Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skryter så mange av MX5? Er den så forskjellig fra alle andre gamle japsebiler med grusomt kjedelig interiør, forferdelig kvalitetsfølelse og rett og slett 100% fraværende på kjørekomfort?

Jeg vet jo ikke noe om MX5 bortsett fra at den er schtøgg.. :?

Skrevet
Sett på F30 i dag.

Bilen er helt fryktelig...

Rå!!! :)

mhm! tror det blir stor trøkk på visning her i kveld :)

Skrevet
Hvorfor skryter så mange av MX5? Er den så forskjellig fra alle andre gamle japsebiler med grusomt kjedelig interiør, forferdelig kvalitetsfølelse og rett og slett 100% fraværende på kjørekomfort?

Jeg vet jo ikke noe om MX5 bortsett fra at den er schtøgg.. :?

Fordi den er bare god å kjøre. Girkassa er nydelig, motoren ber om turtall og pisking, størrelsen er bra, balansen er god, den er helt nydelig i svingene, bakhjulstrekk (i motsetning til fleste konkurrenter til samme pris), kvaliteten er bombesikker, sitteposisjonen er god, kalesjen er lett å håndtere, MX-5 entusiastene er en gjeng med hyggelige folk+++

Eneste den mangler er power (og image?). Det får man ordna med gjennomtesta turbokits med 200+ hk på hjula (noe som forvandler bilen til en liten versting da den veier under tonnet)...

Hmm F30 ja... Kunne gjort mye for en eventuell F31 328i DCT xDrive Touring... :) (Vet at den ikke finnes enda, men den kommer nok). Saftig familekjerre...

Skrevet

Ja, de mangler krefter... Men... Image faller i skyggen for min del når jeg kjører rundt og har det gøy! Kjørte rundt i vrak-E30 relativt lenge, men digga kjøreopplevelsen så det var greit...o

Skrevet

Fordi den er bare god å kjøre. Girkassa er nydelig, motoren ber om turtall og pisking, størrelsen er bra, balansen er god, den er helt nydelig i svingene, bakhjulstrekk (i motsetning til fleste konkurrenter til samme pris), kvaliteten er bombesikker, sitteposisjonen er god, kalesjen er lett å håndtere, MX-5 entusiastene er en gjeng med hyggelige folk+++

Eneste den mangler er power (og image?). Det får man ordna med gjennomtesta turbokits med 200+ hk på hjula (noe som forvandler bilen til en liten versting da den veier under tonnet)...

Ok, da er den jo veldig forskjellig for alle andre japsebiler fra 90 tallet da.

For meg er alt likt på de bilene, om det er en carisma, carina, corolla, lancer, galant, 626, 323, avensis osv er de bilene for meg helt like.

1. De er ikke god å kjøre

2. Girkassen er helt fryktelig og kjedelig. den er "kantete" det kommer lyder fra spaken når man flytter den. Veldig vanskelig og forklare, egentlig. Men hvertfall er de helt annerledes enn på bmw, audi mercedes osv.

3. Motorene kan i enkelte tilfeller virke litt turtallshissig osv, men de mangler jo totalt kjøreopplevelse i form av en sekser med mer volum.

4. Størrelsen er sikkert bra.

5. Balansen er som en båt

5. spesielt som en båt i svingene

6. De har forhjulstrekk og spinner bare man er borti gassen hvis det er litt vått ute. Da kjenner man jo selvfølgelig dette veldig i rattet. noe som er irriterende.

7. Hvis du med kvalitet mener driftsikkerhet, så er den god.

8. Sitteposisjonen er ikke god. man sitter som på en benk med knebøy i 90 grader.

9. De har ikke kalesje

10. Folkene som kjører de er alle slags folk. både hyggelige og mindre hyggelige.

I tillegg vil jeg jo nevne at de trauste interiørene some er nesten helt like uansett merke, med en følelse av dårlig plastkvalitet, synlige skruer, dårlig isolering osv er jo også døll kjedelig...

Skrevet
Hadde du ment det hadde du ikke kjørt rundt i de gamle haugene dine Waqqaz :lol:

Minner om å ikke referere til navn/nick som kan minne om mitt ekte navn.

Og over til det andre, tapertrynet ditt har vel aldri eid noe med klasse power image eller no annet?!

Og last thing, ikke svar meg på mine innlegg, referer til meg, eller henvis til meg fremover om du skal fortsette i en slik sarkastisk tone.

Skrevet
Ja, de mangler krefter... Men... Image faller i skyggen for min del når jeg kjører rundt og har det gøy! Kjørte rundt i vrak-E30 relativt lenge, men digga kjøreopplevelsen så det var greit...o

Miata veier vel ikke så mye så den trenger vel ikke all verdens power? Jeg for min del kunne aldri hatt en...er dessverre for liten for meg as..

Skrevet
Hadde du ment det hadde du ikke kjørt rundt i de gamle haugene dine Waqqaz :lol:

Jeg mener nå at bilene til Wicky har iallefall en av disse:

735 - Image har den, selvom det kanskje ikke er det beste, men power har den. Kudos for 7er uten diesel.

c123 - Denne har ikke mye power, men et kanonbra image grunnet designet og kvaliteten.

Jag - Bra image (selvom kvalitet/driftsikkerhet ikke helt gjenspeiler imaget) og nok av power.

Tidligere Alfa - Imaget er utrolig bra, krefter ikke fult så mye

E500 - Trenger jeg virkelig å skrive noe her? :mrgreen:

Skrevet

735 - Image har den, selvom det kanskje ikke er det beste, men power har den. Kudos for 7er uten diesel.

c123 - Denne har ikke mye power, men et kanonbra image grunnet designet og kvaliteten.

Jag - Bra image (selvom kvalitet/driftsikkerhet ikke helt gjenspeiler imaget) og nok av power.

Du har nettop skaffet deg en kebab :mrgreen:

Skrevet

Du har nettop skaffet deg en kebab :mrgreen:

Yey, første fly til Oslo :mrgreen:

Skrevet

Miata veier vel ikke så mye så den trenger vel ikke all verdens power? Jeg for min del kunne aldri hatt en...er dessverre for liten for meg as..

Jeg kommer nok i samme kategorien her, ikke plass bak rattet..

En jeg kjenner som er hakket større enn meg måtte kjøre med døren åpen den gangen han skulle hjelpe noen å kjøre en slik hjem.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...