Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredrik 90 får en litt røffere behandling her inne enn andre, og når han i tillegg muligens er en smule mer hårsår enn andre er ikke det helt hendig. Men jeg tolket heller ikke kommentaren om knirkelyd som negativt ladet, og nå som bmwlærlingen har forklart seg litt bedre ser nok sikkert fredrik 90 det også.

Samme hvor kjekt det er å sitte seg til med popcorn og følge med fra sidelinjen alle disse små kampene her i tulletråden, så må man tenke over at om nesten alle små ertekommentarene går til en og samme person, så går det til slutt hardere inn på mottaker enn man kanskje selv innser. Uten å nevne navn, så er erebus kanskje den som bør tenke mest over det.

Men på den andre siden så er erebus frekk med alt og alle, så kanskje ikke han er den verste allikevel?

Skrevet
Fredrik 90 får en litt røffere behandling her inne enn en andre, og når han i tillegg muligens er en smule mer hårsår enn andre er ikke det helt hendig. Men jeg tolket heller ikke kommentaren om knirkelyd som negativt ladet, og nå som bmwlærlingen har forklart seg litt bedre ser nok sikkert fredrik 90 det også.

Samme hvor kjekt det er å sitte seg til med popcorn og følge med fra sidelinjen alle disse små kampene her i tulletråden, så må man tenke over at om nesten alle små ertekommentarene går til en og samme person, så går det til slutt hardere inn på mottaker enn man kanskje selv innser. Uten å nevne navn, så er erebus kanskje den som bør tenke mest over det.

Men på den andre siden så er erebus frekk med alt og alle, så kanskje ikke han er den verste allikevel?

er alltid 2 sider av en sak, som er viktig å få fram.. om han ser hensikten min med kommentaren, vil tiden vise :)

Skrevet

Eg har og fått høyre at denne foringen er ei typisk kjelde til knirking på e9x, og kan godt kome tidlegare enn det Fredrik meinar. På ein kamerat sin e91 320d dukka den opp på vel 130 000km, ein 05 modell meinar eg det er. Bilen er ikkje køyrd særskild hardt i hans eige.

Skrevet
Noen som har seriøse tips og triks mot katt i carport?`:)

Vi har gjennomsiktige flasker fylt med vann her pga kattebæsj og piss. Så langt har den ikke gjort verken 1 eller 2.

Hjelper det med gjennomsiktige flesket med vann ?? Hvordan er det det virker. ?? :)

Skrevet

Delvis enig Joachim, det overreageres kanskje litt. Men det er blitt en litt ond sirkel tror jeg, fredrik 90 er lei småfrekke kommentarer og gir kraftig beskjed når han føler det er på sin plass. Noen elsker dette, og mater han med småfrekke kommentarer titt og ofte.

Skrevet

Det er altid to sier av en sak ja, det er sant! Men jeg er selvsagt veldig glad for at det ble gitt beskjed om knirkinga da jeg ikke hørte det selv akkurat da, men jeg hadde satt pris på om jeg fikk det på PM slik at jeg slapp fleipinga rundt emnet i etterkant "ikke lett å høre for en gammel mann" og alt det der.

Dieselepisoden skjedde da jeg var ung og dum å ikke alltid fulgte med, må også nevne at pumpa var Feilmerket. Det var jo selvsagt noe jeg ikke gjorde med vilje! Knappen det var et lastebil tegn på, som vanligvis betyr hurtig fylling var koblet til avgiftsfri diesel. Jeg fyllte på demobiler og tok kvitteringa å durte av gårde, rarere er det at ingen oppdaget det når jeg leverte fra meg kvittering. Pågikk mest sansynlig bare noen dager før feilen ble rettet hos en aktuelle stasjon. Hadde gjort akkurat samme på min bil hvis jeg ikke var oppmeksom

Jeg kan forøvrig ikke huske å ha nevnt kunder og deres biler slik at de kan gjennkjennes, men men nå legger vi denne saken død dere :)

Skrevet
Noen som har seriøse tips og triks mot katt i carport?`:)

Vi har gjennomsiktige flasker fylt med vann her pga kattebæsj og piss. Så langt har den ikke gjort verken 1 eller 2.

Hjelper det med gjennomsiktige flesket med vann ?? Hvordan er det det virker. ?? :)

Nei de kjærringene har jo mye for seg. Men kanskje noe med hva de ser igjennom flasken som skremmer! Hvordan det virker er ikke vesentlig så lenge det virker ;)

Skrevet
Det er altid to sier av en sak ja, det er sant! Men jeg er selvsagt veldig glad for at det ble gitt beskjed om knirkinga da jeg ikke hørte det selv akkurat da, men jeg hadde satt pris på om jeg fikk det på PM slik at jeg slapp fleipinga rundt emnet i etterkant "ikke lett å høre for en gammel mann" og alt det der.

Dieselepisoden skjedde da jeg var ung og dum å ikke alltid fulgte med, må også nevne at pumpa var Feilmerket. Det var jo selvsagt noe jeg ikke gjorde med vilje! Knappen det var et lastebil tegn på, som vanligvis betyr hurtig fylling var koblet til avgiftsfri diesel. Jeg fyllte på demobiler og tok kvitteringa å durte av gårde, rarere er det at ingen oppdaget det når jeg leverte fra meg kvittering. Pågikk mest sansynlig bare noen dager før feilen ble rettet hos en aktuelle stasjon. Hadde gjort akkurat samme på min bil hvis jeg ikke var oppmeksom

Jeg kan forøvrig ikke huske å ha nevnt kunder og deres biler slik at de kan gjennkjennes, men men nå legger vi denne saken død dere :)

det jeg ikke kan forstå er at du sa du fyllte på esso, men vi har avtale med statoil.. er en del ting i den historien som vi ikke kunne forstå hvordan var godt til! men for all del.. som du sa. så legger vi den død nå!

men du forstår nå hva jeg mente med den knirkinga?

Skrevet
Bakstillinga på sjuern knirker også... skal vi gråte sammen? :)

Hehe! Er utrolig irriterende med slik knirking! Skjer heldigvis kun når det er veldig kaldt ute, men bilen har jo trilla rett over 100 000 km nå så det skulle ikke forundre meg om diverse må byttes etterhver ja :)

Med mindre disse foringene blir belastet i en ekstrem grad (type: banekjøring, svært tung last etc.) holder de mye lenger enn 100K kilometer. Vår bil runder straks 300K kilometer og foringene er like fine. Knirker gjør de heller ikke. Vi har imidlertid skiftet andre foringer samt støtdempere med tilbehør flere ganger.

Norsk veistandard = Belastning i en ekstrem grad!

E46 har vel heller ikke et hjuloppheng bak som er like utsatt for knirking som f.eks. E39.

Fasit på våre biler er ihvertfall at på vår E39 måtte den ene knirkeforingen skiftes på ca. 150 000 km, mens vår E46 nå har gått 194 000 km uten knirking bakfra. Ingen overdrevne hjul eller understell, selv om det tross alt ikke er dine ballonghjul, til foringenes fordel.

Skrevet

Heilt greit folkens! hvis jeg å fredrik 90 har noe vi skal ordne opp i får vi ta det på privaten! nå ser vi frem til helj om noen timer, å koser oss :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...