Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
supra er mere holdbart, å med min kjøring så trengs det ! får ringe Moen i morra å høre ;)

Snakket med moen nå. den bilen var et prosjekt , så da får jeg fortsette leitinga :)

Skrevet

Flink gutt. Ligger i senga og sløver enda jeg... Hehehe. Det er bare å svare på spørsmålet mitt for andre også hvis noen vet det :)!

Altså: Om slitte girkassefester bør byttes snarest. På et engelsk forum jeg leste på sto det at det var ufarlig og kun irriterende fordi det oppstår en "slarkelyd". Is that right?

Skrevet
Flink gutt. Ligger i senga og sløver enda jeg... Hehehe. Det er bare å svare på spørsmålet mitt for andre også hvis noen vet det :)!

Altså: Om slitte girkassefester bør byttes snarest. På et engelsk forum jeg leste på sto det at det var ufarlig og kun irriterende fordi det oppstår en "slarkelyd". Is that right?

vell.. bare å tenke logisk, lydene er vell metall mot metall. men girkassa er vell ganske så solid..

Men hvis du har tenkt til å selge den så er det bare å få kjøpt nye fester, heise opp bilen og få det bytta, du får gjort det unna på en ettermiddag/kveld. :) Så er det probleme løst.

hvis festene knekker (hvis det er mulig på din bil) da faller jo kassa ned, eller blir hengende? aner ikke, men fester til girkassa er en ''liten'' jobb og burde gjøres hvis du har klunke lyder :)

Skrevet
":2zuazshi]Noen som har en gammel elgitar de vil kvitte seg med? Squier Strat eller noe slikt? Trenger en til et prosjekt jeg har gående!

Sjekk på gitarnorge.no (mener det er adressen).. Der er det mulig du kan finne no slik :)

Har alltids gitarer jeg vil kvitte meg med, men billige er de ikke :lol:

Sjekker der ja. Er noe å få kjøpt innimellom, men langt mellom de gode tilbudene.

Har en gitar fra 50 tallet, er den verdt no? :P

Spørs litt på merke og tilstand, men den KAN være verd en del.

Er sikkert for dyr, men har en Rød '04 Gibson Sg som jeg vurderer å selge.. Fra siste året Gibson tenkte kvalitet framfor kvantitet :)

For dyr for dette prosjektet. Har en del gitarer (bl.a. en Gibson Les Paul, og har spilt en del på SGen til en bandkompis (SG faded). Knallgod gitar, og et røverkjøp til prisen! Til prosjektet mitt nå trenger jeg mer en Fender stratocasteraktig sak.

Har prøvd å spille på en del gibson gitarer, og jeg skal på ingen måte si at det er dårlige instrumenter (så langt derifra), men de faller ikke helt i smak for min del. Handla meg en Fender MIM Telecaster Custom fra 98/99 i følge serienummeret fra en kar her inne nå i høst, og jeg må si jeg er meget fornøyd med den.

Neste på lista for min del etterhvert må være en akustisk stålstrenger som faktisk er mulig å spille på. Den jeg har nå er av typen billig billig billig så den fungerer mer som pynt :P Skal dog prøve å modifisere salen på denne i håp om at den kanskje blir noe bedre..

Har en Telecaster også. Kan få mye fin lyd ut av dem!

Bygger en telecaster/jazzmaster kloning nå :)

Skrevet

Hadde vi ikke en tråd hvor vi skrev positive og negative ting om folk og firma som vi handlet hos? Finner den ikke, og husker ikke hva den het.

Skrevet

vell.. bare å tenke logisk, lydene er vell metall mot metall. men girkassa er vell ganske så solid..

Men hvis du har tenkt til å selge den så er det bare å få kjøpt nye fester, heise opp bilen og få det bytta, du får gjort det unna på en ettermiddag/kveld. :) Så er det probleme løst.

hvis festene knekker (hvis det er mulig på din bil) da faller jo kassa ned, eller blir hengende? aner ikke, men fester til girkassa er en ''liten'' jobb og burde gjøres hvis du har klunke lyder :)

Har tenkt å selge den etterhvert ja. Det er vel foringene som er dårlige, ikke festene. Så girkassa faller vel forhåpentligvis ikke ned hvis foringene er dårlige? :mrgreen:

http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... shing.html

Tenkte å kjøpe disse. Tviler på at det er alt girkassa henger i! :lol: Får sjekke opp litt etterhvert... Er ikke sikkert det er det som er problemet engang.

Hadde vært litt kjipt om girkassa plutselig lå på bakken! :wink:

Skrevet

Har tenkt å selge den etterhvert ja. Det er vel foringene som er dårlige, ikke festene. Så girkassa faller vel forhåpentligvis ikke ned hvis foringene er dårlige? :mrgreen:

http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... shing.html

Tenkte å kjøpe disse. Tviler på at det er alt girkassa henger i! :lol: Får sjekke opp litt etterhvert... Er ikke sikkert det er det som er problemet engang.

Hadde vært litt kjipt om girkassa plutselig lå på bakken! :wink:

Det er ikke farlig, bare lager lyd :D Er jo fremdeles stål rundt gummien :) Men til slutt kan det bli så mye slakk at kassen/motoren får for mye bevegelsesrom at den kan ødelegge andre ting. Men det er i veeeldig sære tilfeller :) Tror du kan bytte den selv kjemperaskt, men koster sikkert ikke mer en 2000-3000kr på verksted :mrgreen:

Skrevet

Okidoki! :) Da kjøper jeg de nok og sender de med, hvertfall. Hvis ikke de blir byttet. Kjøper motorfester i samme slengen. Det er visst sjokkerende tynne de originale gikassefestene.

Skrevet

Greit å kjøpe med motorfester når girkassefester har takka for seg ja :) Men som de andre sier, skaper bare irriterende lyder, ikke noe annet

Skrevet
Noen herfra som skal på frikjøringa på finnsnes neste helg?

Jeg vill men må få fiksa bilen :(

Hvorfor sitte du på bimmers da? Hiv deg i skruinga! :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...