelig som feiler deg? Kryp tilbake til under den steinen du kommer i fra eller slutt å vær idiot!

[

Jeg er av oppfatningen at folk som er så svake psykisk at de lar seg sette ut av spille i tre dager fordi de kjørte på noen ikke har noenting i trafikken å gjøre.

Det kan jeg heller være enig i, men det er derfor vi burde være litt forsiktig med hva vi diskuterer. Vi vet ikke noe om vedkommende sin situasjon ennå.

Skrevet

Men han har kjørt ned ett annet menneske og fått panikk, skulle likt å se deg være behersket mens du hadde panikk og var rådløs.

Går ut fra at du tar det som en forutsetning at han fikk panikk fordi han drepte noen. Men hvordan vet du at han visste personen var død?

Tenk om fruen din var ute og syklet, og blir kjørt ned av en bil som holder 50. Hun overlever, sjåføren stikker av. Tipper du hadde vert her innpå med et av dine trademarka knallharde raseriutbrudd! For meg er det akkurat det samme. Han kunne ikke visst at personen var død, med mindre hodet ligger igjen i passasjersetet. Han tenkte sikkert ikke klart, det er jeg selvfølgelig enig i! Han har det sikkert helt forjævlig med seg selv. Men noe sympati hos meg får han ikke! Han burde aldri kjørt bil til å begynne med! Det følger et visst ansvar med å sette seg bak rattet på en bil spør du meg. Men du er visst uenig,..

Edit: ser nå at du er enig med essensen i meningen min. Du har tydeligvis bare plass til mer medfølelse enn meg. Mine tanker går til familien til avdøde. Dine går tydeligvis til både familien til avdøde og sjåføren. Flotters det, han er et offer i det hele han og, tross alt.

Skrevet

Nye rykter i bilbransjen. Infinity vurderer en supersportsbil basert på GT-R, lansering ca. 2015 (tilfeldig mtp. NSX II? Neppe).

I for once, welcome our Japanese supercar overlords.

Skrevet
Nye rykter i bilbransjen. Infinity vurderer en supersportsbil basert på GT-R, lansering ca. 2015 (tilfeldig mtp. NSX II? Neppe).

Klarer den 7.29 rundt ringen tro? :)

Skrevet

Infinity er kule biler, synd de ikke selges her i vår verdensdel :( Tror nok Lexus får ha det lille markedet som er for japanske luksusbiler :)

Skrevet

Klarer den 7.29 rundt ringen tro? :)

Tør å anta at den ville siktet på LF-A Nürburgring Edition eller hva den heter, som klarte typ 7:15-7:17, av det jeg husker i farta... Begynner å bli latterlig...

Infinity er kule biler, synd de ikke selges her i vår verdensdel :( Tror nok Lexus får ha det lille markedet som er for japanske luksusbiler :)

Salget av Lexus har jo ikke tatt av, skjønner det godt om Infinity og Acura ikke vil lansere i Europa... + at alle de japseluksusbilene har enorme motorer ift til norsk standard, samt store størrelser, man skjønner at de er laget for hovedmarkedet USA...

Skrevet
Han kjører en E90 325d, en bil de færreste i Norge har råd til å kjøre rundt i.

Jeg vil faktisk påstå at det er en bil de aller fleste i Norge har råd til å kjøre rundt i, så sant de prioriterer det. Du får det til å høres ut som at E90 325d er en dyr og eksotisk bil, noe det ikke er. Det er en helt vanlig bil de aller aller fleste har råd til.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...